Monster Hunter Wilds otrzyma wsparcie dla NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. To remedium firmy na problemy z optymalizacją gry
Monster Hunter Wilds od studia Capcom zadebiutował kilka miesięcy temu i z miejsca stał się hitem sprzedażowym. Tylko na Steamie kilka godzin po premierze, w produkcję grało ponad 1,3 mln graczy jednocześnie. Mimo sukcesu kasowego, sama gra okazała się bardzo niedopracowana pod kątem technicznym, na czele z fatalną wręcz optymalizacją. Choć wizualnie nie robiła przesadnego wrażenia (lub jakiegokolwiek wrażenia), wymagania sprzętowe były bardzo wysokie. Najnowszy patch ma w pewny sposób "poprawić" optymalizację na PC.
Monster Hunter Wilds na dniach otrzyma nową aktualizację, która na PC wprowadzi techniki skalowania w postaci NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. Wszystko w imię poprawy fatalnej optymalizacji na komputerach.
Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Path Tracing to piekielne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności i jakości grafiki
Już 30 czerwca zadebiutuje druga duża aktualizacja do gry Monster Hunter Wilds (Title Update 2), która oprócz nowości w samej rozgrywce, skupi się również na poprawie działania produkcji na komputerach. Potwierdzono, że dodane zostaną najnowsze wersje technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR, a więc DLSS 4 z Multi Frame Generation oraz FSR 4 oparte na uczeniu maszynowym. Ze skalowania DLSS 4 skorzystają wszyscy posiadacze kart GeForce RTX, z ulepszonego Frame Generation x2 - użytkownicy kart GeForce RTX 4000 i RTX 5000, natomiast z Multi Frame Generation x3 oraz x4 - tylko posiadacze GeForce RTX 5000. AMD FSR 4 z kolei na chwilę obecną jest dostępne wyłącznie na kartach Radeon RX 9000, opartych na architekturze RDNA 4.
DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach
Technika AMD FSR również będzie dostępna w połączeniu z tamtejszą wersją generatora klatek, który działa niezależnie od wybranego skalowania AI. Tym samym np. posiadacze kart GeForce RTX 3000 i starszych mogą skorzystać z Frame Generation od AMD, aby poprawić odczucie płynności w grze. Oczywiście nadal pozostaje kwestia samej jakości implementacji zarówno DLSS 4 jak i FSR 4 - niektóre gry prezentują bardzo dobry poziom, inne znacznie gorszy. Jak będzie to wyglądać w przypadku Monster Hunter Wilds, dowiemy się już w najbliższy wtorek.
Powiązane publikacje

Keeper - gameplay świetnie wyglądającej gry autorów Psychonauts, a także dłuższa rozmowa. Pokierujemy latarnią morską
0
EA Sports FC 26 - pierwsi gracze ocenili nową piłkarską grę. Bardzo mieszany odbiór, sporo problemów
4
Titan Quest II - zbliża się drugi rozdział hack'n'slasha, a w nim sporo nowej zawartości. Powalczymy ze Skyllą
0
Borderlands 4 - twórcy biorą się za poprawki licznych problemów. Działanie na PC podstawowym priorytetem
44