Adobe stworzyło wyświetlacz łączący AR z fizycznymi obiektami
Rzeczywistość rozszerzona niesie ze sobą duży potencjał na nowatorskie rozwiązania w wielu sektorach branży technologicznej. Na upowszechnienie się AR trzeba jeszcze poczekać, ale nie stanowi to przeszkody dla różnych firm, które eksperymentują w tym środowisku. Od niedawna należy do nich także Adobe. Na zakończonym już wydarzeniu SIGGRAPH 2019 firma zademonstrowała wyświetlacz Augmented Reality o nazwie Project Glasswing. Ten eksperymentalny produkt umożliwia wyświetlanie różnego typu projektów stworzonych za pomocą narzędzi Adobe, jak również mieszanie ze sobą elementów fizycznych z wirtualnymi. Oglądanie efektu końcowego nie wymaga żadnych dodatkowych akcesoriów.
Project Glasswing to prototyp firmy Adobe, będący interaktywnym ekranem LCD obsługującym technologię AR. Pozwala on na łączenie fizycznych obiektów z elementami wirtualnymi.
Ten przezroczysty ekran LCD z funkcjami AR pozwala na przykład na umieszczenie prawdziwych przedmiotów i nałożenie na nie interaktywnych okienek z podpisami, bądź przekształcenie ich w trójwymiarowy, cyfrowy obraz. Do korzystania z Glasswing niepotrzebne są żadne okulary, ani smartfon. W teorii mogłyby korzystać z niego sklepy albo muzea, tworząc interaktywne wystawy. Glasswing umożliwia również wyświetlanie zawartości stworzonej za pomocą oprogramowania Adobe, co w teorii ma zachęcić artystów poszukujących nowych form wizualnej narracji. Aby stworzyć popyt na tego typu produkt potrzebna jest synergia pomiędzy sprzętem a oprogramowaniem. Jednakże Adobe nie zamierza samemu produkować wyświetlaczy. Firma ma nadzieję, że prototypem zainteresują się dostawcy ekranów, którzy zdecydują się zastosować rozwiązanie Adobe na szerszą skalę.
Huawei patentuje okulary AR pracujące w oparciu o smartwatch
Tymczasem dla przedstawicieli branży kreatywnej amerykańska korporacja przygotowała szereg nowych programów. Jednym z nich jest Project Aero, służący do tworzenia elementów graficznych w AR, przy automatycznym generowaniu fizyki i oświetlenia. Według Verified Market Research, wartość globalnego rynku Augmented i Virtual Reality szacowało się w 2018 na 5,34 miliarda dolarów. Jak podaje Statista obydwa segmenty mają być łącznie warte 160 mld dol. w 2023. Wśród analityków panuje consensus, że AR będzie miało większe komercyjnie znaczenie, niż VR. Jest to duża szansa dla firm takich, jak Adobe, ale na razie Project Glasswing jest rozwiązaniem wyłącznie prototypowym.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4