Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Łukasz Stefaniak | 13-12-2023 13:00 |

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3Avatar: Frontiers of Pandora to wedle opinii graczy i recenzentów przeciętna produkcja w pięknej oprawie graficznej. Deweloperzy z Massive Entertainment w zasadzie jeden do jednego przełożyli świat znany z filmów do gry. Oczywiście jakość oprawy graficznej sprawia, że tytuł ma swoje wymagania sprzętowe. Niestety jedyną dostępną opcją generowania klatek jest FSR 3. Pewien znany moder postanowił zaradzić tej kwestii i zaimplementował w grze DLSS 3.

Udostępniono mod, który implementuje do gry Avatar: Frontiers of Pandora funkcję Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3. Można liczyć na około 30% wzrost wydajności.

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3 [1]

Avatar: Frontiers of Pandora za darmo przy zakupie wybranych procesorów AMD Ryzen i kart AMD Radeon

Implementacja FSR 3 w Avatar: Frontiers of Pandora nie jest idealna, ale spełnia bardzo dobrze swoją funkcję. W gorszej sytuacji wydają się być posiadacze kart NVIDII z serii GeForce RTX 4000. Brakuje bowiem oficjalnego wsparcia dla Frame Generation będącego częścią składową DLSS 3. Odpowiednia modyfikacja udostępniająca tę funkcję została przygotowana przez doskonale znanego miłośnikom gier modera – PureDark. Użytkownik ten zasłynął modami do licznych produkcji, które także nie obsługiwały oficjalnie techniki NVIDII.

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Jak można zauważyć na materiale wideo, zastosowanie FSR 3 w trybie Quality bez Frame Generation AMD daje około 90 FPS-ów. Włączenie FG podbija tę wartość do około 130 klatek na sekundę. W obu przypadkach można jednak zauważyć wyraźne rozmycie wodospadu, znajdującego się w dalszej odległości od gracza. Włączenie DLSS Super Resolution zamiast FSR 3, daje 90 FPS-ów i rozwiązuje problem z rozmytym wodospadem. Użycie moda na Frame Generation NVIDII owocuje z kolei uzyskaniem 120 klatek na sekundę. Jest to nieco mniej niż w przypadku FSR 3 FG, ale wodospad wygląda lepiej, a sama gra sprawia wrażenie płynniejszej.

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3 [2]

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3 [3]

Avatar: Frontiers of Pandora - gra Ubisoft otrzymała złoty status. Sony chwali się działaniem funkcji PlayStation 5

Niestety oficjalna implementacja DLSS Super Resolution w grze również ma swoje wady. Chodzi tutaj o dane obejmujące głębię obiektów. Z bliskiej odległości wszystko jest w porządku, jednak w przypadku dalej położonych obiektów brakuje odpowiednich informacji. To oznacza, że jakość obrazu może w określonych okolicznościach (zwłaszcza podczas ruchu postaci gracza) odbiegać wyraźnie od sytuacji, gdy DLSS Super Resolution jest wyłączone. Na szczęście PureDark przygotował poprawkę także w tym przypadku. Niestety, żeby uzyskać dostęp do modyfikacji trzeba wesprzeć autora w serwisie Patreon.

Źródło: PureDark (YouTube)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 144

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.