Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Denuvo Unreal Engine Protection znacząco utrudni modowanie gier korzystających z silnika firmy Epic

Łukasz Stefaniak | 23-08-2023 17:30 |

Denuvo Unreal Engine Protection znacząco utrudni modowanie gier korzystających z silnika firmy EpicDenuvo jest rozwiązaniem znienawidzonym przez część graczy. Choć większości jest obojętne, z jakich zabezpieczeń korzystają gry (przynajmniej do czasu wystąpienia problemów), to uważa się, że może ono przyczyniać się do pogorszenia jakości działania wielu tytułów. Stojąca za DRM firma Irdeto zapowiedziała implementację kolejnych mechanizmów zabezpieczających w Unreal Engine. Utrudnią one znacząco pracę moderów.

Irdeto zapowiedziało narzędzie Denuvo Unreal Engine Protection, które ma między innymi zapobiegać modyfikowaniu plików gier korzystających z silnika firmy Epic. Jest to kontrowersyjne rozwiązanie.

Denuvo Unreal Engine Protection znacząco utrudni modowanie gier korzystających z silnika firmy Epic [1]

Assassin's Creed Mirage na PC wykorzysta dwa systemy antypirackie: Denuvo oraz VMProtect

Najnowsze zabezpieczenie ma zminimalizować ryzyko wykorzystania gier działających na Unreal Engine do szkodliwych z punktu widzenia deweloperów działań. Denuvo Unreal Engine Protection ma między innymi ograniczyć liczbę oszustów grających w produkcje korzystające z silnika firmy Epic, a także zapobiec możliwości przygotowania pirackiej wersji gry. Teoretycznie nowe rozwiązanie ma zatem zalety. Istnieje jednak także jego ciemniejsza strona. W pakiecie otrzymujemy bowiem także blokadę eksploracji danych gry, odszyfrowywania jej plików oraz wykorzystania konsoli służącej deweloperom do debugowania danej produkcji. Narzędzie umożliwia także ukrycie punktów dostępowych, które pozwalają na tworzenie modyfikacji. Jest to zatem olbrzymi cios w społeczność moderską.

Denuvo Unreal Engine Protection znacząco utrudni modowanie gier korzystających z silnika firmy Epic [2]

Denuvo zamierza przekonać graczy, że zaimplementowane zabezpieczenie DRM nie ma wpływu na płynność rozgrywki

Wykorzystanie narzędzia zależy ostatecznie od samych deweloperów. Modowanie gier jest często nieodłącznym elementem długowieczności danego tytułu. Wielu twórców zdaje sobie z tego sprawę, więc zapewne spora część z nich zdecyduje się ograniczyć wykorzystanie nowego rozwiązania firmy Irdeto. Może ono być przydatne zwłaszcza w grach nastawionych na rozgrywkę sieciową, gdzie nie brakuje zwykle oszustów starających się uzyskać nieuczciwą przewagę i zepsuć zabawę innym. W grach dla pojedynczego gracza DUEP będzie stanowiło jedynie przeszkodę dla twórców modyfikacji. Zastosowanie narzędzia w takich przypadkach to bardzo kontrowersyjne posunięcie. Do tego, za sprawą samego Denuvo, jesteśmy już jednak niestety przyzwyczajeni. Zabezpieczenie DRM firmy Irdeto ma zostać także wzmocnione za pomocą opcji Integrity Verification (weryfikacja integralności), która ma uniemożliwić modyfikacje chronionego kodu gry podczas jej uruchamiania oraz w trakcie rozgrywki.

Źródło: Irdeto, WCCFTech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 52

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.