studios
Electronic Arts kończy z Project CARS. Nie doczekamy się debiutu kolejnej gry z serii

Jeszcze kilka lat temu gry Project CARS uchodziły za pozycję obowiązkową dla fanów wirtualnych wyścigów. Dwie pierwsze odsłony serii oferowały m.in. piękną grafikę oraz świetny, bardzo realistyczny model jazdy. Wizerunek marki mocno nadszarpnęła jednak wydana przed dwoma laty "trójka", która zaoferowała mocno uproszczoną rozgrywkę. Mimo, że twórcy pracowali już nad "czwórką", to dziś wszystko wskazuje na to, że seria nigdy nie wróci na właściwe tory...
Recenzja Gamedec – adaptatywna, bogata fabularnie gra cRPG, która ratuje honor polskich gier z gatunku cyberpunk

Po ukończeniu gry pt. Gamedec przypomniałam sobie, dlaczego od gier AAA wolę tzw. indyki. Otóż w moim mniemaniu niewiele tytułów Triple-A (zwłaszcza tych aktualnych) potrafi rzucić na kolana fabułą. Wielkobudżetowe produkcje cieszą wprawdzie oprawą audiowizualną, przyspieszającą bicie serca akcją czy też po prostu udanym gameplayem. Niestety coraz mniej otrzymujemy gier, które wciągają bez końca historią i niepozbawioną plottwistów przygodą. Podczas 15 godzin spędzonych z tytułem katowickiego...
Recenzja Call of Duty Black Ops: Cold War. Czy to jeszcze jest CoD?

Z serią Call of Duty jestem od samego początku, choć ma miłość do strzelanek zaczęła się jeszcze wcześniej, bo w 1999 r. wraz z konsolowym Medal of Honor. Od pierwszego częstowania różnych nacji headshotami minęło już więc ponad 20 lat i przez ten czas razem z innymi graczami byłam świadkiem tego, jak obie te serie zaliczają wzloty i upadki. Po drodze doszedł Battlefield dzieląc wielu graczy (moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie) na zwolenników BFa i CoDa. Widząc wszelkie ewolucje i rewolucje...
SIN: Reloaded - remaster kultowego FPS-a już w przyszłym roku

Deweloperzy z 3D Realms oraz Nightdive Studios zdradzili właśnie datę premiery remastera oldschoolowej strzelanki z 1998 roku. Mowa o SIN, grze stworzonej przez Ritual Entertainment, wykorzystującej w czasach swojej świetności silnik graficzny używany także w Quake II. W produkcji kierowaliśmy poczynaniami pułkownika Johna R. Blade'a, lidera oddziałów Hardcorps, którgo głównym przeciwnikiem była seksowna przywódczyni korporacji Sintek, Elexis Sinclaire. Blade musiał powstrzymać dystrybucję narkotyku...
Recenzja Prey PC - Miszmasz Bioshock, Dishonored i System Shock

Naukowcy od dziesięcioleci bezskutecznie poszukują śladów życia pozaziemskiego, przeczesując sondami kosmiczne otchłanie, wyłapując radarami tajemnicze sygnały, analizując fotografie oraz materiały uzyskane podczas bezzałogowych wypraw. Gdzieś pośród milionów ciał niebieskich wiszących w bezgranicznej próżni, chociażby czysto teoretycznie, muszą przecież znajdować się odpowiedź na fundamentalne pytanie nurtujące ludzkość. Czy jesteśmy sami we wszechświecie? Możliwe... Załóżmy jednak,...
Test Wydajności Prey PC - Wymagania niskie, ale grafika słaba

Prey jakiego dzisiaj widzicie to wypadkowa niespełnionych obietnic, przekładania terminów premiery, zmieniania koncepcji, silników oraz wydawców, jakie nadały produkcji studia Arkane zupełnie inny kształt od pierwotnie planowanego. Sequel oryginalnej strzelaniny autorstwa Human Head Studios miał przypominać Mass Effect II, ale tamten projekt definitywnie skasowano, finalnie przygotowując całkowicie odrębną opowieść, którą z pierwowzorem łączy przede wszystkim... tytuł. Nowemu Prey zdecydowanie bliżej...
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9060 XT vs NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti - Waga kogucia doładowana 16 GB pamięci?
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9060 XT - pierwsze wyniki testów potwierdzają niższą wydajność od GeForce'a RTX 5060 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
AMD broni Radeona RX 9060 XT w wersji 8 GB. Taka pojemność VRAM rzekomo nadal wystarcza wielu graczom