Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

virtual reality

Apple Vision Pro nie cieszą się zbyt wielką przychylnością u deweloperów. Świetlana przyszłość dla AR/VR nie tym razem?

Apple Vision Pro nie cieszą się zbyt wielką przychylnością u deweloperów. Świetlana przyszłość dla AR/VR nie tym razem?

Apple Vision Pro to nadchodzący sprzęt do rozszerzonej rzeczywistości, co do którego Apple pokładało spore nadzieje - do tego stopnia, że przewidywano sprzedaż miliona sztuk w 2024 roku. Urządzenie swoimi możliwościami miało zwalać z nóg, jednak póki co zrobiło to swoją ceną. Szybko też wyszło na jaw, że produkcja gogli została ograniczona z powodu zbyt skomplikowanej konstrukcji. Na dodatek deweloperzy nie są zbytnio zainteresowani produktem.

Half-Life 2: Episode Two - zadebiutowała modyfikacja przenosząca dodatek na zestawy do rzeczywistości wirtualnej

Half-Life 2: Episode Two - zadebiutowała modyfikacja przenosząca dodatek na zestawy do rzeczywistości wirtualnej

Rzadko zdarza się, że pełnoprawny tytuł dostępny na PC-tach czy konsolach trafia także na urządzenia do rzeczywistości wirtualnej. Czasami jest to możliwe wyłącznie dzięki pracy moderów. Tak jest w przypadku gry Half-Life 2. Już jakiś czas temu zadebiutowała modyfikacja, która przenosi podstawową wersję oraz pierwszy dodatek na VR. Ostatnio wypuszczono także mod do Episode Two, co sprawia, że można już delektować się kompletnym wydaniem produkcji.

HTC Vive Pro 2 – test gogli VR za niemal 4 tys. zł. Jak wypadają na tle poprzedniej generacji, a jak na tle tańszych Oculus Quest 2?

HTC Vive Pro 2 – test gogli VR za niemal 4 tys. zł. Jak wypadają na tle poprzedniej generacji, a jak na tle tańszych Oculus Quest 2?

Nie ma chyba innej elektroniki użytkowej (poza smartwatchami), którymi ekscytowałabym się tak mocno, jak goglami VR. Pierwsze modele tych urządzeń, choć kuszące, były jednak od zawsze drogie i jak na prototypy przystało – niekoniecznie dopracowane. Dlatego też pierwszym moim zestawem VR, który nabyłam na własność był dopiero Oculus Quest 2. Dawał on mianowicie nadzieję na sprzęt zasadny i równie zasadnie wyceniony. I faktycznie, zakupu w cenie około 1800 zł (wersja 64 GB) dotąd nie żałuję,...

NVIDIA VRSS: rozdzielczość do 8x większa w VR. Mamy listę gier

NVIDIA VRSS: rozdzielczość do 8x większa w VR. Mamy listę gier

Variable Rate Supersampling to technologia, która może dostarczyć środowisku Virtual Reality wydajnościowego kopa. Została ona zapowiedziana przez NVIDIĘ w zeszłym roku wraz z linią kart graficznych GeForce RTX, choć na suchej zapowiedzi się skończyło. Całe szczęście "Zieloni" o VRSS nie zapomnieli i najnowsza aktualizacja sterowników Game Ready wprowadza tę funkcjonalność, a na początku kompatybilność z nią będzie miało zapewnionych dwa tuziny gier. VRSS jest rozwiązaniem podobnym do techniki...

Teslasuit Glove - rękawica VR symuluje zmysł dotyku i mierzy puls

Teslasuit Glove - rękawica VR symuluje zmysł dotyku i mierzy puls

Do tej pory wirtualna rzeczywistość opierała się głównie na doznaniach wizualnych, przez co raczej trudno było im wydobyć pełnię potencjału tkwiącego w VR. Teraz firma Teslasuit, która zasłynęła w 2016 kickstarterowym projektem kombinezonu VR zakładanego na całe ciało postanowiła stworzyć gadżet, który zwiększy poziom immersji w tego typu środowisku. Teslasuit Glove to rękawica wyposażona w technologię haptyczną, która stymuluje zmysł dotyku przez co użytkownicy gadżetu będą mogli...

Rok 2019 bardzo dobry dla VR. Sprzedaż sprzętu znacznie wzrosła

Rok 2019 bardzo dobry dla VR. Sprzedaż sprzętu znacznie wzrosła

Pomimo sporej dozy złorzeczenia i odcinania się na przykład przez Xbox od wirtualnej rzeczywistości, rynek Virtual Reality ma się naprawdę dobrze. Zresztą niedawno, tuż po ogłoszeniu Half-Life: Alyx, dało się zaobserwować wzmożone zainteresowanie goglami VR, a niektóre z nich, w tym Valve Index, przez jakiś czas wyprzedały się w USA i w Kanadzie. Jak dokładnie ma się sprzedaż akcesoriów wirtualnej rzeczywistości, sprawdziła należąca do Nielsena firma analityczna SuperData, specjalizująca się...

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cena

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cena

Headsety VR nie zrobiły spodziewanej furory w tej generacji konsol. Mimo wszystko PlayStation VR, głównie dzięki niskiemu progowi wejścia oraz wysokiej popularności PS4, sprzedaje się całkiem dobrze. Co więcej, Sony ciągle swoją platformę wspiera nowymi wysokobudżetowymi produkcjami, a ostatnią z nich była wydana pod koniec maja strzelanina FPP "Blood and Truth". Wiemy również bezpośrednio od japońskiego potentata branży gier wideo, że będzie on wspierał tę technologię także przy PS5. Nowa...

Sony patentuje technologię transmisji zawodów esportowych w VR

Sony patentuje technologię transmisji zawodów esportowych w VR

Esport to niezwykle dochodowy segment branży elektronicznej rozrywki. Co więcej, pomimo zawrotnego tempa rozwoju, nadal stoją przed nim ogromne możliwości dalszej ekspansji. Transmisje telewizyjne tego typu zawodów weszły do mediów już jakiś czas temu, a wydarzenia takie, jak Intel Extreme Masters cieszą się ogromną renomą. Według przewidywań firmy Newzoo, w tym roku liczba widzów wirtualnych zmagań osiągnie próg 454 milionów osób. Firma Sony właśnie opatentowała technologię, która pozwoli...

Twórca Another World pracuje nad grą na PlayStation VR

Twórca Another World pracuje nad grą na PlayStation VR

Choć jego najbardziej znana gra ukazała się prawie trzy dekady temu, Éric Chahi nie przestaje być zainteresowany najnowszymi technologiami. Twórca Another World popełnił w 2011 świetną wariację na temat Populousa, zatytułowaną From Dust. Jednak od tamtego czasu nie stworzył żadnej nowej gry. W międzyczasie, w 2016 roku założył studio Pixel Reef w Montpellier, we Francji. Od tamtej pory pracował nad grą Paper Beast, która ukaże się w tym roku na PlayStation VR, a w przyszłym będzie grywalna...

3dRudder - nowy kontroler ruchowy na nogi dla PlayStation VR

3dRudder - nowy kontroler ruchowy na nogi dla PlayStation VR

Virtual Reality to rewolucja, która nie do końca jednak rozwinęła skrzydła. Na PC sprzedaż Oculus Rift i HTC Vive jest raczej niszowa, a interesujących gier stosunkowo niewiele. Z kolei na konsolach, z PS4 na czele, VR w komercyjnym sensie przyjął się znacznie lepiej. Znajduje się tam szersze grono odbiorców, ale problemem Sony było przez długi czas podchodzenie do tego segmentu elektronicznej rozrywki w nieregularnych zrywach. W zeszłym roku jednak dało odczuć się intensyfikację działań japońskiej...

Gogle HP VR Reverb z rozdzielczością 4K w cenie 599 dolarów

Gogle HP VR Reverb z rozdzielczością 4K w cenie 599 dolarów

HP oficjalnie zapowiedziało nową wersję swoich gogli VR. Reverb tym razem może zaoferować więcej od konkurencji: obraz 4K (4320x2160 pikseli), co daje 2160x2160 pikseli na jedno oko. Wciąż za mało, by uzyskać krystalicznie czysty obraz (mniej od gogli Primax 8K), ale nieznacznie więcej od Vive Pro (2880x1600 pikseli) i zdecydowanie więcej od Oculusa Go i PlayStation VR. HP Reverb będzie debiutował na rynku już w kwietniu, w cenie 599 dolarów za gogle oraz parę kontrolerów Windows VR. Po HP Windows...

HTC Vive Focus Plus: mobilne rozwiązanie VR dla biznesu

HTC Vive Focus Plus: mobilne rozwiązanie VR dla biznesu

Firma HTC Vive zaprezentuje podczas MWC 2019 najnowszy sprzęt klasy premium, stworzoną specjalnie dla biznesu platformę HTV Vive Focus Plus. Nowy, samodzielny zestaw wyposażono w parę aktywnych kontrolerów o sześciu stopniach swobody (6DoF), które mają zapewnić użytkownikom jeszcze bardziej intuicyjną interakcję z wirtualnym środowiskiem, w jakości znanej z HTC Vive Pro. Dzięki temu, aplikacje tworzone dla biznesu, takie jak szkolenia i prezentacje produktów, dają bardziej realne doświadczanie wirtualnej...

Prezes Sony: branża robi postępy w stronę drugiej generacji VR

Prezes Sony: branża robi postępy w stronę drugiej generacji VR

Technologia Virtual Reality cieszy się umiarkowanym sukcesem. Owszem, założenia VR są intrygujące, ale w praktyce rzeczywistość wirtualna jest obarczona dużą dozą problemów. Po pierwsze nie istnieją na rynku headsety, które oferują dużą moc obliczeniową i jednocześnie są całkowicie bezprzewodowe. Po drugie, do korzystania z VR potrzeba sporej ilości miejsca. Po trzecie, nadal brakuje większej ilości tzw. „killer apps”, czyli wysokiej jakości gier AAA, które zlegitymizowałyby to medium....

HTC prezentuje gogle Vive Focus - koniec z plątaniną kabli!

HTC prezentuje gogle Vive Focus - koniec z plątaniną kabli!

HTC Vive to były jedne z pierwszych gogli rzeczywistości wirtualnej, które zostały wprowadzone do sprzedaży. Charakteryzują się całkiem sporą immersją i bardzo ciekawym doświadczeniem grania w VR. Miały jednak jedną, dość istotną wadę. Mianowicie sporą ilość wszelkiej maści okablowania, które potrafiło mocno zirytować podczas grania. Nikt w końcu nie chciałby się przypadkiem potknąć o kable i się przewrócić. Tajwański producent już dawno temu zapowiedział specjalną, samodzielną wersję...

HTC zaprezentuje nową wersję gogli Vive już 14 listopada?

HTC zaprezentuje nową wersję gogli Vive już 14 listopada?

HTC Vive to były jedne z pierwszych gogli rzeczywistości wirtualnej, które zostały wprowadzone do sprzedaży. Charakteryzują się całkiem sporą immersją i bardzo ciekawym doświadczeniem grania w VR. Miały jednak jedną, dość istotną wadę. Mianowicie sporą ilość wszelkiej maści okablowania, które potrafiło mocno zirytować podczas grania. Nikt w końcu nie chciałby się przypadkiem potknąć o kable i się przewrócić. Tajwański producent już dawno temu zapowiedział specjalną, samodzielną wersję...

Co mają wspólnego koty, muzyka disco i tworzenie gier VR?

Co mają wspólnego koty, muzyka disco i tworzenie gier VR?

Co mają ze sobą wspólnego VR i koty? Niewątpliwie to para zawsze chwytliwych tematów - większość internautów (o dziwo) chętnie ogląda kolejne memy z kotami, a o wirtualnej rzeczywistości uwielbiamy gadać, nawet jeśli jedyne gogle jakie nosiliśmy, to te występujące w parze z nartami. Tym razem sprawa jest jednak całkowicie poważna. Warszawski lokal Disco:VR organizuje w dniach 4 i 5 listopada 2017 roku pierwszy w Polsce game jam VR. Zamiast opłaty za wstęp wystarczy… dostarczyć paczkę karmy dla...

HP zaprezentował nowe pomysły związane z technologią VR

HP zaprezentował nowe pomysły związane z technologią VR

Dziedzina wirtualnej rzeczywistości (VR) w ostatnich latach nabrała całkiem niezłego rozpędu. Na komputerach stacjonarnych oraz wydajnych laptopach można już od dłuższego czasu bawić się przy użyciu gogli HTC Vive bądź Oculus Rift. Zresztą nawet na konsoli PlayStation 4 tematyka nabrała rozpędu po premierze PlayStation VR. Podczas konferencji SIGGRAPH, która miała niedawno miejsce w Los Angeles, firma HP zaprezentowała trzy rozwiązania mające być dla producenta fundamentem pod rozwój wirtualnej...

AMD kupuje firmę zajmującą się techonologią VR

AMD kupuje firmę zajmującą się techonologią VR

Jedni w wirtualnej rzeczywistości doszukują się przyszłości gamingu. Argumentują, że jeśli ktoś raz założy gogle na głowę, to już nie zrezygnuje z dodatkowego stopnia immersji, który wnoszą do rozgrywki. Po drugiej stronie barykady znajdziemy sceptyków, którzy w nowej technologii widzą jedynie przemijający trend i wskazują na podobieństwa do minionej ery domowego 3D z przełomu dekad. Kto ma rację? Nie wiemy (czyt. "nie umiemy w redakcji wypracować wspólnego stanowiska"). Faktem jednak jest,...

MSI Trident 3 - nowa wersja komputera z GeForce GTX 1070

MSI Trident 3 - nowa wersja komputera z GeForce GTX 1070

MSI konsekwentnie promuje swoją linię komputerów o nazwie Trident, które w wyglądu mają przypominać nieco konsole do gier. W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami co najmniej kilku różnych wersji, podczas finałów Intel Extreme Masters w Katowicach producent pokazał specjalną, limitowaną edycję "Camo Squad". Choć desktopy te mogą się podobać ze względu na swój atrakcyjny design to do tej pory najmocniejszą konfiguracją jaką mogły się pochwalić, była ta z kartą GeForce GTX 1060 6 GB. Teraz...

Intel: Nadchodzi złota era Wirtualnej Rzeczywistości

Intel: Nadchodzi złota era Wirtualnej Rzeczywistości

Intel Extreme Masters 2017, które odbywało się w katowickim Spodku jest już za nami. Chociaż impreza kojarzy się głównie z finałami e-sportowymi w grach takich jak League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive czy Heroes of the Storm, to na Śląsku można było również odwiedzić Intel Expo, czyli wystawę największych firm i producentów z Polski i świata. My zaś, wraz z kilkoma przedstawicielami innych redakcji byliśmy również zaproszeni na zamkniętą dyskusję w akademickim stylu, czyli tak...

Open Source Virtual Reality wkracza na platformę Steam

Open Source Virtual Reality wkracza na platformę Steam

Każdy kto śledzi w jakimś stopniu zmieniający się ciągle świat technologii zauważył prawdopodobnie, że od pewnego czasu coraz większą popularność zyskuje wirtualna rzeczywistość. Wkrada się ona na wszystkie większe imprezy branżowe, czego świetnym przykładem było tegoroczne Poznań Game Arena, gdzie tak naprawdę nie było firmowego stoiska bez mniej lub bardziej znanych gogli. Dodatkowo każdy większy producent próbuje uszczknąć coś dla siebie, czy to poprzez stworzenie całego headsetu,...

MSI prezentuje nowy kompaktowy komputer o nazwie Trident

MSI prezentuje nowy kompaktowy komputer o nazwie Trident

W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami premiery wielu gotowych zestawów komputerowych, które w głównej mierze przygotowane zostały dla osób niechcących samodzielnie składać PC. Prawdopodobnie zainteresowanych tego typu sprzętem jest spora grupa osób, skoro ilość wypuszczanych komputerów sukcesywnie się powiększa. Najpopularniejsze aktualnie zestawy to np. MSI Nightblade, MSI Aegis czy ASUS ROG GT51. Teraz do tego grona dołącza kolejny przedstawiciel, tym razem od tajwańskiego producenta MSI....

Alienware 13 R3 - 13-calowy laptop przygotowany na VR

Alienware 13 R3 - 13-calowy laptop przygotowany na VR

W związku ze zbliżającym się końcem roku i niedawną premierą mobilnych układów Nvidia Pascal, Dell postanowił odświeżyć laptopy marki Alienware. Nie tak dawno pisaliśmy o modelach Alienware 15 R3 oraz 17 R4, teraz zaś przyszła kolej na mniejszego, ale niemniej wydajnego Alienware 13 R3. Poprzednia wersja 13-calowego laptopa Dell Alienware zbierała bardzo dobre oceny, jednakże pod względem prezentowanej wydajności daleko było jej do większych braci. Przyczyną takiego stanu rzeczy okazało się...

Obcy: Izolacja otrzyma wsparcie VR? Strasznie dobra wiadomość!

Obcy: Izolacja otrzyma wsparcie VR? Strasznie dobra wiadomość!

Obcy: Izolacja to projekt który według pierwotnych założeń miał być trzecioosobowym horrorem. Jeśli jednak śledzicie rynek gier należących do tego gatunku, bądź jesteście fanami uniwersum Obcego to pewnie dobrze wiecie, iż ostatecznie akcja gry została przedstawiona z perspektywy pierwszej osoby. Powodem takiej zmiany był zamysł deweloperów, aby w potencjalnym graczu wzbudzić więcej emocji oraz utrudnić rozgrywkę. Ograniczone pole widzenia połączone z brakiem możliwości wyglądania zza osłon...

MSI VR One - Przenośny komputer w plecaku z GeForce GTX 1070

MSI VR One - Przenośny komputer w plecaku z GeForce GTX 1070

Na rynku pełno jest najróżniejszych urządzeń przeznaczonych dla graczy, począwszy od gamingowych komputerów i laptopów, poprzez myszy, klawiatury i słuchawki, na plecakach oraz rękawiczkach skończywszy. Przy okazji tego artykułu mam zamiar opisać Wam coś jeszcze bardziej niezwykłego, a mianowicie zintegrowany z plecakiem komputer MSI VR One. Przyznacie chyba, że brzmi to dość oryginalnie? Samo rozwiązanie chociaż wydawać się może dość dziwne. jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, chcących...

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Jak branża długa i szeroka, tak wiele już było podejść do ogólno pojętej wirtualnej rzeczywistości. Chociaż pierwsze próby podejmowane były kilkadziesiąt lat temu - pierwotnie Sensorama w 1962 roku, a w bardziej znajomej formie Virtual Boy wykonany przez Nintendo w 1995 roku, to wszystkie zakończone były raczej niepowodzeniem. Na przeszkodzie stawały podobne czynniki jak teraz, jednak w większej skali - niesamowicie wysoki koszt urządzenia, małe zainteresowanie, duże wymagania oraz dodatkowo bariera...

Playstation VR - jak duży pokój potrzebny jest do gry?

Playstation VR - jak duży pokój potrzebny jest do gry?

Panująca w ostatnim czasie modna, na rzeczywistość rozszerzoną, dopadła już niemal wszystkich, większych producentów sprzętu elektronicznego. W dzisiejszych czasach, aby liczyć się na rynku, trzeba posiadać w swojej ofercie urządzenia zgodne z VR. Oczywiście, giganci tego sektora rozrywki, już od dawna pracują nad swoimi goglami VR, z których część została już zaprezentowana i trafiła do sprzedaży. Na premierę Sony Playstation VR - które ma się stać jednym z najtańszych urządzeń tego...

Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych

Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych

Kilka miesięcy temu nasz redakcyjny kolega Maciej poruszył bardzo ciekawy temat dotyczący wirtualnej rzeczywistości... Wbrew pozorom, wszelkiego rodzaju hełmy i okulary to wielka szansa nie tylko dla producentów gier i aplikacji naukowych, ale także pewnej branży związanej z rozrywką tylko dla dorosłych. Niektórzy obserwatorzy rynku prawdopodobnie od razu zauważyli wielkie możliwości technologii VR w segmencie pornografii, aczkolwiek ten temat jest cały czas przysłaniany przez inne zastosowania...

Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR

Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR

Wirtualna rzeczywistość coraz częściej pojawia się w informacjach dotyczących sprzętu komputerowego i nie ma w tym nic dziwnego - nie jest tajemnicą, że różni producenci mają różne podejście do technologii VR. Niektórzy decydują się na wykorzystanie oddzielnych urządzeń do wyświetlania obrazu (np. Samsung Gear VR), a inni rozwijają swoje projekty w oparciu o zdecydowanie wydajniejsze platformy sprzętowe (np. Oculus). Wspomniana przed chwilą firma już od kilku lat zajmuje się tworzeniem swojego...

Ubisoft pracuje nad nowymi grami obsługującymi VR

Ubisoft pracuje nad nowymi grami obsługującymi VR

O firmie Ubisoft było w ostatnim czasie głośno - znane studio zapowiedziało nową odsłonę serii Assassin's Creed oraz opublikowało zadowalające wyniki finansowe. Czym jeszcze może zaskoczyć nas coraz mniej lubiany producent gier komputerowych? Okazuje się, że Ubisoft zauważył potrzebę zmiany swojej strategii i dopasowania się do nowości pojawiających się na rynku. Podczas swojego wystąpienia na ostatniej konferencji dla inwestorów, Yves Guillemot pełniący funkcję CEO wspomniał o wirtualnej rzeczywistości...

Apple otrzymało patent na okulary VR dla smartfonów iPhone

Apple otrzymało patent na okulary VR dla smartfonów iPhone

Każdy producent sprzętu mobilnego chce mieć własną wirtualną rzeczywistość. Nie ma wątpliwości, że jest to technologia przyszłości, która zostanie czym prędzej spopularyzowana i trafi do domu przeciętnego Kowalskiego, tak jak wcześniej smartfony, tablety i inne gadżety. Już w ubiegłym roku mogliśmy mówić o prawdziwym wysypie urządzeń VR korzystających ze smartfonów, a kolejne miesiące mogą przynieść jeszcze więcej modeli dostępnych w przystępnych cenach. Producenci zauważyli,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.