W co zagramy przy 60 klatkach z aktywną technologią Ray Tracing?
Według NVIDII technologia Ray Tracingu, czyli śledzenia promieni w czasie rzeczywistym jest prawdziwą rewolucją, nad którym pracowali przez blisko 10 lat, tworząc w ten sposób architekturę przygotowaną z myślą o RTX, czyli Turing. W ciągu nadchodzących miesięcy ujrzymy również pierwsze produkcje, które będą wykorzystywać nową technikę. Wiadomo jednak, że RTX jest bardzo wymagający, zwłaszcza jeśli nie zostanie odpowiednio zaimplementowany i zoptymalizowany. Twórcom gier Battlefield V, Metro: Exodus oraz Enlisted zależy jednak na uzyskaniu jak najlepszych rezultatów. W przypadku dwóch pierwszych pozycji producenci liczą na 60 FPS w rozdzielczości Full HD, z kolei ostatnia gra celuje w 4K i 90 FPS.
Twórcy gier Battlefield V, Metro: Exodus oraz Enlisted dążą do uzyskania jak najlepszej płynności w swoich grach przy wykorzystaniu techniki RTX.
O grze Metro: Exodus pisaliśmy już kilka dni temu. Twórcy oceniają, że przy odpowiedniej optymalizacji produkcji uda się uzyskać 60 FPS w rozdzielczości Full HD i najwyższych ustawieniach graficznych z włączoną techniką śledzenia promieni Ray Tracing. W podobnym tonie wypowiada się również DICE, odpowiedzialne za grę Battlefield V. Twórcy popularnych strzelanin w realiach wojennych obiecują, że licznik klatek podczas gry nawet nie drgnie w dół, a gracz będzie mógł liczyć na płynne 60 FPS w ultra detalach i aktywnym RTX. W jeszcze bardziej optymistycznym nastroju są twórcy gry Enlisted.
Przedstawiciele studia Darkflow Software doprecyzowali podczas targów Gamescom, że ich multiplayerowa strzelanina będzie działała w rozdzielczości 4K przy zachowaniu około 90 klatek na sekundę, również przy stale włączonej technice Ray Tracing. Żadna z firm nie podała jednak, jaka karta graficzna będzie konieczna do zachowania takiej płynności, jednak nie będę zaskoczony, jeśli mowa tutaj o najwydajniejszej (i zdecydowanie najdroższej) karcie NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti. Brzmi to na razie nieźle, jednak z zachwytami nad płynnością i tak radziłbym poczekać do premiery tych gier i sprawdzeniu pierwszych testów wydajności z odpowiednimi sterownikami.