Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Alternate Crowd Behavior - mod do gry Cyberpunk 2077 poprawia zachowanie tłumu na ulicach Night City. NPCe są inteligentniejsi

Dominik Wiśniewski | 31-12-2020 11:00 |

Alternate Crowd Behavior - mod do gry Cyberpunk 2077 poprawia zachowanie tłumu na ulicach Night City. NPCe są inteligentniejsiNawet jeśli nie graliście jeszcze w Cyberpunk 2077 to z dużą pewnością słyszeliście o niedoróbkach gry. Jedną z nich jest zachowanie przechadzających się po Night City przechodniów, którzy wprost nie grzeszą inteligencją. Gdy ostrzeliwujemy czyjeś auto, pasażerowie wysiadają i zaczynają klęczeć zakładając ręce na głowę, a gdy mierzymy do nich z pistoletu nawet nie myślą o ucieczce. Problemy z NPCami bardzo trafnie ukazał z resztą jeden z użytkowników YouTube'a, który w dwóch materiałach wideo zestawił świat CP2077 ze światem GTA V pokazując, że realność uniwersów (fizyka, zachowania itp.) wciąż przemawiają na korzyść Grand Theft Auto. Oba materiały wideo zamieszczam poniżej.

Przechodnie w cyberpunkowym Night City nie grzeszą inteligencja. Wpadają na siebie, na nas, chodzą niczym roboty, a często po prostu znikają. Nowy mod Alternate Crowd Behavior poprawia zachowanie tłumu.

Alternate Crowd Behavior - mod do gry Cyberpunk 2077 poprawia zachowanie tłumu na ulicach Night City. NPCe są inteligentniejsi [1]

Cyberpunk 2077 - Test wydajności kart graficznych w rozdzielczości 3440x1440 i 5120x1440. Jak wtedy działa ray tracing i DLSS?

Wracając jednak do "Miasta Snów"... Problem tamtejszych NPCów to jednak nie tylko inteligencja godna goryla (a nawet gorzej), ale także problemy ze schematycznym, przewidywalnym poruszaniem, wpadaniem na przeszkody czy... znikaniem gdy tylko stracimy ich z pola widzenia. Zachowanie tłumu w grze nie jest więc jak widać przesadnie realistyczne, dlatego też modder nickiem TemplarGFX zaradził części tych problemów stwarzając mod Alternate Crowd Behavior. Plik o rozszerzeniu .ini wystarczy pobrać, rozpakować i wrzucić do katalogu z grą o nazwie (...)\Cyberpunk2077\engine\config\platform\pc.

Wspomniane we wstępie materiały porównujące świat CP77 z GTA V.

Cyberpunk 2077 - Test wydajności procesorów i pamięci RAM. Pojedynek AMD Ryzen vs Intel Core - Ile rdzeni potrzeba?

Trzeba jednak uważać, bowiem w pobieranym archiwum znajdują się dwa pliki .ini, a zainstalować możemy tylko jeden. Plik "altcrowdsfull.ini" to jak sama nazwa wskazuje pełen mod, zaś plik "altcrowdslite.ini" to wersja "lżejsza". Różnice są niewielkie i można o nich doczytać w opisie modu (KLIK). Generalnie jednak mod nie wpływa zupełnie na nagłe znikanie NPCów, choć jak czytamy w opisie, zmniejsza on ryzyko zniknięcia NPC, gdy znajdzie się poza zasięgiem wykrywania. Modyfikacja zwiększa też odległość unikania naszego bohatera i innych przechodniów czy przeszkód oraz ulepsza zachowania względem sygnalizacji świetlnej. Modder załączył wideo, które prezentuje zmiany wprowadzane przez plik:

Źródło: Nexus Mods
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 116

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.