Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR
Już za tydzień odbędzie się kolejna wyczekiwana wśród graczy premiera - tym razem będzie to survival horror o nazwie Alan Wake 2 od studia Remedy Entertainment. Produkcja będąca oczekiwaną od lat kontynuacją przygód tytułowego pisarza, zadebiutuje na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series. Będzie to również pierwsza duża premiera AAA, gdzie od dnia premiery będzie można korzystać z Path Tracingu. Jak to finalnie wpłynie na wymagania sprzętowe? Twórcy długo w tym temacie milczeli, ale w końcu uchylono rąbka tajemnicy.
Remedy Entertainment opublikowało pełne wymagania sprzętowe gry Alan Wake 2. Znamienne jest to, że we wszystkich podanych wymaganiach, rekomendowane jest włączenie technik NVIDIA DLSS lub AMD FSR.
Alan Wake 2 za darmo przy zakupie wybranych kart graficznych oraz laptopów z układami NVIDIA GeForce RTX 4000
Remedy opublikowało wymagania sprzętowe gry Alan Wake 2 i trzeba przyznać, że wyglądają tak, że można zacząć się obawiać o to, jak gra będzie działać na premierę. Warto podkreślić, że we wszystkich opublikowanych wymaganiach, jedna z metod upscalingu (NVIDIA DLSS lub AMD FSR 2) powinna być stale włączona. Do gry w Full HD przy najniższych ustawieniach graficznych oraz w 30 klatkach na sekundę, potrzebujemy takich kart jak NVIDIA GeForce RTX 2060 lub AMD Radeon RX 6600, w połączeniu z 6 GB pamięci RAM (widać Alan Wake 2 nie będzie miał przesadnego apetytu na RAM). W następnej kolejności Remedy wystosowało wymagania "Rekomendowane", podzielone na dwie podgrupy: jedna do grania w Full HD i 60 klatkach na sekundę i druga do rozdzielczości 1440p i 30 FPS-ów (w obu przypadkach detale średnie). W tym wypadku nie obejdzie się bez mocniejszych kart z generacji NVIDIA Ampere lub AMD RDNA 2. Upscaling (DLSS lub FSR 2) ma zalecany poziom zbalansowany w przypadku grania w 1440p lub wydajnościowy (Performance) do grania w Full HD i 60 FPS-ach. Do gry w upscalowanej rozdzielczości 4K (z pomocą DLSS / FSR 2 w trybie Performance), w wysokich detalach i w 60 klatkach, potrzebujemy już mocniejszych kart, tj. GeForce RTX 4070 lub Radeon RX 7800 XT.
Minimalne | Rekomendowane (Quad HD) | Rekomendowane (Full HD) | Ultra | |
Procesor | Intel Core i5-7600K lub odpowiednik AMD | AMD Ryzen 7 3700X lub odpowiednik Intela | ||
Karta graficzna | NVIDIA GeForce RTX 2060 AMD Radeon RX 6600 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 AMD Radeon RX 6600 XT |
NVIDIA GeForce RTX 3070 AMD Radeon RX 6700 XT |
NVIDIA GeForce RTX 4070 AMD Radeon RX 7800 XT |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
Dysk | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) |
System | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 |
Rozdzielczość, detale, płynność | 1920x1080 Niskie detale, 30 FPS |
2560x1440 Średnie detale, 30 FPS |
1920x1080 Średnie detale, 60 FPS |
3840x2160 Wysokie detale, 60 FPS |
Upscaling | DLSS Quality lub FSR 2 Quality | DLSS Balanced lub FSR 2 Balanced | DLSS Performance lub FSR 2 Performance | DLSS Performance lub FSR 2 Performance |
Alan Wake 2 na PlayStation 5 oraz Xbox Series X został stworzony z myślą o graniu w 30 klatkach na sekundę
Wymagania znacząco rosną (w przypadku kart, bo procesory nadal są te same; zazwyczaj to AMD Ryzen 7 3700X lub jego odpowiednik u Intela) po włączeniu Ray Tracingu. Przy średnich detalach w upscalowanym Full HD (i Ray Tracingu ustawionym na najniższy poziom) potrzebujemy już kart NVIDIA GeForce RTX 3070 lub AMD Radeon RX 6800 XT. Mowa tutaj wyłącznie o graniu w 30 klatkach na sekundę. Wyższe poziomy RT w ogóle nie uwzględniają Radeonów, co może oznaczać, że nawet topowy Radeon RX 7900 XTX będzie tutaj za słaby. Druga kolumna wymagań dotyczy nadal upscalowanej rozdzielczości Full HD i ogólnie średnich ustawień graficznych. RT jest tutaj również puszczone na Medium, ale dodatkowo włączony jest już Path Tracing. Płynność to 60 klatek na sekundę. W tym scenariuszu potrzebujemy przynajmniej GeForce RTX 4070, a DLSS powinien być włączony w trybie Quality. Finalnie mamy najwyższe detale w skalowanej rozdzielczości 4K (z pomocą DLSS Performance) - wysokie ogólne detale plus maksymalny Ray Tracing i Path Tracing w 60 FPS-ach. W tym wypadku zalecane jest posiadanie przynajmniej karty NVIDIA GeForce RTX 4080.
RT - LOW | RT - MEDIUM | RT - HIGH | |
Procesor | AMD Ryzen 7 3700X lub odpowiednik Intela | ||
Karta graficzna | NVIDIA GeForce RTX 3070 AMD Radeon RX 6800 XT |
NVIDIA GeForce RTX 4070 | NVIDIA GeForce RTX 4080 |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
Dysk | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) |
System | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 |
Rozdzielczość, detale, płynność | 1920x1080 Średnie detale Ray Tracing - LOW 30 FPS |
1920x1080 Średnie detale Ray Tracing - MEDIUM Path Tracing włączony 60 FPS |
3840x2160 Wysokie detale Ray Tracing - HIGH Path Tracing włączony 60 FPS |
Upscaling | DLSS Quality lub FSR 2 Quality | DLSS Quality | DLSS Performance |
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32