Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

rzeczywistość wirtualna

Gogle Apple Vision Pro mogą pękać z nieokreślonych powodów. Wskazuje to na wadę fabryczną niektórych egzemplarzy

Gogle Apple Vision Pro mogą pękać z nieokreślonych powodów. Wskazuje to na wadę fabryczną niektórych egzemplarzy

W zeszłym roku nie brakowało użytkowników, którzy zgłaszali rozmaite problemy ze smartfonami iPhone 15. Najpoważniejsze z nich dotyczyły przegrzewania się urządzeń. Można przypuszczać, że firma Apple wyciągnęła wnioski z tamtych wydarzeń. Niestety wiele wskazuje na to, że mające premierę kilka tygodniu temu gogle Vision Pro także nie są pozbawione wad. Niektórzy zgłaszają, że na przodzie urządzenia, z bliżej nieokreślonych powodów, pojawiają się pęknięcia.

Apple miało przenieść sporą część zespołu odpowiedzialnego za Vision Pro do prac nad zupełnie innym projektem

Apple miało przenieść sporą część zespołu odpowiedzialnego za Vision Pro do prac nad zupełnie innym projektem

Premiera gogli Apple Vision Pro odbyła się na początku lutego. Wydaje się, że naturalnym krokiem w takich okolicznościach jest rozpoczęcie prac nad kolejną generacją urządzenia przez ten sam zespół. Źródła donoszą jednak, że firma Apple ma nieco inne plany. Duża grupa osób odpowiedzialnych za opracowanie gogli miała zostać skierowana do prac nad zupełnie innym projektem. Na następcę Vision Pro trochę zatem jeszcze poczekamy.

Czy Apple Vision Pro może być alternatywą dla tabletów? Znany dziennikarz twierdzi, że taka będzie przyszłość

Czy Apple Vision Pro może być alternatywą dla tabletów? Znany dziennikarz twierdzi, że taka będzie przyszłość

Gogle Apple Vision Pro zadebiutowały na rynku 2 lutego. Choć sprzęt raczej nie doprowadzi do rewolucji technologicznej, to wśród ekspertów pojawiają się także bardzo optymistyczne głosy co do przyszłych losów sprzętu. Dziennikarz Mark Gurman z serwisu Bloomberg spekuluje nawet, że w przyszłości będzie to substytut dla tabletów. Choć przychody Apple ze sprzedaży iPadów rzeczywiście spadają, to można mieć wątpliwości czy Vision Pro w praktyce je zastąpi.

Czy gogle Apple Vision Pro tchną wkrótce nowe życie w rynek VR/AR? Firma Meta mocno w to wierzy

Czy gogle Apple Vision Pro tchną wkrótce nowe życie w rynek VR/AR? Firma Meta mocno w to wierzy

Jakiś czas temu ruszyły zamówienia przedpremierowe na gogle Apple Vision Pro. Oficjalna premiera odbędzie się 2 lutego bieżącego roku. Zgodnie z oczekiwaniami urządzenie nie należy do tanich. Jego ceny zaczynają się od 3499 dolarów. Jest to oczywiście kwota zaporowa dla zwykłych użytkowników, więc nie należy spodziewać się, że premiera sprzętu dokona rewolucji na rynku VR/AR. Ciekawostką jest jednak fakt, że również Meta mocno wierzy w sukces Vision Pro.

Apple Vision Pro - znacząca redukcja planów produkcyjnych nadchodzących gogli AR/VR. Są zbyt zaawansowane

Apple Vision Pro - znacząca redukcja planów produkcyjnych nadchodzących gogli AR/VR. Są zbyt zaawansowane

Na początku przyszłego roku swoją premierę będą miały gogle do rzeczywistości rozszerzonej Apple Vision Pro. Urządzenie będzie cechowało się dosyć wygórowaną ceną, co zapewne mocno ograniczy liczbę docelowych odbiorców. Najnowsze doniesienia wskazują, że amerykańska firma jest zmuszona dokonać drastycznych cięć w prognozowanej produkcji. Jedną z przyczyn ma być skomplikowana konstrukcja nowego sprzętu.

Half-Life 2: Episode Two - zadebiutowała modyfikacja przenosząca dodatek na zestawy do rzeczywistości wirtualnej

Half-Life 2: Episode Two - zadebiutowała modyfikacja przenosząca dodatek na zestawy do rzeczywistości wirtualnej

Rzadko zdarza się, że pełnoprawny tytuł dostępny na PC-tach czy konsolach trafia także na urządzenia do rzeczywistości wirtualnej. Czasami jest to możliwe wyłącznie dzięki pracy moderów. Tak jest w przypadku gry Half-Life 2. Już jakiś czas temu zadebiutowała modyfikacja, która przenosi podstawową wersję oraz pierwszy dodatek na VR. Ostatnio wypuszczono także mod do Episode Two, co sprawia, że można już delektować się kompletnym wydaniem produkcji.

Recenzja Sony PlayStation VR2 wraz z Horizon Call of the Mountain - Brama do świata VR dla posiadaczy PlayStation 5

Recenzja Sony PlayStation VR2 wraz z Horizon Call of the Mountain - Brama do świata VR dla posiadaczy PlayStation 5

Poprzednia generacja konsoli od Sony - PlayStation 4 - było również pierwszą, gdzie japoński producent zaoferował do niej dedykowane gogli do obsługi rzeczywistości wirtualnej. Ich zaletą była stosunkowo niewielka cena, biorąc pod uwagę propozycje chociażby od HTC. Ich specyfikacja nie robiła jednak specjalnego wrażenia, zwłaszcza w kontekście rozdzielczości soczewek. Ponad dwa lata temu na rynku pojawiła się już konsola PlayStation 5 i producent uznał, że to najwyższy czas na wprowadzenie drugiej...

Sony PlayStation VR2 - gogle rzeczywistości wirtualnej już w redakcji PurePC.pl. Unboxing i pierwsze wrażenia na temat sprzętu

Sony PlayStation VR2 - gogle rzeczywistości wirtualnej już w redakcji PurePC.pl. Unboxing i pierwsze wrażenia na temat sprzętu

Za niespełna dwa tygodnie na rynku zadebiutuje druga generacja gogli rzeczywistości wirtualnej od Sony. Mowa oczywiście o PlayStation VR2, które tym razem przygotowano z myślą o konsoli PlayStation 5. Poprzednia generacja nie była jakoś bardzo nieudana, ale miała swoje ograniczenia, a do tego wiele osób często odczuwała mdłości przy dłuższym korzystaniu z urządzenia. Druga generacja przynosi szereg zmian w tym zakresie jak również oferuje znacznie lepszą specyfikację. Na pełną recenzję przyjdzie...

W nadchodzącej konsoli Xbox gracze nie chcą obsługi gogli VR

W nadchodzącej konsoli Xbox gracze nie chcą obsługi gogli VR

Wirtualna rzeczywistość to technologia, która już od kilku dobrych lat dynamicznie się rozwija. Z kolei od dobrych kilkunastu lat jest elementem popkultury chociażby w filmach. Na komputerach VR rozwija obecnie głównie firma HTC, ale nie brakuje także propozycji takich firm jak Oculus czy Pimax. Wirtualna rzeczywistość jest także bardzo mocno promowana przez firmę Sony. Wszak PlayStation 4 jest zgodne z zestawem PlayStation VR, na które wychodzi coraz więcej gier. Stanowisko Japończyków nie zmieni się...

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cena

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cena

Headsety VR nie zrobiły spodziewanej furory w tej generacji konsol. Mimo wszystko PlayStation VR, głównie dzięki niskiemu progowi wejścia oraz wysokiej popularności PS4, sprzedaje się całkiem dobrze. Co więcej, Sony ciągle swoją platformę wspiera nowymi wysokobudżetowymi produkcjami, a ostatnią z nich była wydana pod koniec maja strzelanina FPP "Blood and Truth". Wiemy również bezpośrednio od japońskiego potentata branży gier wideo, że będzie on wspierał tę technologię także przy PS5. Nowa...

Twórca Another World pracuje nad grą na PlayStation VR

Twórca Another World pracuje nad grą na PlayStation VR

Choć jego najbardziej znana gra ukazała się prawie trzy dekady temu, Éric Chahi nie przestaje być zainteresowany najnowszymi technologiami. Twórca Another World popełnił w 2011 świetną wariację na temat Populousa, zatytułowaną From Dust. Jednak od tamtego czasu nie stworzył żadnej nowej gry. W międzyczasie, w 2016 roku założył studio Pixel Reef w Montpellier, we Francji. Od tamtej pory pracował nad grą Paper Beast, która ukaże się w tym roku na PlayStation VR, a w przyszłym będzie grywalna...

HTC Vive Focus Plus: mobilne rozwiązanie VR dla biznesu

HTC Vive Focus Plus: mobilne rozwiązanie VR dla biznesu

Firma HTC Vive zaprezentuje podczas MWC 2019 najnowszy sprzęt klasy premium, stworzoną specjalnie dla biznesu platformę HTV Vive Focus Plus. Nowy, samodzielny zestaw wyposażono w parę aktywnych kontrolerów o sześciu stopniach swobody (6DoF), które mają zapewnić użytkownikom jeszcze bardziej intuicyjną interakcję z wirtualnym środowiskiem, w jakości znanej z HTC Vive Pro. Dzięki temu, aplikacje tworzone dla biznesu, takie jak szkolenia i prezentacje produktów, dają bardziej realne doświadczanie wirtualnej...

HP wypuści nowy zestaw VR oparty o Windows Mixed Reality

HP wypuści nowy zestaw VR oparty o Windows Mixed Reality

Rzeczywistość Wirtualna (VR) i Rzeczywistość Rozszerzona (AR) powoli, a nawet bardzo powoli pojawiają się w naszym codziennym życiu. Wystarczy wspomnieć, że na Steamie mniej niż procent graczy używa takich właśnie zestawów. Co nie przeszkadza producentom cały czas oferować nam nowych produktów. Wciąż mówi się przecież, że VR to przyszłość. I pewnie nie bez racji. Tym razem HP pracuje nad nowym produktem dla platformy Windows Mixed Reality. Pomimo nieco mylącego nazewnictwa jest to zdecydowanie...

Mecze NBA na żywo w Rzeczywistości Wirtualnej z Intel True VR

Mecze NBA na żywo w Rzeczywistości Wirtualnej z Intel True VR

Przyznam szczerze, że jeśli chodzi o sport to nie interesują się nim zbytnio. Dość powiedzieć, że ostatnia sportowa gra komputerowa w jaką grałem to NBA 98. I było to własnie w tamtym roku. Pomysł przedstawiony przez Intel wydaj się jednak ciekawy. Tym razem chodzi o wykorzystanie Wirtualnej Rzeczywistości. To dzięki niej można poczuć się jak w centrum wydarzeń co niewątpliwie dodaje emocji oglądanym na przykład na żywo meczom czy koncertom. Po zakończonych testach, w tym sezonie Intel rozpoczyna...

Komputer-plecak Zotac VR Go 2.0: immersja w grach bez przeszkód

Komputer-plecak Zotac VR Go 2.0: immersja w grach bez przeszkód

Firma ZOTAC wprowadza dzisiaj na rynek nową generację komputerów-plecaków VR GO 2.0, które charakteryzują się większą wydajnością i mniejszą obudową, dzięki czemu zapewnić ma prawdziwie mobilne wrażenia w świecie wirtualnej rzeczywistości. Całkowicie nowy design komputera wyróżniony został uznaną w branży nagrodą COMPUTEX 2018 za wyjątkową innowacyjność. Ten pierwszy na świecie model komputera-plecaka VR został odświeżony także technologicznie i jest obecnie zupełnie nową konstrukcją,...

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Jak branża długa i szeroka, tak wiele już było podejść do ogólno pojętej wirtualnej rzeczywistości. Chociaż pierwsze próby podejmowane były kilkadziesiąt lat temu - pierwotnie Sensorama w 1962 roku, a w bardziej znajomej formie Virtual Boy wykonany przez Nintendo w 1995 roku, to wszystkie zakończone były raczej niepowodzeniem. Na przeszkodzie stawały podobne czynniki jak teraz, jednak w większej skali - niesamowicie wysoki koszt urządzenia, małe zainteresowanie, duże wymagania oraz dodatkowo bariera...

Pierwsze urządzenia Projektu Tango zobaczymy w tym roku

Pierwsze urządzenia Projektu Tango zobaczymy w tym roku

Co takiego mogłoby się stać, gdyby smartfon był w stanie analizować swoje otoczenie, podobnie jak robimy to my, ludzie? Odpowiedzią na to pytanie ma być Projekt Tango, którego uruchomienie nastąpiło w lutym 2014 roku. Jak do tej pory w tej sprawie nie pojawiło się zbyt wiele szczegółów, ale sytuacja się zmienia – zarówno niedawna konferencja MWC, jak i najnowsze doniesienia pokazują, że z możliwości Tango skorzystamy już w tym roku na nowych urządzeniach konsumenckich. Jedną z firm biorących...

Oculus Rift CV1 wymaga czterech portów USB i Windows 64-bit

Oculus Rift CV1 wymaga czterech portów USB i Windows 64-bit

Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz śmielej wkracza na rynek urządzeń elektronicznych. Jeszcze do niedawna wydawało się, że VR będzie poza naszym zasięgiem przez wiele lat, natomiast teraz bardzo dobrze widać zbliżającą się dominację tej ciekawej nowości. Jednym z producentów kojarzonych z wirtualną rzeczywistością jest Oculus, który nie tylko rozwija własne urządzenia, ale także sprzedaje technologię dla sprzętu innych marek. W przyszłym roku na rynek trafi pierwsza konsumencka wersja...

Oculus Rift - Gogle VR droższe niż 350 dolarów

Oculus Rift - Gogle VR droższe niż 350 dolarów

Od wielu lat ludzie chcieli przenieść się do innej rzeczywistości i doświadczyć czegoś zupełnie nowego - filmy i inne dzieła są pełne motywów tego typu, przez co masowi odbiorcy po prostu pragną pójść do sklepu po coś, co teoretycznie zmieni ich życie... Czy technologia wirtualnej rzeczywistości to odpowiedź na potrzeby zwykłego konsumenta? Czy gogle VR spełnią oczekiwania użytkowników? Tego na razie nie wiemy, chociaż wszystko zapowiada się znakomicie. Jedną z najbardziej znanych firm rozwijających...

Oculus Rift - Gogle VR będą kosztowały co najmniej 300 dolarów

Oculus Rift - Gogle VR będą kosztowały co najmniej 300 dolarów

Wirtualna rzeczywistość rozpala serca graczy oraz innych użytkowników lubiących nowe technologie - możliwość wirtualnego przeniesienia się do innego świata zawsze wzbudzała spore zainteresowanie, jednak nigdy nie potrafiła przebić się na rynek urządzeń elektronicznych. Dlaczego? Przede wszystkim problemy sprawiała sama technologia, która jest specyficzna ze względu na ciągłe oddziaływanie na zmysły użytkownika. Urządzenia VR muszą być dopracowane, gdyż każde opóźnienie lub zła reakcja...

Oculus Ready - Nowy program dla producentów komputerów PC

Oculus Ready - Nowy program dla producentów komputerów PC

Czekacie na popularyzację technologii wirtualnej rzeczywistości? Głównym producentem mającym szansę osiągnąć sporą sprzedaż w relatywnie krótkim czasie jest Oculus - znana marka zajmująca się od lat rozwojem urządzeń VR ma w przyszłym roku wprowadzić konsumencki wariant swojego hełmu, który będzie można podłączyć do komputera PC. Nowy sprzęt pozwoli na korzystanie z różnych aplikacji oraz gier, co powinno pomóc całej branży cyfrowej rozrywki. Nie ulega wątpliwości, że technologia wirtualnej...

Producenci dostarczą 3 miliony hełmów VR w 2016 roku

Producenci dostarczą 3 miliony hełmów VR w 2016 roku

Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości jest widoczny gołym okiem - większość producentów zdążyła do tej pory zaprezentować prototypy, które w przyszłości będą miały okazję przerodzić się w finalne wersje dostępne na wielu rynkach. Gotowe konstrukcje VR (virtual reality) można obecnie policzyć na palcach jednej dłoni, a jednym z popularniejszych urządzeń jest niewątpliwie Samsung Gear VR. Jak będzie wyglądał rynek technologii wirtualnej rzeczywistości w przyszłości? Analitycy badający...

Oculus: Obecne karty graficzne są za słabe dla technologii VR

Oculus: Obecne karty graficzne są za słabe dla technologii VR

W połowie maja firma Oculus rozwijająca własne gogle wirtualnej rzeczywistości opublikowała przewidywane wymagania sprzętowe dla swojego konsumenckiego modelu Rift - można się było spodziewać, że technologia VR będzie wymagała od użytkowników posiadania wydajnego sprzętu komputerowego, bowiem wyświetlanie obrazu tuż przed głową zdecydowanie bardziej obciąża podzespoły, niż wysyłanie obrazu o niższej rozdzielczości i płynności do monitora. Oculus zaleca posiadanie karty graficznej GeForce...

Pierwsza wersja HoloLens będzie przeznaczona dla biznesu

Pierwsza wersja HoloLens będzie przeznaczona dla biznesu

Okulary VR, czyli urządzenia potrafiące wyświetlać wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistość stają się coraz popularniejsze. Pomimo tego, że jeszcze żadne finalne urządzenie nie jest powszechnie dostępne na rynku (oprócz zestawów dla smartfonów), wielu użytkowników rozmawia na temat VR i zastanawia się nad kupnem tego typu produktu. Trzeba powiedzieć wprost, że okulary VR pomogą nam przenieść się jakby do innego wymiaru jeżeli chodzi o gry komputerowe. Do tej pory musieliśmy patrzeć w monitor,...

Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych

Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych

Kilka miesięcy temu nasz redakcyjny kolega Maciej poruszył bardzo ciekawy temat dotyczący wirtualnej rzeczywistości... Wbrew pozorom, wszelkiego rodzaju hełmy i okulary to wielka szansa nie tylko dla producentów gier i aplikacji naukowych, ale także pewnej branży związanej z rozrywką tylko dla dorosłych. Niektórzy obserwatorzy rynku prawdopodobnie od razu zauważyli wielkie możliwości technologii VR w segmencie pornografii, aczkolwiek ten temat jest cały czas przysłaniany przez inne zastosowania...

Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR

Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR

Wirtualna rzeczywistość coraz częściej pojawia się w informacjach dotyczących sprzętu komputerowego i nie ma w tym nic dziwnego - nie jest tajemnicą, że różni producenci mają różne podejście do technologii VR. Niektórzy decydują się na wykorzystanie oddzielnych urządzeń do wyświetlania obrazu (np. Samsung Gear VR), a inni rozwijają swoje projekty w oparciu o zdecydowanie wydajniejsze platformy sprzętowe (np. Oculus). Wspomniana przed chwilą firma już od kilku lat zajmuje się tworzeniem swojego...

Google Magic Leap - Przyszłość wirtualnej rzeczywistości?

Google Magic Leap - Przyszłość wirtualnej rzeczywistości?

Wielkie firmy coraz bardziej angażują się w produkcję urządzeń służących do wyświetlania wirtualnej rzeczywistości. Sprzęt tego typu będzie miał bardzo wiele zastosowań, również w segmencie gier komputerowych. Uruchamiając nową produkcję nie będziemy musieli patrzeć w ekran monitora, tylko ubierzemy się w specjalne okulary, dzięki którym przeniesiemy się w samo centrum wydarzeń widziane nie oczami naszego głównego bohatera którym sterujemy, ale naszymi własnymi. Niestety, rozwiązania...

Apple otrzymało patent na okulary VR dla smartfonów iPhone

Apple otrzymało patent na okulary VR dla smartfonów iPhone

Każdy producent sprzętu mobilnego chce mieć własną wirtualną rzeczywistość. Nie ma wątpliwości, że jest to technologia przyszłości, która zostanie czym prędzej spopularyzowana i trafi do domu przeciętnego Kowalskiego, tak jak wcześniej smartfony, tablety i inne gadżety. Już w ubiegłym roku mogliśmy mówić o prawdziwym wysypie urządzeń VR korzystających ze smartfonów, a kolejne miesiące mogą przynieść jeszcze więcej modeli dostępnych w przystępnych cenach. Producenci zauważyli,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.