NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność
Biblioteka gier obsługujących techniki ray tracingu i Nvidia DLSS stopniowo się powiększa, ale wciąż mowa o stosunkowo niewielkiej liczbie tytułów. Teraz po udostępnieniu przez Zielonych specjalnej wtyczki DLSS do silnika Unreal Engine lista ta powinna sukcesywnie się wydłużać. Umożliwi ona deweloperom łatwą implementację Deep Learning Super Sampling, techniki rekonstruującej obraz przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, w grach opartych na nowych wersjach silnika firmy Epic Games. W związku z czym obecność Nvidia DLSS w nowych produkcjach powinna być bardziej powszechna, zwłaszcza że w końcu na rynku istnieje cała masa tytułów wykorzystujących Unreal Engine 4. Plugin został udostępniony przez Zielonych zupełnie za darmo w sklepie Unreal Engine.
Nvidia udostępniła bez żadnych opłat w sklepie Unreal Engine specjalną wtyczkę Nvidia DLSS do silnika Unreal Engine 4.26. Powinno to pozytywnie wpłynąć na wzrost liczby gier obsługujących wspomnianą technikę.
Test wydajności karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 3080 w rozdzielczości 4K z włączonym ray tracingiem i DLSS 2.0
Nvidia wykonała ruch dający nadzieję na więcej gier obsługujących znacząco poprawiającą wydajność technikę DLSS. Mowa o opublikowaniu bezpłatnej wtyczki w sklepie Unreal Engine, dzięki której deweloperzy mogą w łatwiejszy i szybszy sposób zaimplementować ją w swoich tytułach. Plugin można wykorzystać w grach na silniku Unreal Engine 4.26 lub nowszym, a tych na rynku nie brakuje. Wtyczkę Nvidia DLSS można pobrać także z oficjalnej strony internetowej.
NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu
Nvidia DLSS w swojej pierwszej wersji nie zostało przyjęte zbyt ciepło. Było to rozwiązanie mocno „kulejące”, ale wraz z nadejściem wersji 2.0 udało się poprawić nie tylko wydajność, ale również znacząco jakość obrazu po zastosowaniu tej opcji w grach. Do aktywowania techniki Zielonych wymagana jest karta graficzna GeForce RTX 2000 lub RTX 3000. Według nieoficjalnych doniesień wiosną może pojawić się konkurencyjne rozwiązanie, czyli AMD FidelityFX Super Resolution.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4