Producenci dostarczą 3 miliony hełmów VR w 2016 roku
Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości jest widoczny gołym okiem - większość producentów zdążyła do tej pory zaprezentować prototypy, które w przyszłości będą miały okazję przerodzić się w finalne wersje dostępne na wielu rynkach. Gotowe konstrukcje VR (virtual reality) można obecnie policzyć na palcach jednej dłoni, a jednym z popularniejszych urządzeń jest niewątpliwie Samsung Gear VR. Jak będzie wyglądał rynek technologii wirtualnej rzeczywistości w przyszłości? Analitycy badający to zagadnienie mają już częściową odpowiedź. W chwili obecnej najszybszym rozwojem cieszą się urządzenia przeznaczone typowo dla graczy - to właśnie rynek cyfrowej rozrywki ma napędzić sprzedaż gogli i hełmów VR, bowiem gracze dosyć łatwo przekonują się do innowacji i chcą posiadać najnowszy sprzęt umożliwiający jeszcze lepszą zabawę.
Jesteście zainteresowani zakupem hełmu wirtualnej rzeczywistości?
Przyszły rok ma być przełomowy dla segmentu wirtualnej rzeczywistości, gdyż na rynek trafi m.in. konsumencki model Oculus Rift, który ma szansę stać się najpopularniejszym hełmem VR. Według analityków, producentom urządzeń uda się dostarczyć około 3 miliony gogli i hełmów wirtualnej rzeczywistości w 2016 roku - na pierwszy rzut oka, nie są to zbyt porywające przewidywania, jednakże musimy pamiętać o tym, że będzie to tak naprawdę pierwszy rok z szeroką dostępnością rozwiązań tego typu. Do 2020 roku ma zostać sprzedane łącznie 30 milionów urządzeń VR. Zgodnie z wyliczeniami agencji Juniper, przychody z segmentu hełmów wirtualnej rzeczywistości mają przekroczyć 4 miliardy dolarów do 2020 roku.
Wiele zależy od tego, jak szybko producenci poradzą sobie z trzema podstawowymi problemami: dostępnością gier i aplikacji, jakością obrazu oraz sugerowaną ceną urządzeń. Do popularyzacji technologii VR przyczynią się także producenci kart graficznych, którzy będą musieli zaoferować graczom podzespoły pozwalające na przyjemną rozgrywkę w wysokiej rozdzielczości i stabilnej płynności. Według wyliczeń agencji Jon Peddie Research, co roku sprzedaje się ponad 3 miliony kart graficznych z sugerowaną ceną powyżej 300 dolarów - ta sama grupa odbiorców ma być szczególnie zainteresowana zakupem hełmów VR.
Oculus: Obecne karty graficzne są za słabe dla technologii VR
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
8
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22