Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Monster Hunter Wilds otrzyma wsparcie dla NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. To remedium firmy na problemy z optymalizacją gry

Damian Marusiak | 28-06-2025 17:30 |

Monster Hunter Wilds otrzyma wsparcie dla NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. To remedium firmy na problemy z optymalizacją gryMonster Hunter Wilds od studia Capcom zadebiutował kilka miesięcy temu i z miejsca stał się hitem sprzedażowym. Tylko na Steamie kilka godzin po premierze, w produkcję grało ponad 1,3 mln graczy jednocześnie. Mimo sukcesu kasowego, sama gra okazała się bardzo niedopracowana pod kątem technicznym, na czele z fatalną wręcz optymalizacją. Choć wizualnie nie robiła przesadnego wrażenia (lub jakiegokolwiek wrażenia), wymagania sprzętowe były bardzo wysokie. Najnowszy patch ma w pewny sposób "poprawić" optymalizację na PC.

Monster Hunter Wilds na dniach otrzyma nową aktualizację, która na PC wprowadzi techniki skalowania w postaci NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. Wszystko w imię poprawy fatalnej optymalizacji na komputerach.

Monster Hunter Wilds otrzyma wsparcie dla NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. To remedium firmy na problemy z optymalizacją gry [1]

Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Path Tracing to piekielne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności i jakości grafiki

Już 30 czerwca zadebiutuje druga duża aktualizacja do gry Monster Hunter Wilds (Title Update 2), która oprócz nowości w samej rozgrywce, skupi się również na poprawie działania produkcji na komputerach. Potwierdzono, że dodane zostaną najnowsze wersje technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR, a więc DLSS 4 z Multi Frame Generation oraz FSR 4 oparte na uczeniu maszynowym. Ze skalowania DLSS 4 skorzystają wszyscy posiadacze kart GeForce RTX, z ulepszonego Frame Generation x2 - użytkownicy kart GeForce RTX 4000 i RTX 5000, natomiast z Multi Frame Generation x3 oraz x4 - tylko posiadacze GeForce RTX 5000. AMD FSR 4 z kolei na chwilę obecną jest dostępne wyłącznie na kartach Radeon RX 9000, opartych na architekturze RDNA 4.

Monster Hunter Wilds otrzyma wsparcie dla NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. To remedium firmy na problemy z optymalizacją gry [2]

DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach

Technika AMD FSR również będzie dostępna w połączeniu z tamtejszą wersją generatora klatek, który działa niezależnie od wybranego skalowania AI. Tym samym np. posiadacze kart GeForce RTX 3000 i starszych mogą skorzystać z Frame Generation od AMD, aby poprawić odczucie płynności w grze. Oczywiście nadal pozostaje kwestia samej jakości implementacji zarówno DLSS 4 jak i FSR 4 - niektóre gry prezentują bardzo dobry poziom, inne znacznie gorszy. Jak będzie to wyglądać w przypadku Monster Hunter Wilds, dowiemy się już w najbliższy wtorek.

Źródło: Capcom
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 21

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.