Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Recenzja Mio MiSentry 12T. Monitorowanie samochodu, podgląd na żywo z trzech kamer, śledzenie GPS i powiadomienia, ale...

Tomasz Duda | 12-09-2025 08:00 |

Recenzja Mio MiSentry 12T. Monitorowanie samochodu, podgląd na żywo z trzech kamer, śledzenie GPS i powiadomienia, ale...Mio MiSentry 12T pełni nie tylko rolę wideorejestratora, jest to kamera służąca do monitorowania samochodu przez całą dobę. Ma 3 kamery: przód, tył i wnętrze oraz wyposażona jest w łączność komórkową 4G LTE, więc użytkownik może w dowolnym momencie obejrzeć, co dzieje się wokół samochodu. MiSentry wysyła też powiadomienia o wykryciu ruchu, włączeniu silnika i kolizjach, a także pozwala wyświetlić lokalizację GPS pojazdu w dowolnym momencie. Co ważne, wykryte zdarzenia są nie tylko nagrywane na kartę pamięci, lecz kopia wysyłana jest od razu do chmury. Masz więc dostęp do nagrań nawet po kradzieży samochodu lub zniszczeniu kamery. Jest nawet powiadamianie o fotoradarach. Wszystko pięknie prawda? Niestety nie do końca, ponieważ MiSentry 12T jest dobrym monitoringiem, ale przeciętnym wideorejestratorem i na dodatek kosztuje prawie 2000 zł na start. Chcesz wiedzieć więcej?

Autor: Tomasz Duda

Mio MiSentry 12T to specyficzny sprzęt, spełniający bardzo konkretne oczekiwania. Jeśli potrzebujesz samochodowego monitoringu na żywo 24/7 oraz synchronizacji wykrytych zdarzeń z chmurą, do których masz dostęp nawet gdy kamera jest offline, to ten model będzie godny polecenia (potencjalnie dobra opcja dla firm). Jeśli jednak jesteś użytkownikiem prywatnym i chcesz kupić przede wszystkim wideorejestrator mający jak najlepiej nagrywać każdą podróż, w dzień i w nocy, a takie funkcje, jak zdalny podgląd, powiadomienia, lokalizacja GPS i synchronizacja filmów z chmurą są dla Ciebie zwykłym dodatkiem, to sensowność zakupu Mio MiSentry 12T można kwestionować. Dlaczego? Choćby dlatego, że za 2000 zł dostajesz kamerę samochodową nagrywającą w Full HD 1080p 30 kl/s z przodu i z tyłu oraz HD 720p 25 kl/s w środku. Jednym osobom to wystarczy, a inne stwierdzą, że taka specyfikacja jest śmieszna w tym budżecie, ale… MiSentry dość mocno nastawiona jest na użytek flotowy i ma kilka cech, które mogą spodobać się firmom. Widać to zarówno w jej budowie, obsłudze, jak i funkcjonalności. Nie należy oceniać jej wyłącznie z perspektywy użytkownika indywidualnego.

W przypadku Mio MiSentry 12T należy odróżnić sensowność użytkowania prywatnego od zastosowania w firmowej flocie pojazdów. To raczej nie jest typowy wideorejestrator, lecz potrójna kamera do monitoringu online, pozwalająca sprawdzić trasy, lokalizację, zapisane zdarzenia i widok wokół pojazdu w dowolnym momencie dnia i nocy. Kupując ją, stawiasz przede wszystkim na funkcje online, a nie sprzęt.

Recenzja Mio MiSentry 12T. Monitorowanie samochodu, podgląd na żywo z trzech kamer, śledzenie GPS i powiadomienia, ale... [nc1]

Recenzja Mio MiVue J35. Dyskretny wideorejestrator z GPS i ostrzeganiem o fotoradarach za około 300 zł. Wady też są

MiSentry 12T według deklaracji producenta wyposażona jest w bliżej nieokreślone sensory Sony Starvis w każdej z trzech kamer, co może sugerować dobrą jakość, ale deklaracje to jedno, a realna jakość nagrywania to coś innego. W tej recenzji oczywiście znajdziesz przykładowe filmy dzienne i nocne z każdej kamery, do Twojej własnej oceny. Model i jakość sensora są ważne, ale skromna rozdzielczość i płynność nagrywania mogą stanowić pewne ograniczenie. Rzecz jasna kompromis był konieczny, bo nawet szybka karta pamięci microSD mogłaby nie podołać nagrywaniu obrazu 4K z trzech kamer naraz. Jeśli więc ktoś potrzebuje przede wszystkim wideorejestratora, to za mniejsze pieniądze może kupić wideorejestrator nagrywający 4K30 + 2,5K30 + 2,5K30 w trybie 3-kanałowym (3CH) lub 4K60 + 2,5K30 w trybie 2CH, z sensorami Sony Starvis 2 (choćby Viofo A329S). Ale to jeszcze nic, ponieważ…

  Mio MiSentry 12T Viofo A329S
Wielkość ekranu brak (podgląd na smartfonie) 2,4"
Rozdzielczość maksymalna przód: FHD 1080p
wnętrze: HD 720p
tył: FHD 1080p

płynność w trybie 3CH: 30 + 25 + 30 kl/s
płynność w trybie 2CH: 30 + 30 kl/s
przód: 4K 2160p
wnętrze: 2,5K 1440p
tył: 2,5K 1440p

płynność w trybie 3CH: 30 + 30 + 30 kl/s
płynność w trybie 2CH: 60 + 30 kl/s
Sensor optyczny przód: Sony Starvis
wnętrze: Sony Starvis
tył: Sony Starvis
przód: Sony Starvis 2 IMX678
wnętrze: Sony Starvis 2 IMX675
tył: Sony Starvis 2 IMX675
Przysłona przód: f/1,8
wnętrze: f/1,8
tył: f/2,0
przód: f/1,8
wnętrze: f/2,8
tył: f/2,8
Format nagrywania .MP4 (H.264) .MP4 (H.264)
Kąt widzenia optyki b/d przód: 140°
wnętrze: 210°
tył: 160°
HDR nie tak
Nagrywanie dźwięku tak tak
Wbudowany GPS tak tak
Wi-Fi tak tak
Sensor przeciążeń tak tak
Sterowanie komendami głosowymi nie tak
Ręczne zabezpieczanie nagrań tak tak
Obsługa pamięci microSD do 256 GB Dysk SSD do 4TB
microSD do 512 GB
Wbudowane zasilanie kondensator kondensator
Gniazdo zasilania b/d USB-C
Ostrzeżenie przed fotoradarami tak nie
Ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości tak (traktowane jako fotoradar) nie
Łączność komórkowa tak 4G LTE, pakiet internetowy w całej UE (konieczna subskrypcja), zdalny podgląd obrazu ze wszystkich kamer, powiadomienia "push" na smartfonie, geolokalizacja pojazdu, automatyczna kopia zapasowa nagrań ze zdarzeń i zdalny dostęp do nich, zdalna zmiana ustawień kamery, automatyczna aktualizacja LTE OTA, zdalny dostęp do historii tras (ostatnie 90 dni), zarządzanie kamerami w wielu samochodach z poziomu jednego konta użytkownika nie
Tryb parkingowy tak, aktywny
detekcja ruchu i wstrząsów
tak, aktywny
detekcja ruchu i wstrząsów,
timelapse, low bitrate
Deklarowane wymiary przód + wnętrze: 123 x 61 x 44 mm
tył: 60 x 36 x 22 mm
przód: 99 x 61 x 43 mm
wnętrze: 71 x 31 x 31 mm
tył: 71 x 31 x 31 mm
Masa przód: 158 g
tył: 28,5 g
b/d
Cena 1999 zł 1499 zł

Czekają Cię kolejne wydatki, bo jako nowy nabywca płacisz 2000 zł za kamerę, ale pełną funkcjonalność otrzymujesz zaledwie na 3 miesiące, później musisz płacić abonament albo stracisz dostęp do najważniejszych funkcji. Tak! Mio MiSentry 12T to kamera, karta SIM i usługa chmurowa w jednym. Chmura bez kamery nic nie znaczy, ale kamera bez chmury też nie ma wielkiego sensu. Jeśli przestaniesz płacić, to tracisz dostęp m.in. do podglądu na żywo z trzech kamer (zarówno w czasie jazdy, jak i w trybie parkingowym), powiadomień typu “push” z kamery na telefonie, synchronizowania nagrań i tras z chmurą oraz śledzenia geolokalizacji pojazdu, a aktualizacji nie będziesz mógł już robić przez aplikację (OTA), lecz tylko ręcznie przez plik na karcie pamięci. Słowem: bez subskrypcji Mio MiSentry 12T ze strażnika samochodu przekształca się w wideorejestrator Full HD, z który dałeś 2000 zł. Subskrypcja roczna kosztuje około 70 Euro, czyli około 300 zł, a trzymiesięczna 20 Euro, czyli 85 zł. W to wliczona jest już płatność za pakiet internetowy na karcie SIM: 1 GB na miesiąc z roamingiem w UE, co przekłada się na 5 godzin podglądu na żywo lub według producenta transfer 100 nagrań ze “zdarzeń”. Dla firm wyposażających flotę w bezpieczne, trudne do zdemontowania kamery do monitoringu może to być niezła opcja, ale już dla indywidualnych użytkowników nie za bardzo.

Recenzja Mio MiSentry 12T. Monitorowanie samochodu, podgląd na żywo z trzech kamer, śledzenie GPS i powiadomienia, ale... [nc1]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.