Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI

Łukasz Stefaniak | 07-11-2023 12:30 |

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AIDo stworzenia wiarygodnego świata gry niezbędne są odpowiednio dopracowane postacie niezależne. To właśnie interakcje z nimi są nierzadko istotniejsze od grafiki. Xbox chce uczynić kolejny krok na drodze do budowy zaawansowanych światów w grach. Nawiązano w tym celu współpracę z interesującym start-upem Inworld. Rezultatem mają być narzędzia korzystające z potencjału sztucznej inteligencji, które doprowadzą do przełomu w projektowaniu gier.

Celem współpracy pomiędzy Xboksem a Inworld, jest wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji przy projektowaniu postaci niezależnych w grach. Już wkrótce oskryptowane NPC mogą przejść do lamusa.

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI [1]

NVIDIA ACE for Games - czy nadchodzi przełom w interakcji z postaciami niezależnymi w grach?

Sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje prawdopodobnie w przyszłości interakcje z postaciami niezależnymi w grach. Próbkę możliwości mogliśmy zobaczyć już na prezentacji technologii NVIDIA ACE for Games. Działania w tym kierunku zapowiedział też gamingowy dział Microsoftu. Współpraca z Inworld ma umożliwić docelowo stworzenie bardziej zróżnicowanych i inteligentniejszych postaci niezależnych. W tym celu stworzone zostaną dwa narzędzia. Jedno z nich można porównać do usługi Microsoft Copilot dla projektantów gier. Pozwoli na tworzenie zaawansowanych skryptów, drzew dialogowych i questów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Drugie narzędzie umożliwi implementację NPC-ów, którzy będą reagować na poczynania gracza, oferując dynamiczne questy czy dialogi.

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI [2]

Microsoft zapowiada wielką ofensywę. Xbox znajdzie się wśród największych wydawców, a nacisk na tworzenie gier ma się podwoić

Partnerstwo pomiędzy Xboksem oraz Inworld otwiera zwłaszcza przed tą drugą firmą olbrzymie możliwości. Microsoft jest obecnie jednym z liderów w praktycznym wdrażaniu technologii bazujących na AI. Narzędzia przygotowywane przez Inworld mogą być istotnym elementem przekształceń w branży gamingowej. NPC opierający się na zwykłych skryptach mogą w stosunkowo nieodległej przyszłości przejść do lamusa. Zastąpią ich bardziej zaawansowane postacie, które dynamicznie reagują na poczynania graczy. Jeśli dodamy do tego nieustanny postęp, który dokonuje się w grafice komputerowej (w tym praktycznej implementacji Path Tracingu), gry mogą stać się wkrótce bardziej immersyjne niż kiedykolwiek wcześniej.

Źródło: Inworld, Tom's Hardware
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 7

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.