Sony patentuje technologię transmisji zawodów esportowych w VR
Esport to niezwykle dochodowy segment branży elektronicznej rozrywki. Co więcej, pomimo zawrotnego tempa rozwoju, nadal stoją przed nim ogromne możliwości dalszej ekspansji. Transmisje telewizyjne tego typu zawodów weszły do mediów już jakiś czas temu, a wydarzenia takie, jak Intel Extreme Masters cieszą się ogromną renomą. Według przewidywań firmy Newzoo, w tym roku liczba widzów wirtualnych zmagań osiągnie próg 454 milionów osób. Firma Sony właśnie opatentowała technologię, która pozwoli posiadaczom zestawów wirtualnej rzeczywistości stać się widzami zawodów esportowych. Do tej pory podobnego rozwiązania próbował Facebook w ramach Oculus Venus z tradycyjnymi sportami.
Firma Sony opatentowała technologię transmitowania zawodów esportowych przy użyciu technologii VR. Widzowie mogliby także przełączać się do widoku gry w dowolnym momencie.
Sony złożyło patent o nazwie “Spectator View Into An Interactive Gaming World Showcased In A Live Event Held In A Real-World Venue” do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych. Wizja japońskiej firmy to specjalne sale wyposażone w zestawy kamer i mikrofonów, umiejscowione w siedzeniach, na których znajdują się widzowie. Siedziska miałyby być wyposażone w czujniki zbliżeniowe aby zidentyfikować czy dane miejsce jest zajęte. Jeśli tak – to obraz z tego stanowiska nie byłby transmitowany.
Nintendo wydało okulary VR. 24 lata po porażce Virtual Boya
Najbardziej interesującą funkcją technologii Sony jest możliwość przeskoczenia bezpośrednio między widokiem widza a gracza. Co więcej, w patencie opisany jest także tryb hybrydowy, gdzie pewne elementy ekranu z grą są umieszczone w polu widzenia obserwujących. W dokumencie pojawiają się odwołania do PlayStation Plus League – esportowej ligi Sony. Można więc wywnioskować, że jeśli projekt ten zostanie zrealizowany, znajdzie zastosowanie właśnie tam, choć przy popularności tego rodzaju rozrywki, Sony mogłoby zarobić duże pieniądze z udzielania licencji firmom trzecim.