The Lord of the Rings: Gollum otrzyma wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Uaktualniono również wymagania sprzętowe
W tym tygodniu zadebiutuje na rynku gra The Lord of the Rings: Gollum, która zapowiedziana była już kilka lat temu, jednak proces produkcyjny dość mocno się wydłużył. To pierwsza od dawna gra z uniwersum Władcy Pierścieni, która nastawiona jest na rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Jednocześnie to dość nietypowy tytuł, ponieważ wcielamy się tutaj w tytułowego Golluma, Smeagola. Niebawem na PurePC.pl przeczytacie naszą recenzję gry, tymczasem NVIDIA potwierdziła informację dotyczącą wsparcia dla techniki DLSS 3 w omawianej grze. Jednocześnie twórcy zaktualizowali wymagania sprzętowe.
The Lord of the Rings: Gollum będzie obsługiwać technikę NVIDIA DLSS 3. Jednocześnie zmodyfikowano wymagania sprzętowe - niestety jeszcze mocniej niż wcześniej wskazują na fatalną optymalizację gry.
The Lord of the Rings: Gollum - trailer prezentujący rozgrywkę i uwzględniający walory płynące z ray tracingu
NVIDIA opublikowała materiał wideo prezentujący technikę DLSS 3 w grze The Lord of the Rings: Gollum, jednocześnie również podzielono się oficjalnymi wynikami wydajności w rozdzielczości 4K, w maksymalnych ustawieniach graficznych i z włączonym Ray Tracingiem. Wynika z tego przede wszystkim to, że w 4K nawet topowy GeForce RTX 4090 nie jest w stanie poradzić sobie z tym tytułem. Karta graficzna nie wyciąga nawet 50 klatek na sekundę. Jeszcze tylko GeForce RTX 4080 przekracza pułap 30 FPS, pozostałe wymienione modele (GeForce RTX 4070 Ti i RTX 4070) są już poniżej tej granicy. Aktywacja DLSS 3 powoduje, że w topowej karcie możemy liczyć na prawie 170 FPS (w trybie DLSS Super Resolution na poziomie Performance), z kolei najniższa z wymienionych kart (GeForce RTX 4070) uzyskuje blisko 80 FPS w tych samych warunkach.
Minimalne wymagania | Rekomendowane wymagania | |
Procesor | Intel Core i5-4690 AMD Ryzen 3 1300X |
Intel Core i7-8700K AMD Ryzen 5 3600X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 1060 AMD Radeon R9 290X |
NVIDIA GeForce RTX 3070 (DLSS Quality włączone) AMD Radeon RX 6750 XT |
Pamięć RAM | 8 GB | 16 GB |
Miejsce na dysku | 45 GB | 45 GB |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 |
System | Windows 10/11 | Windows 10/11 |
Ustawienia gry | Niskie detale graficzne, Ray Tracing OFF, 1920 x 1080 | Średnie detale graficzne, Ray Tracing ON, 1920 x 1080 |
The Lord of the Rings: Gollum PC z zaskakująco wysokimi wymaganiami - na pokładzie GeForce RTX 3080 i 32 GB RAM
Pokazuje to jednocześnie, że gra najprawdopodobniej ma bardzo złą optymalizację i nawet najmocniejsze karty będą miały problem w wyższych rozdzielczościach. Wskazują na to również zaktualizowane wymagania sprzętowe, które w zakładce Steam są obecnie dostosowane wyłącznie do rozdzielczości Full HD i maksymalnie średnich ustawień graficznych, ale z włączonym Ray Tracingiem. Konfiguracje z ustawień wysokich zostały usunięte, ale z drugiej strony zwiększono wymagania co do procesorów. Obecne wymagania możecie zobaczyć w tabeli powyżej. Gra zadebiutuje na rynku już jutro, więc wkrótce dowiemy się, czy optymalizacja faktycznie będzie tak zła, jak wynika z dotychczasowych materiałów.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
1
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124