fotogrametria
RealityScan już dostępny na Androidzie. Z łatwością przenoś obiekty z prawdziwego świata do cyfrowego

Tworzenie jakichkolwiek modeli 3D, które wykorzystywane są w późniejszym czasie do przeróżnych zastosowań takich jak gry wideo, nie należy ani do najprostszych, ani do najszybszych procesów. Są jednak narzędzia, które znacznie ułatwiają to zadanie. Dzięki nim wystarczy zeskanować obiekt w prawdziwym życiu przy pomocy naszego smartfona, a następnie przenieść go do cyfrowego świata. Jednym z nich jest RealityScan - aplikacja właśnie trafiła do sklepu Google Play.
Jak wyglądałby remake TES V: Skyrim na Unreal Engine 5? Możemy się przekonać dzięki pracom dewelopera z Myrkur Games

Jak mógłby wyglądać remake gry The Elder Scrolls V Skyrim, gdybyśmy użyli najnowocześniejszej, dostępnej nam technologii, a więc silnika Unreal 5? Nie musimy się dłużej zastanawiać, bowiem w sieci pojawił się właśnie filmik prezentujący urzekającą lokację z gry (miasteczko Riverwood) "postawioną" na tym właśnie silniku. Konwersji podjął się deweloper ze studia Myrkur Games, Christian Gomm, publikując swoje dokonania na youtube'owym kanale Hall 00117. By zaimplementować poprawki, wykorzystano...
Starfield od strony technicznej. Duże zmiany w Creation Engine: Vulkan API, nowy model animacji i kosmiczne bitwy

O grze Starfield od Bethesda Softworks zaczyna mówić się coraz częściej i coraz głośniej, chociaż na razie głównie w kuluarach. W ubiegłym roku złotousty Todd Howard, producent wykonawczy studia, zapowiedział, że Starfield, tak jak i bardziej odległe The Elder Scrolls VI, ma działać na nowej wersji dobrze znanego fanom serii TES i Fallout Creation Engine. Silnik doczeka się wielu zmian, począwszy od zastosowania fotogrametrii, przez odświeżony system renderowania obiektów, a skończywszy na nowym...
Witchfire od Adriana Chmielarza i studia The Astronauts wygląda pięknie na nowych screenach. Wiemy, dlaczego powstaje tak długo

Założone przez Adriana Chmielarza studio The Astronauts – składające się ze współtwórców Painkillera i Bulletstorm z czasów People Can Fly – opublikowało w swoim wpisie na oficjalnej stronie internetowej nowe informacje o postępach prac nad obiecująco się zapowiadającą strzelaniną Witchfire. Podzieliło się również nowymi screenami, na których grafika prezentująco się całkiem wybornie. Jest to zasługa wykorzystania silnika Unreal Engine 4 i techniki fotogrametrii, której efekty mogliśmy...
The Elder Scrolls 6 i Starfield powstają na nowym silniku Creation

Wczorajsza wiadomość o wykupieniu firmy Bethesda przez Microsoft odbiła się szerokim echem. Za kwotę 7,5 miliarda dolarów koncern z Redmond nabył wszystkie studia należące do grupy ZeniMax Media wraz z takimi markami, jak The Elder Scrolls i Starfield, które ma być RPG-iem w klimacie science fiction. Właśnie na nich skupimy się tym razem, gdyż Todd Howard, producent wykonawczy z Bethesdy, zapowiedział wielkie zmiany w Creation Engine, wywodzącego się ze znanego z The Elder Scrolls III: Morrowind silnika...
Google Arts & Culture 3D: fotogrametria w służbie kultury

Wirtualne zwiedzanie świata z wirtualnym przewodnikiem? Gotowi na wycieczkę do wnętrz świątyń i zabytków w oknie przeglądarki? Wszystko to już jest, na wyciągnięcie kursora. Rozwijany przez Google od siedmiu lat projekt Arts & Culture, mający na celu zachowanie dóbr kultury w postaci cyfrowej, zgromadził dzieła dostępne w ponad 1500 muzeach mieszczących się w 70 państwach (w tym 32 instytucje w Polsce). Obecnie w Google Arts & Culture, przy współpracy z CyArk, rozpoczyna publikowanie trójwymiarowych...
8874 - niezależna gra akcji rozgrywająca się w Wałbrzychu

8874 to dość tajemniczo brzmiący tytuł niezależnej gry komputerowej, której akcja będzie się toczyć w Wałbrzychu. Rzeczywiste miejsca i budynki zostaną przeniesione do wirtualnego świata za pomocą techniki fotogrametrii. Tam, spowite mgłą i mrokiem, staną się tłem dla przygód chłopca starającego się dowiedzieć, czy to jawa czy sen i co mu się właściwie przydarzyło. Po pierwszym rzucie oka na screeny i trailer przychodzą na myśl tytuły takie jak Limbo, Inside czy też Deadlight. Zapowiada...
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s