NVIDIA oraz Inworld współpracują przy tworzeniu dema Covert Protocol, w którym AI ożywi postacie niezależne
W zeszłym roku zaprezentowano technologię NVIDIA ACE for Games, która może w przyszłości pozwolić na porzucenie tradycyjnych dialogów z postaciami niezależnymi w grach na rzecz otwartych i dynamicznych konwersacji. Ich bazą będzie oczywiście sztuczna inteligencja. Podczas GTC 2024 NVIDIA zapowiedziała wraz z firmą Inworld demo technologiczne Covert Protocol. Do ożywienia postaci wykorzystane zostanie zarówno ACE for Games, jak i inne technologie.
Covert Protocol to nowe demo technologiczne NVIDII i Inworld, w którym postacie niezależne bazują na wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Jak przekonują twórcy, będzie to pewnego rodzaju symulacja społeczna.
NVIDIA ACE for Games - czy nadchodzi przełom w interakcji z postaciami niezależnymi w grach?
Covert Protocol będzie miało formę gry, w której postawione będzie przed nami zadanie realizacji celów bazujących na wynikach konwersacji z postaciami niezależnymi. Wejdziemy w rolę prywatnego detektywa starającego się dotrzeć do sedna sprawy. Tym, co wyróżni demo NVIDII oraz Inworld będzie nie jakość grafiki, a oparcie zachowania postaci znajdujących się w świecie gry niemal w całości na sztucznej inteligencji. Amerykańska firma określa znajdujących się w demie NPC-ów mianem "cyfrowych ludzi", którzy sprawują pieczę nad kluczowymi informacjami i analizują w czasie rzeczywistym rozwój narracji.
Sztuczna inteligencja, a branża gier. Producenci zdradzają, do czego jest wykorzystywana. Ankieta omawia dużo więcej kwestii
Każda kolejna rozgrywka w Covert Protocol będzie różniła się od poprzednich. Zachowania gracza będą w czasie rzeczywistym determinowały różne wyniki interakcji z postaciami niezależnymi. Będziemy mieli zatem do czynienia z pewnego rodzaju symulacją społeczną, która do tej pory pozostawała poza zasięgiem twórców gier komputerowych. Zapowiedziane demo wykorzysta, oprócz ACE, także inne technologie. Jest wśród nich środowisko NVIDIA NeMo, które pozwala w łatwiejszy sposób budować i wdrażać modele generatywnej sztucznej inteligencji. Mowa tutaj o pakiecie, który może w przyszłości stać się bazą dla tworzenia postaci niezależnych oraz interakcji pomiędzy nimi a graczem. NVIDIA nie zapomniała także o swoich flagowych funkcjach RTX. Covert Protocol zaoferuje wsparcie dla Ray Tracingu i DLSS 3.5. Całość powstaje na Unreal Engine 5, czyli jednym z najpopularniejszych silników.
Przez sztuczną inteligencję przemawia rasizm i stereotypy. Test z udziałem modelu GPT-3.5 od OpenAI dobitnie to potwierdza
Zapowiedziane demo technologiczne da nam wgląd w to, jak mogą wyglądać gry narracyjne w stosunkowo nieodległej przyszłości. Covert Protocol będzie oferowało prawdopodobnie niewielki świat. Trudno ocenić, jak technologia spisałaby się w przypadku produkcji stawiających na świat otwarty. Można spekulować, że będzie to być może droga pozwalająca na wyeliminowanie problemu dużej powtarzalności schematów zachowania i dialogów z mniej ważnymi postaciami niezależnymi. Wydaje się, że planem minimum jest obecnie doprowadzenie do sytuacji, w której projekt sprawdzi się przy "ożywianiu" bohaterów kluczowych dla rozwoju fabuły.
Powiązane publikacje

Paramount i Activision podpisały umowę na nakręcenie filmu pełnometrażowego na podstawie serii gier Call of Duty
18
Gra 007 First Light zaprezentowana na długim gameplayu. Gra zadebiutuje na PC, PlayStation 5, Xbox Series i Nintendo Switch 2
38
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na wrzesień 2025. Wśród premier Dexter, Brutalista, Krytyk oraz Tulsa King
1
Skyblivion - twórcy prezentują z wyjaśnieniami pierwszy kwadrans minut wyjątkowej modyfikacji
14