Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

projektowanie gier

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI

Do stworzenia wiarygodnego świata gry niezbędne są odpowiednio dopracowane postacie niezależne. To właśnie interakcje z nimi są nierzadko istotniejsze od grafiki. Xbox chce uczynić kolejny krok na drodze do budowy zaawansowanych światów w grach. Nawiązano w tym celu współpracę z interesującym start-upem Inworld. Rezultatem mają być narzędzia korzystające z potencjału sztucznej inteligencji, które doprowadzą do przełomu w projektowaniu gier.

Firmament - przy tworzeniu gry posługiwano się usługami opartymi na Sztucznej Inteligencji. Gracze nie są zachwyceni

Firmament - przy tworzeniu gry posługiwano się usługami opartymi na Sztucznej Inteligencji. Gracze nie są zachwyceni

Przygodową grę Myst wydaną w 1993 roku można uznać za legendarną z uwagi na fakt, że w 1993 roku była najlepiej sprzedającą się produkcją wszech czasów i utrzymywała ten zaszczytny tytuł przez kilka lat. Za jej stworzenie odpowiadało niezależne studio Cyan. Mimo że pierwsze produkcje były dość dobrze oceniane, to najnowszego dzieła - Firmament - nie można do nich zaliczyć. Okazuje się, że twórcy tym razem posiłkowali się "sztuczną inteligencją" przy tworzeniu.

Sztuczna inteligencja i jej modele w projektowaniu gier wideo. Nieskończone przygody czy zalew kiczu i tandety?

Sztuczna inteligencja i jej modele w projektowaniu gier wideo. Nieskończone przygody czy zalew kiczu i tandety?

Rozwój gier wideo od samych początków wiązał się z postępem sztucznej inteligencji. Kwestia przeciwnika i ruchów drugiej strony miała ogromne znaczenie już przy protoplastach produkcji komputerowych, kiedy to w ramach ćwiczeń strategicznych w trakcie zimnej wojny odgrywano możliwe scenariusze zagłady atomowej. Symulacje związane z działaniami wojskowymi miały ogromny wpływ na rozwój dziedziny - nieprzypadkowo niektórzy badacze właśnie w tym uwikłaniu historycznym upatrują źródeł popularności...

Chris Avellone oczyszczony z zarzutów. Wycofano poważne oskarżenia kierowane pod adresem znanego projektanta gier

Chris Avellone oczyszczony z zarzutów. Wycofano poważne oskarżenia kierowane pod adresem znanego projektanta gier

Chris Avellone jest legendą światowej branży gier. Miał znaczący wpływ na ostateczny kształt wielu kultowych tytułów, wśród których można wymienić chociażby Fallout 2, Planescape: Torment, Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Divinity: Original Sin 2 i wiele innych. W ostatnich latach musiał mierzyć się z bardzo poważnymi oskarżeniami pod swoim adresem. Teraz projektant i scenarzysta został oficjalnie oczyszczony z najpoważniejszych zarzutów.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.