Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR
Wirtualna rzeczywistość coraz częściej pojawia się w informacjach dotyczących sprzętu komputerowego i nie ma w tym nic dziwnego - nie jest tajemnicą, że różni producenci mają różne podejście do technologii VR. Niektórzy decydują się na wykorzystanie oddzielnych urządzeń do wyświetlania obrazu (np. Samsung Gear VR), a inni rozwijają swoje projekty w oparciu o zdecydowanie wydajniejsze platformy sprzętowe (np. Oculus). Wspomniana przed chwilą firma już od kilku lat zajmuje się tworzeniem swojego hełmu, który ma być najbardziej dopracowanym urządzeniem tego typu. Warto wspomnieć, że technologia Oculusa jest wykorzystywana w projektach firm trzecich, czego najlepszym dowodem jest współpraca wspomnianej korporacji z Samsungiem. A co słychać w temacie znanego modelu Oculus Rift, na który czeka wielu użytkowników?
Zostało jeszcze wiele miesięcy na dostosowanie platformy do obsługi Oculus Rift.
Otóż, Oculus w dalszym ciągu nie opracował finalnej wersji urządzenia i nie rozpoczął jego oficjalnej dystrybucji. Według dostępnych informacji, konsumencki wariant hełmu VR o nazwie modelowej Rift CV1 zadebiutuje w pierwszej połowie przyszłego roku, a dokładniej w pierwszym kwartale. Oculus ujawnił wczoraj kolejne szczegóły dotyczące swojego projektu, które na pewno zaciekawią wszystkich potencjalnych klientów. Według producenta, do sprawnej obsługi technologii VR będzie potrzebna następująca platforma sprzętowa:
Zalecane wymagania sprzętowe Oculus Rift
- Karta graficzna - NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290
- Procesor - Intel Core i5-4590 o taktowaniu 3,7 GHz
- Pamięć operacyjna - 8 GB
- Interfejs - HDMI 1.3
- Porty - dwa USB 3.0
- System operacyjny - Windows 7 Service Pack 1
Posiadanie powyższych podzespołów powinno pozwolić na pełne wykorzystanie możliwości, jakie daje zestaw Oculus Rift. Warto wspomnieć, że płynność obrazu w technologii VR jest kluczowym czynnikiem wpływającym na odbiór wirtualnej rzeczywistości, więc hełmy i gogle wirtualnej rzeczywistości będą zawsze posiadały całkiem wysokie wymagania sprzętowe. No dobrze, znamy zalecane podzespoły do obsługi Oculus Rift, a na jaki obraz możemy liczyć?
Finalna wersja urządzenia będzie pracowała w rozdzielczości 2160 x 1200 pikseli przy odświeżaniu 90 Hz. Łącznie daje nam to 233 miliony pikseli na sekundę - dla porównania, obraz wyświetlany na monitorze w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli (60 Hz) potrzebuje 124 milionów pikseli na sekundę. Nie trudno zauważyć, że Oculus Rift obciąża sprzęt jeszcze mocniej niż najnowsze gry uruchamiane w popularnym standardzie Full HD. Na razie nie ma mowy o obsłudze notebooków.
Źródło: SweClockers / Oculus
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
7
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22