Microsoft zapowiada wielką ofensywę. Xbox znajdzie się wśród największych wydawców, a nacisk na tworzenie gier ma się podwoić
Niespełna dwadzieścia jeden miesięcy prawnych bojów. Tyle mniej więcej potrzebował branżowy gigant, żeby osiągnąć triumf w walce o prawa do Activision Blizzard. I oczywiście od pierwszych dni pojawiły się pierwsze spekulacje, w którą stronę pójdzie firma po zyskaniu praw do tylu materiałów. Jesteśmy po pierwszym postfuzyjnym wystąpieniu Phila Spencera oraz reakcji nań ze strony Nightdive Studios. Teraz czas na kolejne wieści w kontekście perspektyw.
Jak wynika ze słów jednego z włodarzy, Microsoft ma szykować wielkie plany związane z wypuszczaniem zdecydowanie większej liczby tytułów. Mowa nawet o podwojeniu dotychczasowych statystyk.
Microsoft przejmuje Activision Blizzard, a gry tego drugiego gwałtownie drożeją. Czy jednak jest to wyłącznie wina fuzji?
W trakcie wywiadu dla Axel Springer CEO Microsoftu Satya Nadella po raz pierwszy wypowiedział się o kwestii niedawnej fuzji. Podkreślił, że branża ulega stałym zmianom, a firma z Redmond chce stale dostosowywać się do aktualnych warunków - niezależnie od tego, czy mowa jest o pecetach, konsolach, chmurze, czy rynku mobilnym. W związku z tym Microsoft - będący teraz siłą rzeczy jednym z największych graczy na rynku - ma podwoić swoje wysiłki w tworzeniu gier, i to zarówno jako ich wydawca, jak i producent.
Twórcy remake'u System Shocka reagują na słowa szefa Xbox o przywróceniu kultowych gier. Przywołano Heretic i Hexen
Warto wspomnieć, że Nadella był postacią kluczową, jeżeli mówimy o mocniejsze wejście na rynek gamingowy Microsoftu. To dzięki niemu Phil Spencer zyskał znacząco większe wpływy w 2017 roku, a zaraz potem rozpoczęła się ekspansja Xbox Game Passa. Rok później doszło do przejęć takich studiów, jak Ninja Theory, Playground Games, Undead Labs, Compulsion Games, Obsidian, a także inXile, w kolejnych okresach zaś choćby ZeniMax Media, a ostatnio właśnie Activision Blizzard. Wygląda na to, że Microsoft nie ma zamiaru zwolnić w tym sektorze.