Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Pożegnanie z Google Assistant? Usługa jest wygaszana, a dział projektowy ma zostać rozwiązany

Marcin Kozak | 31-03-2023 21:30 |

Pożegnanie z Google Assistant? Usługa jest wygaszana, a dział projektowy ma zostać rozwiązanyHegemonia Google'a w przypadku usług cyfrowych od pewnego czasu stoi pod znakiem zapytania w związku z innowacjami konkurencji opartymi na modelach językowych sztucznej inteligencji. Oczywiście kalifornijski gigant z Mountain View wciąż ma potężną pozycję, jednak jego reputacja została nadszarpnięta w wyniku zamknięcia wielu programów, nietrafionych inwestycji oraz chaotycznej implementacji AI.

Serwis Ars Technica donosi, że Google ma w planach zlikwidować kolejną usługę w związku z reorganizacją strategii przedsiębiorstwa. Tym razem ofiarą popularności sztucznej inteligencji ma paść Google Assistant, aplikacja umożliwiająca prowadzenie dwustronnej konwersacji ze sprzętem oraz wydawanie odpowiednich komend.

Pożegnanie z Google Assistant? Usługa jest wygaszana, a dział projektowy ma zostać rozwiązany [1]

FIBARO zgodny z polską wersją Asystenta Google – Obsługa systemu smart home staje się jeszcze przyjaźniejsza

Nie można powiedzieć, że w ostatnim czasie asystent Google'a był szczególnie promowaną usługą. Zaprzestano produkcji powiązanych urządzeń, jak też usunięto oprogramowanie z linii produktów Nest i Fitbit. Wstrzymano również prace rozwojowe nad trybem samochodowym czy oddelegowano niektóre funkcje (np. przypomnienia) do innych aplikacji. Wynika to między innymi z faktu, że Google Assistant nie zarabiał na siebie - nie stworzono odpowiedniego modelu biznesowego, za to koszty pozostawały całkiem pokaźne.

Pożegnanie z Google Assistant? Usługa jest wygaszana, a dział projektowy ma zostać rozwiązany [2]

Asystent Google na Windows i macOS – Nieoficjalny klient popularnej usługi dostępny dla komputerów osobistych

Zgodnie z informacjami pochodzącymi od pracowników firmy, osoby skupiające się dotychczas na asystencie głosowym zostaną przeniesione do zespołu zajmującego się sztuczna inteligencją. Ten ruch zaskakuje, bowiem Google Assistant i Bard tylko z pozoru stanowią podobne usługi - w istocie pracowano tam nad poprawnym rozpoznawaniem mowy, a nie nauką udzielania wysoce wyspecjalizowanych odpowiedzi na trudne pytania. W szczególności rodzi to pytania zważywszy na brak połączenia Barda z pozostałymi usługami Google'a - jest on w tej chwili odseparowanym od reszty aplikacji modelem językowym. Trudno w tej chwili wyjaśnić, jakie motywacje stoją za kierownictwem korporacji - chyba że nie wiemy o czymś istotnym. W tym momencie wygląda to na eleganckie zamknięcie przerośniętego działu badawczego.

Źródło: Ars Technica
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 24

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.