tim sweeney
Tim Sweeney, CEO Epic Games, krytykuje Apple i Google za antykonkurencyjne praktyki i apeluje o zmianę zasad

W najnowszym oświadczeniu Tim Sweeney wyraził głęboki niepokój wobec dominacji gigantów technologicznych na rynku cyfrowym. Krytykował praktyki Apple i Google, które według niego utrudniają uczciwą konkurencję i ograniczają możliwości innowacyjne mniejszych graczy. Apel Sweeneya o wprowadzenie bardziej przejrzystych zasad wywołał liczne reakcje w branży, podkreślając potrzebę zmian dla zdrowszego rozwoju sektora. Dyskusja na ten temat nabiera tempa.
Tim Sweeney zdradza, jak ostatnie cięcia personalne w Epic Games wpłyną na przyszłe projekty

Firma Epic Games słynie przede wszystkim z silnika Unreal oraz sklepu cyfrowego z grami, który ma ambicje konkurować ze Steamem. Duża część działalności jest finansowana od dłuższego czasu przychodami z mikrotransakcji w grze Fortnite. W ostatnim okresie firmie nie udało się jednak uniknąć kłopotów, w wyniku czego doszło do dużych zwolnień. Tim Sweeney, prezes Epic Games, nie ukrywa, że odbije się to negatywnie na przyszłych projektach.
Epic Games Store wypuszcza narzędzia do samodzielnego publikowania gier w sklepie. CEO firmy krytykuje Steam

Epic Games Store został oficjalnie otwarty dla deweloperów, którzy chcieliby samodzielnie publikować w nim swoje produkcje. Premierę miały bowiem narzędzia, które pozwalają z dużą efektywnością dodawać gry do sklepu oraz zarządzać nimi w trakcie procesu sprzedaży. Nie obyło się przy okazji bez krytycznych wypowiedzi Tima Sweeneya pod adresem Steama. Skrytykował on zamkniętą strukturę stosowanego przez Valve systemu Steamworks.
Tim Sweeney znów przypuszcza atak na Apple i Google. Apeluje o stworzenie uniwersalnego sklepu z aplikacjami

Tim Sweeney, dyrektor naczelny Epic Games Inc., ponowił atak na spółki Apple Inc. oraz Google Alphabet Inc. jako na dominujący na świecie duopol mobilny, po czym wezwał do stworzenia uniwersalnego sklepu z aplikacjami, działającego na wszystkich systemach operacyjnych. "To, czego naprawdę potrzebuje teraz świat, to jeden sklep, który działa na wszystkich platformach” – twierdzi Sweeney. „Obecnie oprogramowanie podzielone jest między iOS App Store, Android Google Play, różne sklepy dla Xboksa, PlayStation...
Studio Epic Games chciało własnego sklepu z grami w App Store

Dosłownie kilka dni temu z repozytoriów Google Play oraz Apple App Store zniknął jeden z najpopularniejszych tytułów z gatunku battle royale. Fortnite, bo o tę konkretnie grę chodzi, został usunięty z uwagi na wdrożenie własnego systemu mikropłatności, pomijającego wewnętrzne metody płatności dostępne na rzeczonych platformach. Tim Sweeney, CEO Epic Games, studia odpowiedzialnego za wspomniany tytuł, postanowił wytoczyć przeciwko Apple ciężkie działa. Jegomość stara się pokazać światu,...
Rocket League zniknie ze Steam i przejdzie na model free-to-play

Gdy firma Epic Games nabyła w ubiegłym roku studio Psyonix, wielu graczy obawiało się, że Rocket League, popularna, nastawiona przede wszystkim na rozgrywkę wieloosobową gra wyścigowo-sportowa, stanie się tytułem na wyłączność Epic Games Store. Tak się nie stało, ale to było jedynie odwleczenie nieuniknionego. Studio Psyonix ogłosiło bowiem, że Rocket League wkrótce zniknie z platformy Steam i – co ważniejsze – stanie się darmową, opartą na modelu biznesowym free-to-play grą. Ta zmiana...
GeForce Now: Tim Sweeney broni usługi. Więcej gier ze sklepu Epic

Ostatnimi czasy regularnie z platformy streamingowej GeForce Now wypisują się kolejni producenci i wydawcy. Mimo że popularność usługi wzrosła po wyjściu z fazy beta i udało się osiągnąć ponad milion subskrybentów, to rezygnacje takich firm, jak Activision Blizzard, Bethesda czy 2K Games, budzą coraz więcej wątpliwości. Niedługo może się okazać, że w ramach tej platformy nie zagramy w w większość dużych produkcji. Nieporozumienia pomiędzy koncernem Nvidia oraz jej partnerami mogą zostać...
Epic Games wykupuje studio Psyonix, twórców Rocket League

Epic Games Store nieustannie się rozwija, głównie dzięki bardzo agresywnej postawie firmy Tima Sweeneya. Nie stroni on bowiem od wykupowania czasowej wyłączności wielu nadchodzących gier AAA, uniemożliwiając im zadebiutowanie na Steam w tym samym czasie. Jak już Sweeney potwierdził wcześniej, Epic nie zamierza rezygnować z ekspansji w ten sposób. Do tej pory amerykańska korporacja wyłącznie zawiązywała partnerstwa z firmami zewnętrznymi w związku z ekskluzywnymi premierami na Epic Games Store....
EPIC Games - ponad 3 miliardy dolarów dochodów w 2018

EPIC Games to ekipa znana z gier takich jak seria Unreal, Gears of War, czy Fortnite, 2018 rok kończy ze świetnymi wynikami finansowymi. Powstałej w 1991 roku firmie udało się przekroczyć barierę aż 3 miliardów dolarów dochodu, znacząco przebijając wszelkie szacunki, przygotowane rok temu. Analitycy przewidywali, że EPIC Games w 2018 roku zarobi 2 miliardy dolarów. Szef firmy, Tim Sweeney, sukces pod postacią tak dużych dochodów przypisuje zmianom w modelu biznesowym, wprowadzonych sześć lat temu....
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s