projektowanie gier
Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI

Do stworzenia wiarygodnego świata gry niezbędne są odpowiednio dopracowane postacie niezależne. To właśnie interakcje z nimi są nierzadko istotniejsze od grafiki. Xbox chce uczynić kolejny krok na drodze do budowy zaawansowanych światów w grach. Nawiązano w tym celu współpracę z interesującym start-upem Inworld. Rezultatem mają być narzędzia korzystające z potencjału sztucznej inteligencji, które doprowadzą do przełomu w projektowaniu gier.
Firmament - przy tworzeniu gry posługiwano się usługami opartymi na Sztucznej Inteligencji. Gracze nie są zachwyceni

Przygodową grę Myst wydaną w 1993 roku można uznać za legendarną z uwagi na fakt, że w 1993 roku była najlepiej sprzedającą się produkcją wszech czasów i utrzymywała ten zaszczytny tytuł przez kilka lat. Za jej stworzenie odpowiadało niezależne studio Cyan. Mimo że pierwsze produkcje były dość dobrze oceniane, to najnowszego dzieła - Firmament - nie można do nich zaliczyć. Okazuje się, że twórcy tym razem posiłkowali się "sztuczną inteligencją" przy tworzeniu.
Sztuczna inteligencja i jej modele w projektowaniu gier wideo. Nieskończone przygody czy zalew kiczu i tandety?

Rozwój gier wideo od samych początków wiązał się z postępem sztucznej inteligencji. Kwestia przeciwnika i ruchów drugiej strony miała ogromne znaczenie już przy protoplastach produkcji komputerowych, kiedy to w ramach ćwiczeń strategicznych w trakcie zimnej wojny odgrywano możliwe scenariusze zagłady atomowej. Symulacje związane z działaniami wojskowymi miały ogromny wpływ na rozwój dziedziny - nieprzypadkowo niektórzy badacze właśnie w tym uwikłaniu historycznym upatrują źródeł popularności...
Chris Avellone oczyszczony z zarzutów. Wycofano poważne oskarżenia kierowane pod adresem znanego projektanta gier

Chris Avellone jest legendą światowej branży gier. Miał znaczący wpływ na ostateczny kształt wielu kultowych tytułów, wśród których można wymienić chociażby Fallout 2, Planescape: Torment, Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Divinity: Original Sin 2 i wiele innych. W ostatnich latach musiał mierzyć się z bardzo poważnymi oskarżeniami pod swoim adresem. Teraz projektant i scenarzysta został oficjalnie oczyszczony z najpoważniejszych zarzutów.
Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 5090 Blackwell - Najszybsza i najdroższa. Oto Następca GeForce RTX 4090
Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 5080 Blackwell - Czy następca GeForce RTX 4080 dogodni GeForce RTX 4090?
Test karty graficznej ASUS GeForce RTX 5080 ROG Astral OC - Gigantyczna i świetnie się podkręca. Cena jest jednak ko(s)miczna
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5090 Suprim SOC - Podkręcony Blackwell z gigantycznym chłodzeniem
Test wydajności Kingdom Come Deliverance 2 - Jakie wymagania sprzętowe? Porównanie 60 kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel