postacie z gry
NVIDIA ACE pojawi się wkrótce w pierwszej grze. Technologia może docelowo zrewolucjonizować interakcje z NPC

Interakcje z postaciami niezależnymi w grach mogą w przyszłości zmienić się nie do poznania. Technologia NVIDIA ACE pozwoli bowiem rozmawiać z nimi w czasie rzeczywistym. Choć bazujące na sztucznej inteligencji rozwiązanie dopiero raczkuje, to zapowiedziano już jego implementację w pierwszej grze, czyli ciekawie zapowiadającym się Mecha BREAK. Na razie skala będzie bardzo ograniczona, tak jednak zaczynają zwykle wszystkie nowatorskie technologie.
Inworld - platforma do tworzenia inteligentnych NPC otrzymała spory zastrzyk gotówki. Nowy wymiar immersji w grach

Czy tego chcemy, czy nie, musimy się przyzwyczaić, że usługi oparte na algorytmach sztucznej inteligencji będą stosowane na coraz większą skalę. Często jednak mają one całkiem pozytywny wydźwięk i pomagają rozwijać sporo dziedzin. Jedną z nich są gry wideo. Elementem, który skutecznie może zepsuć immersję, nierzadko okazują się postacie w grze (NPC). Niekiedy dialogi wydają się szablonowe i po prostu "drętwe". To oblicze może zmienić rozwijająca się platforma Inworld.
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 50 SUPER mają ukazać się jeszcze w tym roku. To dobra wiadomość dla niecierpliwych graczy
Jaki procesor kupić? Co wybrać w cenie od 400 do 3500 złotych? Lepszy Intel czy AMD? Poradnik zakupowy na lipiec 2025
AMD Radeon RX 9070 XT nadal na szczycie listy bestsellerów w MindFactory. Również tańsze modele RDNA 4 są rozchwytywane
Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000
AMD planowało wydanie układu RDNA 3 mającego rywalizować z GeForce RTX 4090? Mamy zdjęcia prototypowego chłodzenia