Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Twórcy Metro: Exodus opowiadają o wydajności z aktywnym RTX

Damian Marusiak | 24-08-2018 11:25 |

Twórcy Metro: Exodus opowiadają o wydajności z aktywnym RTXMetro Exodus jest obecnie jedną z bardziej wyczekiwanych produkcji 2019 roku. Będzie to także jedna z pierwszych gier (po Battlefield V oraz Shadow of the Tomb Raider), korzystająca z technologii Ray Tracingu, obsługiwanego przez najnowsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 20x0. Nie wiemy jednak wciąż jak aktywacja RTX wpłynie ostatecznie na wydajność. Pierwsze testy w Shadow of the Tomb Raider wypadają przeciętnie, jednak tam twórcy obiecują się jeszcze optymalizację, dzięki czemu wydajność ma być wyższa (aczkolwiek już teraz wiadomo, że RTX nie będzie dostępny na premierę gry). Z kolei studio 4A Games już teraz uchyliło rąbka tajemnicy, czego spodziewać się w kwestii wydajności z aktywnym Ray Tracingiem. Nie są to jednak zbyt optymistyczne informacje...

Studio 4A Games podzieliło się ze społecznością graczy kilkoma informacjami dotyczącymi wydajności kart NVIDIA GeForce RTX 20x0 w grze Metro: Exodus z włączoną technologią Ray-Tracingu.

Twórcy Metro: Exodus opowiadają o wydajności z aktywnym RTX [1]

NVIDIA GeForce RTX 2080 - NVIDIA porównała wydajność z GTX 1080

Metro: Exodus bez wątpienia będzie grą o wysokiej jakości oprawie graficznej. Tytuły z tej serii zawsze wymagały naprawdę mocnego sprzętu, by móc cieszyć się maksymalnymi ustawieniami graficznymi w wersji PC. Trzecia część może jednak tę poprzeczkę ustawić naprawdę wysoko, bowiem studio 4A Games podzieliło się szczegółami na temat potencjalnej wydajności na kartach NVIDIA GeForce RTX 20x0, które są w stanie obsługiwać technologię Ray Tracingu. Jak już wiadomo, RTX pojawi się również w Metro: Exodus. Opcja ta jednak bardzo mocno wpłynie na wydajność. Na tyle mocno, że ponownie musimy zastanowić się nad opłacalnością nowych kart.

Wydajność GeForce RTX 2080 Ti w grze Shadow of the Tomb Raider

Twórcy przyznali, że gra z włączonym RTX będzie bardzo wymagająca dla komputera. Obecnie maksimum w jaki celują to 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD. Można więc założyć, że w najlepszym wypadku taką płynność zaoferuje jedynie GeForce RTX 2080 Ti, który spośród wszystkich trzech kart będzie oferował najlepszą wydajność w działaniu Ray Tracingu. Podkreślę jednak, że jest to najwyższy cel jaki stawia sobie producent - ostatecznie może się bowiem okazać, że nawet takiej płynności nie uda się osiągnąć. W świetle takich informacji trzeba się ponownie zastanowić nad sensem inwestycji w takie karty, jeśli naszym celem ma być odpalenie gier z RTX. Jest to już bowiem druga gra z tą technologią, o której mówi się, że wydajność będzie leciała w dół. Nie pozostaje nic innego jak poczekać do premiery Metro: Exodus i zobaczyć na własne oczy działanie Ray Tracingu.

Źródło: Rock Paper Shotgun
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 76

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.