Producenci dostarczą 3 miliony hełmów VR w 2016 roku
Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości jest widoczny gołym okiem - większość producentów zdążyła do tej pory zaprezentować prototypy, które w przyszłości będą miały okazję przerodzić się w finalne wersje dostępne na wielu rynkach. Gotowe konstrukcje VR (virtual reality) można obecnie policzyć na palcach jednej dłoni, a jednym z popularniejszych urządzeń jest niewątpliwie Samsung Gear VR. Jak będzie wyglądał rynek technologii wirtualnej rzeczywistości w przyszłości? Analitycy badający to zagadnienie mają już częściową odpowiedź. W chwili obecnej najszybszym rozwojem cieszą się urządzenia przeznaczone typowo dla graczy - to właśnie rynek cyfrowej rozrywki ma napędzić sprzedaż gogli i hełmów VR, bowiem gracze dosyć łatwo przekonują się do innowacji i chcą posiadać najnowszy sprzęt umożliwiający jeszcze lepszą zabawę.
Jesteście zainteresowani zakupem hełmu wirtualnej rzeczywistości?
Przyszły rok ma być przełomowy dla segmentu wirtualnej rzeczywistości, gdyż na rynek trafi m.in. konsumencki model Oculus Rift, który ma szansę stać się najpopularniejszym hełmem VR. Według analityków, producentom urządzeń uda się dostarczyć około 3 miliony gogli i hełmów wirtualnej rzeczywistości w 2016 roku - na pierwszy rzut oka, nie są to zbyt porywające przewidywania, jednakże musimy pamiętać o tym, że będzie to tak naprawdę pierwszy rok z szeroką dostępnością rozwiązań tego typu. Do 2020 roku ma zostać sprzedane łącznie 30 milionów urządzeń VR. Zgodnie z wyliczeniami agencji Juniper, przychody z segmentu hełmów wirtualnej rzeczywistości mają przekroczyć 4 miliardy dolarów do 2020 roku.

Wiele zależy od tego, jak szybko producenci poradzą sobie z trzema podstawowymi problemami: dostępnością gier i aplikacji, jakością obrazu oraz sugerowaną ceną urządzeń. Do popularyzacji technologii VR przyczynią się także producenci kart graficznych, którzy będą musieli zaoferować graczom podzespoły pozwalające na przyjemną rozgrywkę w wysokiej rozdzielczości i stabilnej płynności. Według wyliczeń agencji Jon Peddie Research, co roku sprzedaje się ponad 3 miliony kart graficznych z sugerowaną ceną powyżej 300 dolarów - ta sama grupa odbiorców ma być szczególnie zainteresowana zakupem hełmów VR.
Oculus: Obecne karty graficzne są za słabe dla technologii VR
Powiązane publikacje

Samsung Galaxy XR jak odświeżone Apple Vision Pro, ale z systemem Android XR. Micro-OLED i Snapdragon XR2+ Gen 2
26
Premiera HATOR ARC 3 i Darkside 3 (PRO) - nowa generacja foteli dla graczy, która łączy ergonomię i personalizację
28
Premiera Apple Vision Pro z czipem Apple M5. Lepsza wydajność, usprawniony pasek, dłuższy czas pracy i visionOS 26
21
Open Printer to pierwsza otwarta drukarka atramentowa z Raspberry Pi Zero W i na kartridże HP 63/302 bez ograniczeń DRM
28












