Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych
Kilka miesięcy temu nasz redakcyjny kolega Maciej poruszył bardzo ciekawy temat dotyczący wirtualnej rzeczywistości... Wbrew pozorom, wszelkiego rodzaju hełmy i okulary to wielka szansa nie tylko dla producentów gier i aplikacji naukowych, ale także pewnej branży związanej z rozrywką tylko dla dorosłych. Niektórzy obserwatorzy rynku prawdopodobnie od razu zauważyli wielkie możliwości technologii VR w segmencie pornografii, aczkolwiek ten temat jest cały czas przysłaniany przez inne zastosowania wirtualnej rzeczywistości. Może to i dobrze? Po wykupieniu firmy Oculus przez Facebooka wiele osób zaczęło zastanawiać się nad przyszłością konsumenckich urządzeń VR oraz ewentualnymi blokadami w ich wykorzystywaniu.
Oculus Rift ma być otwartą platformą gotową na obsługę różnych aplikacji.
Dostawca najpopularniejszej platformy społecznościowej jest kojarzony z dosyć restrykcyjnymi warunkami dotyczącymi treści dla dorosłych (przynajmniej teoretycznie), a więc pojawiły się pewne wątpliwości dotyczące dostępu do podobnych materiałów na nadchodzącym produkcie. Jeżeli marzycie o chwili zapomnienia z założonym hełmem Oculus Rift, to mamy dla Was bardzo dobre informacje - Palmer Luckey, czyli założyciel Oculus VR zdementował plotki na temat ewentualnej blokady treści dla dorosłych. Korporacje zajmujące się generowaniem pornografii (jakie ładne określenie!) będą mogły tworzyć własne oprogramowanie dla urządzeń Oculus, dzięki czemu użytkownicy wykorzystają technologię VR zgodnie z własnymi potrzebami.
Co jest jednak ważne, aplikacje z materiałami dla dorosłych nie trafią prawdopodobnie do oficjalnych źródeł dystrybucji, a więc klienci będą musieli na własną rękę zdobyć oprogramowanie z interesującymi funkcjami. To nie będzie jednak wielkim problemem... Premiera konsumenckiego wariantu Oculus Rift CV1 ma nastąpić w pierwszym kwartale 2016 roku - wszyscy chętni do zakupu nowego hełmu powinni zapoznać się z zalecanymi wymaganiami sprzętowymi dostępnymi pod tym linkiem:
Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR
Źródło: IGN / Polygon
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10