Alternate Crowd Behavior - mod do gry Cyberpunk 2077 poprawia zachowanie tłumu na ulicach Night City. NPCe są inteligentniejsi
Nawet jeśli nie graliście jeszcze w Cyberpunk 2077 to z dużą pewnością słyszeliście o niedoróbkach gry. Jedną z nich jest zachowanie przechadzających się po Night City przechodniów, którzy wprost nie grzeszą inteligencją. Gdy ostrzeliwujemy czyjeś auto, pasażerowie wysiadają i zaczynają klęczeć zakładając ręce na głowę, a gdy mierzymy do nich z pistoletu nawet nie myślą o ucieczce. Problemy z NPCami bardzo trafnie ukazał z resztą jeden z użytkowników YouTube'a, który w dwóch materiałach wideo zestawił świat CP2077 ze światem GTA V pokazując, że realność uniwersów (fizyka, zachowania itp.) wciąż przemawiają na korzyść Grand Theft Auto. Oba materiały wideo zamieszczam poniżej.
Przechodnie w cyberpunkowym Night City nie grzeszą inteligencja. Wpadają na siebie, na nas, chodzą niczym roboty, a często po prostu znikają. Nowy mod Alternate Crowd Behavior poprawia zachowanie tłumu.
Cyberpunk 2077 - Test wydajności kart graficznych w rozdzielczości 3440x1440 i 5120x1440. Jak wtedy działa ray tracing i DLSS?
Wracając jednak do "Miasta Snów"... Problem tamtejszych NPCów to jednak nie tylko inteligencja godna goryla (a nawet gorzej), ale także problemy ze schematycznym, przewidywalnym poruszaniem, wpadaniem na przeszkody czy... znikaniem gdy tylko stracimy ich z pola widzenia. Zachowanie tłumu w grze nie jest więc jak widać przesadnie realistyczne, dlatego też modder nickiem TemplarGFX zaradził części tych problemów stwarzając mod Alternate Crowd Behavior. Plik o rozszerzeniu .ini wystarczy pobrać, rozpakować i wrzucić do katalogu z grą o nazwie (...)\Cyberpunk2077\engine\config\platform\pc.
Wspomniane we wstępie materiały porównujące świat CP77 z GTA V.
Cyberpunk 2077 - Test wydajności procesorów i pamięci RAM. Pojedynek AMD Ryzen vs Intel Core - Ile rdzeni potrzeba?
Trzeba jednak uważać, bowiem w pobieranym archiwum znajdują się dwa pliki .ini, a zainstalować możemy tylko jeden. Plik "altcrowdsfull.ini" to jak sama nazwa wskazuje pełen mod, zaś plik "altcrowdslite.ini" to wersja "lżejsza". Różnice są niewielkie i można o nich doczytać w opisie modu (KLIK). Generalnie jednak mod nie wpływa zupełnie na nagłe znikanie NPCów, choć jak czytamy w opisie, zmniejsza on ryzyko zniknięcia NPC, gdy znajdzie się poza zasięgiem wykrywania. Modyfikacja zwiększa też odległość unikania naszego bohatera i innych przechodniów czy przeszkód oraz ulepsza zachowania względem sygnalizacji świetlnej. Modder załączył wideo, które prezentuje zmiany wprowadzane przez plik:
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5