Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cena

Jakub Krawczyński | 19-07-2019 11:00 |

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cenaHeadsety VR nie zrobiły spodziewanej furory w tej generacji konsol. Mimo wszystko PlayStation VR, głównie dzięki niskiemu progowi wejścia oraz wysokiej popularności PS4, sprzedaje się całkiem dobrze. Co więcej, Sony ciągle swoją platformę wspiera nowymi wysokobudżetowymi produkcjami, a ostatnią z nich była wydana pod koniec maja strzelanina FPP "Blood and Truth". Wiemy również bezpośrednio od japońskiego potentata branży gier wideo, że będzie on wspierał tę technologię także przy PS5. Nowa konsola Sony ma być kompatybilna z VR, a tymczasem portal Inverse natknął się na kilka nowych patentów i znaków towarowych dotyczących hełmu wirtualnego nowej generacji japońskiego producenta.

Nowe patenty i informacje dotyczące headsetu VR Sony odsłaniają wizję tego, co być może trafi na PS5. Miałby to być zestaw bezprzewodowy ze śledzeniem ruchu gałek ocznych oraz głowy.

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cena [1]

Według informacji zebranych przez Inverse, nowy headset ma kosztować 250 dolarów i być bezprzewodowy oraz wyposażony w technologię śledzenia ruchu gałek ocznych oraz głowy. Wbudowany akumulator pozwoli na pracę do 5 godzin. Rozdzielczość, jaką ma osiągnąć peryferium to 2560 x 1400 pikseli przy 120 Hz odświeżaniu i 220-stopniowym polu widzenia. Nie wiadomo jednak, czy rozdzielczość jest liczona całościowo czy rozbita indywidualnie na każde oko z osobna. Dla porównania, obecnie dostępny PSVR oferuje rozdzielczość 960 x 1080 pikseli na każde oko (lub łącznie 1920 x 1080), przy polu widzenia sięgającym zaledwie 100 stopni i odświeżaniu między 90 a 120 Hz.

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018

PlayStation 5: nowy bezprzewodowy zestaw VR, przystępna cena [2]

Nowe patenty przedstawiają m.in. akcelerometry i czujniki żyroskopowe dbające o lepsze wykrywanie ruchów głowy i płynniejsze przesuwanie obrazu. Ponadto nowe akcesorium Sony miałoby korzystać z technologi zwanej Foveated Rendering, symulującej tzw. widzenie obwodowe. W praktyce polega to na skupianiu większości mocy obliczeniowej na obrazie ulokowanym centralnie przed oczami gracza, przy redukowaniu jakości elementów znajdujących się na obrzeżach pola widzenia. Tego typu sztuczki mogą być niezbędne przy kreowaniu lepszej oprawy wizualnej. Sony obecnie wiedzie prym na polu VR, sprzedawszy 4,2 miliona egzemplarzy swojego headsetu (oficjalne dane firmy z marca 2019). Nowo odkryte patenty niekoniecznie muszą zostać wprowadzone w praktyce, jednak pewnym jest, że japońska korporacja będzie wspierać VR z PS5. Być może architektura Zen i Navi wreszcie sprawi, że technologia ta lepiej rozwinie swój potencjał, który obecnie ograniczony jest możliwościami PSVR oraz małej mocy obliczeniowej PS4.

Źródło: Inverse, Gamesradar
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 13

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.