Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Damian Marusiak | 31-10-2023 12:00 |

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2Kilka dni temu na rynku zadebiutował Alan Wake 2, który odznacza się wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Jeszcze przed premierą zrobiło się głośno o tym, że studio Remedy zaleca korzystanie z technik skalowania rozdzielczości, tj. NVIDIA DLSS czy AMD FSR 2. Teraz poznaliśmy szczegóły kolejnej produkcji, planowanej na 2023 rok. Mowa o Avatar: Frontiers of Pandora od Ubisoftu. W tym wypadku twórcy również zalecają korzystanie z technik skalowania, choć same wymagania aż tak nie straszą jak przy wspomnianym Alan Wake 2.

Ubisoft opublikował oficjalne wymagania sprzętowe gry Avatar: Frontiers of Pandora. Podobnie jak w przypadku Alan Wake 2, także tutaj zalecane jest korzystanie z technik skalowania rozdzielczości.

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2 [1]

Avatar: Frontiers of Pandora z pokazem wersji PC. Będzie Ray Tracing, FSR 3 i obsługa wielordzeniowych procesorów

We wszystkich wymaganiach sprzętowych zalecane jest korzystanie z technik skalowania rozdzielczości. Jako przykład podano AMD FSR 2 w trybach Quality lub Balanced (wszak gra jest tworzona we współpracy z AMD, więc to właśnie FSR 2 wysuwany jest jako numer jeden), jednak na zgodnych kartach graficznych można przyporządkować również inne techniki, tj. NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS. Wiadomo, że gra otrzyma wsparcie również dla FSR 3 z Frame Generation (Fluid Motion Frames), ale nie wiemy czy DLSS w połączeniu z własnym FG również będzie dostępny.

  Minimum Recommended Enthusiast Ultra
Procesor AMD Ryzen 5 3600
Intel Core i7-8700K
AMD Ryzen 5 5600X
Intel Core i5-11600K
AMD Ryzen 5 5600X
Intel Core i5-11600K
AMD Ryzen 7 5800X3D
Intel Core i7-12700K
Karta graficzna AMD Radeon RX 5700
NVIDIA GeForce GTX 1070
Intel ARC A750 (ReBAR ON)
AMD Radeon RX 6700 XT
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti
AMD Radeon RX 6800 XT
NVIDIA GeForce RTX 3080 10 GB
AMD Radeon RX 7900 XTX
NVIDIA GeForce RTX 4080
Pamięć RAM 16 GB Dual Channel 16 GB Dual Channel 16 GB Dual Channel 16 GB Dual Channel
Miejsce na dysku 90 GB SSD 90 GB SSD 90 GB SSD 90 GB SSD
System Windows 10 / 11 Windows 10 / 11 Windows 10 / 11 Windows 10 / 11
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
Detale gry 1920x1080
AMD FSR 2 Quality
Niskie detale, 30 FPS
1920x1080
AMD FSR 2 Quality
Wysokie detale, 60 FPS
2560x1440
AMD FSR 2 Quality
Wysokie detale, 60 FPS
3840x2160
AMD FSR 2 Balanced
Ultra detale, 60 FPS

Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Minimalne wymagania zakładają grę w skalowanej rozdzielczości Full HD (bazowe 720p), w niskich ustawieniach graficznych oraz w 30 klatkach na sekundę. Potrzebujemy tutaj m.in. takich kart jak AMD Radeon RX 5700, NVIDIA GeForce GTX 1070 oraz Intel ARC A750. Granie w wysokich detalach i w 60 klatkach na sekundę (ale również ze skalowaną rozdzielczością) wymaga już posiadania mocniejszych modeli kart: Radeon RX 6700 XT lub GeForce RTX 3060 Ti. Do gry w 1440p rekomendowane jest posiadanie Radeona RX 6800 XT lub GeForce'a RTX 3080 w wersji z 10 GB pamięci. Do skalowanej rozdzielczości 4K (z pomocą FSR 2 Balanced lub jego odpowiednikiem u NVIDII oraz Intela) zalecane są takie karty jak Radeon RX 7900 XTX oraz GeForce RTX 4080. Avatar: Frontiers of Pandora ma również całkiem solidne wymagania co do procesorów, gdzie dominują układy AMD Zen 3 oraz Intel Core 11. generacji i wzwyż.

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2 [2]

Avatar: Frontiers of Pandora wykorzysta również Ray Tracing i w tym wypadku RT użyto do globalnego oświetlenia (Ray Traced Global Illumination), odbić oraz cieni. Gra zaoferuje również wbudowany benchmark, by móc sprawdzić możliwości swoich zestawów komputerowych. Nie zabraknie ponadto wsparcia dla monitorów ultrapanoramicznych. Premiera Avatar: Frontiers of Pandora odbędzie się 7 grudnia na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series.

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2 [3]

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2 [4]

Źródło: Ubisoft
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 293

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.