Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Starfield od strony technicznej. Duże zmiany w Creation Engine: Vulkan API, nowy model animacji i kosmiczne bitwy

Bartosz Woldański | 17-05-2021 20:00 |

Starfield od strony technicznej. Duże zmiany w Creation Engine: Vulkan API, nowy model animacji i kosmiczne bitwyO grze Starfield od Bethesda Softworks zaczyna mówić się coraz częściej i coraz głośniej, chociaż na razie głównie w kuluarach. W ubiegłym roku złotousty Todd Howard, producent wykonawczy studia, zapowiedział, że Starfield, tak jak i bardziej odległe The Elder Scrolls VI, ma działać na nowej wersji dobrze znanego fanom serii TES i Fallout Creation Engine. Silnik doczeka się wielu zmian, począwszy od zastosowania fotogrametrii, przez odświeżony system renderowania obiektów, a skończywszy na nowym oświetleniu. Dzisiaj do sieci wyciekły nowe informacje o Starfield od osób powiązanych z grą. Bethesda Softworks przydzieliła osobny, rozbudowany zespół, który zajmuje się w studiu wyłącznie silnikiem Creation. Czego można się spodziewać?

Starfield powstaje na nowej wersji silnika Creation, wraz z którą doczekamy się między innymi nowych systemów renderowania obiektów, animacji (szczególnie twarzy), fizyki czy oświetlenia. W grze nie zabraknie, na razie według plotek, także bitew ze statkami kosmicznymi.

Starfield od strony technicznej. Duże zmiany w Creation Engine: Vulkan API, nowy model animacji i kosmiczne bitwy [1]

Gra Starfield od Bethesdy ma przypominać połączenie No Man’s Sky i Outer Wilds. Do sieci wyciekły nowe screeny

Studio Bethesda Softworks zaimplementowało w 2018 roku interfejs Vulkan do swojego silnika i tego API nie zabraknie w Starfield. Oprócz dużych zmian pod względem szczegółowości otoczenia, cieniowania (tym razem ma bardziej polegać na GPU niż CPU), odległości renderowania (nawet 16-krotnie większy zasięg rysowania obiektów), oświetlenia (globalne i wolumetryczne), realizmu wyglądu postaci, włącznie z twarzą, dzięki rozpraszaniu podpowierzchniowemu (ang. Subsurface Scattering), i odbić w przestrzeni ekranu (ang. Screen Space Reflections) twórcy używają też nowego systemu do łatwego i szybkiego tworzenia elementów otoczenia i unikatowych tekstur, z którego korzystają Star Citizen i DOOM Eternal. W połączeniu z techniką fotogrametrii grafika w Starfield ma wznieść się na nowy poziom. W wątku pojawił się temat ray tracingu, ale póki co Bethesda nie ma raczej w planach implementacji techniki śledzenia promieni. Duży nacisk położono także na generowanie proceduralne terenu i strumieniowanie treści, co jest niezwykle kluczowe w grze opartej na eksploracji w  kosmosie. 

Starfield od strony technicznej. Duże zmiany w Creation Engine: Vulkan API, nowy model animacji i kosmiczne bitwy [2]

The Elder Scrolls 6 i Starfield powstają na nowym silniku Creation

Choć ze słów Todda Howarda wynikało, że dopiero The Elder Scrolls 6 ma doczekać się zupełnie nowego systemu animacji, do tworzenia którego Bethesda używa oprogramowanie Autodesk Maya, to Starfield również podobno skorzysta (przynajmniej częściowo) z nowości. W grze mają nawet pojawić się animacje wspinania się po… drabinie, których Bethesda głównie unikała w swoich produkcjach. Największe zmiany ma przejść jednak mimika twarzy – przeskok ma być ogromny. Poprawki obejmą AI (nie tylko więcej NPC-ów, ale także żywiej reagujące na poczynania gracza i lepiej odnajdujące wyznaczone przez producenta ścieżki), symulację ubrań, sterowanie i responsywność postaci, a fizyka nie ma być dłużej dostosowana do raptem 60 FPS (wreszcie!). Część tych zmian została oficjalnie potwierdzona, a część to nihil novi, ale jak przystało na grę w kosmosie, w grze ma być system zarządzania załogą, polatamy statkami kosmicznymi, zmodyfikujemy je wedle własnego widzimisię, a nawet stoczymy bitwy z ich udziałem. I tak, Creation Engine nadal ma być przyjazny dla modderów, nawet bardziej niż kiedykolwiek (mody także na konsolach). Starfield ma być zaprezentowany przez Microsoft podczas E3 2021, a premiera odbędzie się najwcześniej pod koniec bieżącego roku - wtedy być może Bethesda uchyli rąbka tajemnicy i dowiemy się, ile z tych plotek okaże się prawdą. 

Źródło: Reddit
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 40

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.