Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Więcej FPS w grach mobilnych? Dzięki technice Arm ASR to możliwe. Nadeszło AMD FSR dla smartfonów i innych urządzeń mobilnych

Natan Faleńczyk | 25-03-2025 10:05 |

Więcej FPS w grach mobilnych? Dzięki technice Arm ASR to możliwe. Nadeszło AMD FSR dla smartfonów i innych urządzeń mobilnychTechniki upscalingu obrazu są dziś bardzo powszechne. Z pecetowego świata do tych najpopularniejszych można zaliczyć NVIDIA DLSS, czy też AMD FSR. Dzięki nim gracze mogą liczyć na wyższą liczbę klatek na sekundę kosztem gorszej jakości obrazu. Mimo że rozwiązania te są szeroko stosowane na wspomnianym rynku PC, to konsolowy, czy też mobilny segment także oferują swoje. Do tego ostatniego właśnie wkroczyła technika bazująca na AMD FSR 2, a mianowicie Arm ASR.

Zaprezentowana jakiś czas temu technika upscalingu obrazu Arm ASR stała się oficjalnie dostępna dla wszystkich. Dzięki niej mobilni gracze będą mogli liczyć na wyższą liczbę FPS, a zarazem na wydłużony czas rozgrywki w produkcjach, w których zostanie zaimplementowana.

Więcej FPS w grach mobilnych? Dzięki technice Arm ASR to możliwe. Nadeszło AMD FSR dla smartfonów i innych urządzeń mobilnych [1]

Arm ASR - zaprezentowano nową technikę upscalingu obrazu. Bazuje na AMD FSR 2, ale jest sporo wydajniejsza

Technika Arm Accuracy Super Resolution (ASR) ma za zadanie zwiększyć płynność w grach przy jednoczesnym zredukowaniu obciążenia układu graficznego (a co za tym idzie - poboru mocy). Rozwiązanie ma oferować lepszą wydajność przy zachowaniu wysokiej jakości oprawy wizualnej, choć mówimy tutaj o renderowaniu klatek w niższej rozdzielczości, a następnie skalowaniu ich do wyższej. Technika ma swoje korzenie w starszym, otwarto-źródłowym AMD FSR 2 (a dokł. FidelityFX Super Resolution 2 v2.2.2). Warto mieć na uwadze, że żadna technika upscalingu nie jest w stanie zapewnić natywnej jakości i to niezależnie od tego, jak bardzo zaawansowane byłoby to rozwiązanie, gdyż nadal mówimy tu o sztucznym podbiciu rozdzielczości - straty wizualne i tak będą w jakimś stopniu widoczne (w taki czy inny sposób - np. przez ghosting lub artefakty w obrazie), choć rzecz jasna z biegiem lat nie są tak łatwo dostrzegalne.

Mozilla Firefox z obsługą funkcji NVIDIA RTX Video. Użytkownicy przeglądarki mogą już upscalować materiały wideo

Arm ASR korzysta z metody skalowania temporalnego, czyli zbiera informacje z wielu klatek, zanim stworzy wspomniane obrazy o wyższej rozdzielczości. W jednym z benchmarków, w którym udział wziął mobilny układ graficzny Arm Immortalis-G720, udało się uzyskać o 53% więcej FPS w rozdzielczości 2800 x 1260 pikseli. Twórcy pracują nad tym, żeby rozwiązanie było dostępne w popularnych silnikach do tworzenia gier, dlatego już teraz deweloperzy korzystający z silnika Unreal Engine (5.3 - 5.5) mogą pobrać odpowiednią wtyczkę z Epic Fab, natomiast w przypadku Unity trzeba jeszcze trochę poczekać. Niektóre studia już wdrożyły Arm ASR do swojego procesu tworzenia gier. Kod do tego rozwiązania dostępny jest dla każdego na platformie GitHub (LINK) - licencja MIT. Z pełnym komunikatem od firmy Arm zapoznamy się z kolei TUTAJ.

Więcej FPS w grach mobilnych? Dzięki technice Arm ASR to możliwe. Nadeszło AMD FSR dla smartfonów i innych urządzeń mobilnych [2]

Źródło: TechPowerUp, Arm, GitHub
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.