Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów. Jakie wymagania sprzętowe?
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakie wymagania sprzętowe?
- 2 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - KFA2 GeForce RTX 3090 Ti EX Gamer
- 3 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Miejsce testowe i ustawienia
- 4 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu RTX ON/OFF
- 5 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu DLSS 1920x1080
- 6 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu DLSS 2560x1400
- 7 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu DLSS 3840x2160
- 8 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Porównanie detali obrazu
- 9 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Platforma sprzętowa
- 10 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Medium / RTX OFF / DLSS OFF
- 11 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Very High / RTX OFF / DLSS OFF
- 12 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Very High / RTX ON / DLSS OFF
- 13 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Very High / RTX ON / DLSS ON
- 14 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 2560x1440 / Very High / RTX OFF / DLSS OFF
- 15 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 2560x1440 / Very High / RTX ON / DLSS OFF
- 16 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 2560x1440 / Very High / RTX ON / DLSS ON
- 17 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 3840x2160 / Very High / RTX OFF / DLSS OFF
- 18 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 3840x2160 / Very High / RTX ON / DLSS OFF
- 19 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 3840x2160 / Very High / RTX ON / DLSS ON
- 20 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Skalowanie NVIDIA DLSS
- 21 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Skalowanie ray tracingu
- 22 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Skalowanie detali
- 23 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test procesorów 1920x1080
- 24 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test procesorów 2560x1440
- 25 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test procesorów 3840x2160
- 26 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Galeria screenów
- 27 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Podsumowanie
Marvel's Spider-Man okazał się jednym z największych hitów konsoli SONY PlayStation 4, który ugruntował pozycję tego urządzenia i solidnie nakręcił sprzedaż dzięki ekskluzywności oraz popularności pajęczaka. Teraz posiadacze komputerów będą mogli sprawdzić wersję Remastered, która wprowadza lepszej jakości oprawę wizualną, uwzględniającą śledzenie promieni i technikę NVIDIA DLSS. Czy niemalże czteroletnia produkcja po liftingu może się podobać? Jakie wymagania sprzętowe będzie miał Marvel's Spider-Man Remastered PC? Dzięki obszernemu testowi wydajności kart graficznych i procesorów, jeszcze przed oficjalną premierą dowiecie się wszystkiego o warstwie technicznej i jakości oprawy wizualnej.
Autor: Sebastian Oktaba
Marvel's Spider-Man Remastered PC jest trzecioosobową zręcznościówką umieszczoną w otwartym świecie, pozwalającą na praktycznie niczym nieskrępowane eksplorowanie Nowego Jorku w fatałaszkach człowieka-pająka. Produkcja studia Insomniac Games, mającego na koncie również uznane serie Ratchet & Clank, Spyro, Resistance czy Sunset Overdrive, zachwyciła przede wszystkim swobodą poruszania, gracją głównego bohatera oraz widowiskowymi misjami. Pod względem wykorzystywania środowiska do szalonych akrobacji, tytuł odrobinę przypomina zapomniane Prototype, natomiast walki czerpią inspirację z serii Batman Arkham. Premiera Marvel's Spider-Man Remastered to gratka dla sympatyków bohatera z sąsiedztwa, bowiem ostatnia produkcja ze Spider-Manem debiutowała na blaszakach w 2014 roku. SONY wpuszczając konwersję na komputery, która pierwotnie ukazała się w 2018 roku, najprawdopodobniej chce nakręcić publikę na Marvel's Spider-Man 2, które w 2023 roku powinno trafić na PlayStation 5.
Jakie wymagania sprzętowe ma Marvel's Spider-Man Remastered PC? Czy włączenie ray tracingu będzie mocno obniżało wydajność? Ile można zyskać klatek na sekundę po aktywacji techniki NVIDIA DLSS?
Producent bardzo szczegółowo rozpisał wymagania sprzętowe Marvel's Spider-Man Remastered PC, wskazując pięć konfiguracji do różnych ustawień. Najsłabszy zestaw musi posiadać procesor Intel Core i3-4160 oraz kartę graficzną GeForce GTX 950, jednak wówczas trzeba zadowolić się rozdzielczością 1280x720, najniższymi ustawieniami i zaledwie 30 klatkami na sekundę. Mimo wszystko, aby uzyskać płynność z detalami Medium powinien wystarczyć Radeon RX 580 albo GeForce GTX 1060 przy procesorze Core i5-4670 / Ryzen 5 1600. Oczywiście - im wyższa rozdzielczość i ustawienia tym poprzeczka będzie coraz wyżej zawieszana. Finalnie przy 4K Very High potrzeba GeForce RTX 3070 / Radeon RX 6800 XT plus procesora z sześcioma rdzeniami. Włączenie ray tracingu jeszcze bardziej zwiększa wymagania względem układów graficznych, a dodatkowo dysproporcja między AMD i NVIDIA ulega pogłębieniu, bowiem jako alternatywy dla GeForce RTX 3070 / RTX 3080 producent wskazuje Radeon RX 6900 XT / RX 6950 XT.
Minimum | Medium | Very High | RT High | RT Very High | |
Wydajność | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
Rozdzielczość | 1280x720 | 1920x1080 | 3840x2160 | 2560x1440 | 3840x2160 |
Ustawienia | Very Low | Medium | Very High | High | Very High |
Karta AMD | - | RX 580 | RX 6800 XT | RX 6900 XT | RX 6950 XT |
Karta NVIDIA | GTX 950 | GTX 1060 | RTX 3070 | RTX 3070 | RTX 3080 |
Procesor AMD | - | Ryzen 5 1600 | Ryzen 5 3600 | Ryzen 7 3700X | Ryzen 9 5900X |
Procesor Intel | Core i3-4160 | Core i5-4670 | Core i5-11400 | Core i5-11600K | Core i7-12700K |
Pamięć | 8 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB | 32 GB |
Nośnik | 75 GB | 75 GB | 75 GB | 75 GB | 75 GB |
System | Windows 10 | Windows 10 | Windows 10 | Windows 10 | Windows 10 |
KFA2 GeForce RTX 3090 Ti EX Gamer - Testy wydajności karty graficznej. Kosmiczny sprzęt za kosmiczne pieniądze
Marvel's Spider-Man Remastered PC bazuje na autorskim silniku Insomniac, wykorzystanym wcześniej w Sunset Overdrive i Ratchet & Clank, więc pamiętającego jeszcze 2016 rok. Odświeżona wersja dostępna na pecetach obsługuje NVIDIA DLSS, ultrapanoramiczne monitory, wygładzanie DLAA i nielimitowaną ilość klatek na sekundę. Ostatnie aktualizacje wprowadzają również FSR 2.0, aczkolwiek jeszcze we wstępnej fazie wymagającej poprawek. Patrząc z czysto technicznego punktu widzenia najważniejsze jest natomiast obecność ray tracingu skupionego na odbiciach, których widoczność w przypadku miasta pełnego szklanych wieżowców powinna być mocno zauważalna. Śledzenie promieni zastępuje wówczas odbicia przestrzeni ekranu. Remedium na spadek wydajności przy wszystkich wodotryskach ma stanowić NVIDIA DLSS 2.x (przynajmniej dla posiadaczy GeForce RTX), bowiem developer niedługo przed premierą dokonał kilku istotnych poprawek zwiększających efektywność tej techniki. Ruszajmy zatem w miasto...
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakie wymagania sprzętowe?
- 2 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - KFA2 GeForce RTX 3090 Ti EX Gamer
- 3 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Miejsce testowe i ustawienia
- 4 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu RTX ON/OFF
- 5 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu DLSS 1920x1080
- 6 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu DLSS 2560x1400
- 7 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Jakość obrazu DLSS 3840x2160
- 8 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Porównanie detali obrazu
- 9 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Platforma sprzętowa
- 10 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Medium / RTX OFF / DLSS OFF
- 11 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Very High / RTX OFF / DLSS OFF
- 12 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Very High / RTX ON / DLSS OFF
- 13 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 1920x1080 / Very High / RTX ON / DLSS ON
- 14 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 2560x1440 / Very High / RTX OFF / DLSS OFF
- 15 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 2560x1440 / Very High / RTX ON / DLSS OFF
- 16 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 2560x1440 / Very High / RTX ON / DLSS ON
- 17 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 3840x2160 / Very High / RTX OFF / DLSS OFF
- 18 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 3840x2160 / Very High / RTX ON / DLSS OFF
- 19 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - 3840x2160 / Very High / RTX ON / DLSS ON
- 20 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Skalowanie NVIDIA DLSS
- 21 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Skalowanie ray tracingu
- 22 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Skalowanie detali
- 23 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test procesorów 1920x1080
- 24 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test procesorów 2560x1440
- 25 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test procesorów 3840x2160
- 26 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Galeria screenów
- 27 - Marvel's Spider-Man Remastered PC - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178