fsr 2.2
The Old West: Northwood - możliwości silnika Unreal Engine 5 przedstawione na nowym demie technologicznym
Od momentu zaprezentowania w 2020 roku pierwszego dema technologicznego rozwijanego wówczas silnika Unreal Engine 5, z grami zaczęto wiązać spore nadzieje. Już wtedy mogliśmy zobaczyć, jak mogą wyglądać nadchodzącego produkcje i robiło to duże wrażenie. Funkcjonalność silnika jest naprawdę niemała, więc obecnie wielu producentów gier tworzy swoje tytuły właśnie na nim. Małym pokazem możliwości może być kolejne demo, które zabierze nas na dziki zachód.
AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine
Kilka tygodni temu AMD opublikowało kod źródłowy techniki FSR 2.2, tym samym umożliwiając twórcom gier jeszcze łatwiejszą implementację najnowszej wersji swojego rozwiązania. Teraz producent postanowił dodatkowo ułatwić zadanie developerom, którzy do swoich produkcji wykorzystują silnik graficzny Unreal Engine. AMD na platformie GPUOpen ogłosiło bowiem wprowadzenie wtyczki, aktywującej technikę FSR w wersji 2.2. Jakie jeszcze zmiany wprowadza omawiana wtyczka dla Unreal Engine?
AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API
Wszystko wskazuje na to, że techniki upscalingu obrazu zostaną z nami na bardzo długi czas. NVIDIA ma swoje DLSS, AMD rozwija FSR 2 (choć nadciąga również trzecia wersja), z kolei Intel wprowadził technikę XeSS. O ile NVIDIA trzyma swoje rozwiązanie jako mocno zamknięte (nawet poszczególne wersje nie są obsługiwane przez karty GeForce RTX, co dobitnie pokazał DLSS 3), tak AMD oraz Intel podchodzą inaczej do tematu. Tym razem skupimy się na AMD FSR 2.2, który w pierwszych grach pojawił się w grudniu...
AMD FSR 2 potwierdzone w ponad 100 grach, w tym w Star Wars Jedi: Survivor i Dead Island 2. FSR 2.2 otrzyma test w 3DMark
W maju tego roku na rynku pojawiła się technika AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2), która była rozwinięciem prostego rozwiązania dotyczącego upscalingu obrazu, a który otrzymaliśmy przy pierwszej generacji. Druga wersja odznaczyła się lepszą jakością obrazu (a przede wszystkim dobrą jakością wygładzania krawędzi), zachowując przy tym całkiem spory skok wydajności, nawet na zintegrowanych układach graficznych AMD. Producent ogłosił ile dotychczas gier otrzymało obsługę FSR 2. Całkiem...
Need for Speed Unbound nie tylko z DLSS 3 ale i z FSR 2.2. Saints Row z kolei otrzymał aktualizację dodającą AMD FSR 2.1
Już drugiego grudnia na sklepowych półkach pojawi się kolejna odsłona popularnych wyścigów w postaci Need for Speed Unbound. Produkcja studia Criterion pod batutą Electronic Arts pojawi się na PC oraz konsolach obecnej generacji: PlayStation 5 oraz Xbox Series. Już od dłuższego czasu wiedzieliśmy, że premierowa wersja gry będzie oferować obsługę techniki NVIDIA DLSS 3. Okazuje się, że twórcy przed premierą zdołali także zaimplementować rozwiązanie od AMD - FSR w najnowszej wersji 2.2. Badana...
Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7600 XT
Linux całkowicie zastąpi system Windows i pakiet Microsoft Office. Pewien land w Niemczech podjął ostateczną decyzję
Kolejny krok Google w walce z blokowaniem reklam na YouTube. Tylko oficjalna aplikacja będzie umożliwiała oglądanie wideo
AMD Zen 5 - nowa architektura procesorów ma być ponad 40% wydajniejsza w porównaniu do Zen 4
GeForce RTX 5090 i RTX 5080 - partnerzy NVIDII już szykują się na premierę kart graficznych. Zapowiada się gorąca końcówka roku