augmented reality
Apple Vision Pro nie cieszą się zbyt wielką przychylnością u deweloperów. Świetlana przyszłość dla AR/VR nie tym razem?

Apple Vision Pro to nadchodzący sprzęt do rozszerzonej rzeczywistości, co do którego Apple pokładało spore nadzieje - do tego stopnia, że przewidywano sprzedaż miliona sztuk w 2024 roku. Urządzenie swoimi możliwościami miało zwalać z nóg, jednak póki co zrobiło to swoją ceną. Szybko też wyszło na jaw, że produkcja gogli została ograniczona z powodu zbyt skomplikowanej konstrukcji. Na dodatek deweloperzy nie są zbytnio zainteresowani produktem.
Microsoft Hololens - armia amerykańska testuje pierwszą partię gogli AR przygotowanych pod żołnierzy

Jak donosi serwis Techradar armia amerykańska doczekała się pierwszej dostawy specjalnie zaprojektowanych zestawów rzeczywistości rozszerzonej Microsoft Hololens. Zamówienie na 5 tys. zestawów, warte około 373 mln. dolarów, zostało podpisane przez asystenta sekretarza ds. akwizycji - Douglasa Busha. Microsoft po raz pierwszy upublicznił swoją współpracę z armią amerykańską w listopadzie 2018 r., co nie spotkało się z zadowoleniem społecznym. Jak jednak widać, współpraca jest kontynuowana.
Adobe stworzyło wyświetlacz łączący AR z fizycznymi obiektami

Rzeczywistość rozszerzona niesie ze sobą duży potencjał na nowatorskie rozwiązania w wielu sektorach branży technologicznej. Na upowszechnienie się AR trzeba jeszcze poczekać, ale nie stanowi to przeszkody dla różnych firm, które eksperymentują w tym środowisku. Od niedawna należy do nich także Adobe. Na zakończonym już wydarzeniu SIGGRAPH 2019 firma zademonstrowała wyświetlacz Augmented Reality o nazwie Project Glasswing. Ten eksperymentalny produkt umożliwia wyświetlanie różnego typu projektów...
Microsoft zmieni Cię w hologram mówiący językiem obcym

Science-fiction z wczoraj staje się prozą życia dzisiejszego. Autonomiczne samochody, VR, sztuczna inteligencja, Internet rzeczy czy rzeczywistość rozszerzona – wszystkie z tych elementów dość mocno się już zakorzeniły w świecie technologii. Większość tego typu rozwiązań nadal jednak czeka na boom, który sprawi, że się upowszechnią. W międzyczasie giganci branży IT starają się dostarczyć konsumentom powodów, aby to właśnie po nie sięgnęli w niedalekiej przyszłości. Dla przykładu,...
Harry Potter: Wizards Unite - 300 tysięcy dolarów zysków w 24 h

Studio Niantic odpowiedzialne dotąd za grę mobilną Pokemon Go nareszcie oddało w ręce graczy kolejną produkcję na smartfony. Mowa o wyczekiwanym przez wielu Harry Potter: Wizards Unite - o grze, o której mówiło się jako o godnym następcy "poksów" i której wróżyło się spory sukces. Sukces faktycznie miał miejsce i to już na starcie. Otóż w zaledwie dobę od światowej premiery aplikacji w sklepach Google Play oraz App Store, twórcy zarobili już 300 tysięcy dolarów. Ale uwaga - jak donosi spółka...
Minecraft Earth krzyżuje budowanie światów z Pokemon Go w AR

Niedawno Minecraft świętował swoje dziesięciolecie wydania. Twórca jego pierwotnej wersji Markus „Notch” Persson po sprzedaniu marki zdystansował się od niej. Tymczasem studio Mojang i Microsoft nieustannie ją rozwijają. Jednym z największych atutów gry jest jej otwartość na praktycznie każdą platformę. To właśnie między innymi przez to jest ona takim hitem komercyjnym. Oprócz tego, powstała przygodówka od studia Telltale i interaktywna wersja serialu na Netflix. Tymczasem teraz Microsoft zapowiedział...
Microsoft: pracownicy nie chcą tworzyć sprzętu bojowego dla armii

Kontrakty militarne są wyjątkowo lukratywne. W końcu wojsko lubi używać najnowszych technologii, a więc to naturalne, że w tym sektorze współpracują z nimi najwięksi. Problemy natury etycznej pojawiają się jednak, gdy projekty, w które są zaangażowane duże korporacje IT dotyczą technologii potencjalnie śmiercionośnych. Tak było na przykład z Google, które pracowało nad systemem rozpoznawania obrazu przez wojskowe drony. Wielu pracowników (4600 podpisało petycję) uważało zaangażowanie firmy...
Microsoft zaprezentuje w tym miesiącu okulary HoloLens 2?

Augmented Reality to rynek z ogromnym potencjałem. Statista szacuje, że do roku 2020 rynek AR będzie warty 90 milionów dolarów. Wpływy z tego segmentu mają trzykrotnie przewyższać VR. Microsoft zdawał się mieć ten rynek w garści, tworząc bardzo innowacyjne rozwiązania w postaci HoloLens. Jednak brak dobrego ekosystemu łączącego się z milionami konsumentów na płaszczyźnie konsumenckiej może pokrzyżować amerykańskiej firmie plany. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że wiele firm pokroju Apple...
Huawei patentuje okulary AR pracujące w oparciu o smartwatch

Coraz więcej firm zwraca się w stronę AR (Augmented Reality - rzeczywistość rozszerzona), niż VR (Virtual Reality - rzeczywistość wirtualna). Pierwsze "podrygi" w AR bazowały na sporych rozmiarów headsetach, jednak ostatecznie to niczym nieróżniące się od standardowych okularów urządzenia, miały zdominować rynek AR. Wszystko to z prostej przyczyny: okulary są lżejsze i mniejsze niż headset, dlatego dają większy komfort, swobodę ruchów i mobilność. Jak podaje serwis Let's Go Digital, w branży...
Lenovo PHAB2 Pro - smartfon z Project Tango już w Polsce

Gdybym spytał czy ktoś słyszał o Project Tango, to obawiam się, że zgłosiłoby się mniej osób niż w przypadku Project Ara. Trudno się dziwić, ponieważ jest to jedno z mniej spektakularnych oraz promowanych przedsięwzięć Google. Mimo to niedługo może ono znacznie zmienić sposób w jaki korzystamy z urządzeń mobilnych. A czym jest to całe Project Tango? Jest to zaawansowana platforma rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której korzystającego z niej urządzenia są świadome otoczenia, w którym...
Intel: Nadchodzi złota era Wirtualnej Rzeczywistości

Intel Extreme Masters 2017, które odbywało się w katowickim Spodku jest już za nami. Chociaż impreza kojarzy się głównie z finałami e-sportowymi w grach takich jak League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive czy Heroes of the Storm, to na Śląsku można było również odwiedzić Intel Expo, czyli wystawę największych firm i producentów z Polski i świata. My zaś, wraz z kilkoma przedstawicielami innych redakcji byliśmy również zaproszeni na zamkniętą dyskusję w akademickim stylu, czyli tak...
Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Jak branża długa i szeroka, tak wiele już było podejść do ogólno pojętej wirtualnej rzeczywistości. Chociaż pierwsze próby podejmowane były kilkadziesiąt lat temu - pierwotnie Sensorama w 1962 roku, a w bardziej znajomej formie Virtual Boy wykonany przez Nintendo w 1995 roku, to wszystkie zakończone były raczej niepowodzeniem. Na przeszkodzie stawały podobne czynniki jak teraz, jednak w większej skali - niesamowicie wysoki koszt urządzenia, małe zainteresowanie, duże wymagania oraz dodatkowo bariera...
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s