Intel ARC - nowa wersja sterowników dla układów graficznych już dostępna. Kolejny wzrost wydajności i mniej błędów
W segmencie dedykowanych układów graficznych do głównych graczy można zaliczyć dwie firmy: NVIDIĘ i AMD. Ich potyczka trwa już wiele lat, jednak w międzyczasie z cienia wyłoniło się inne przedsiębiorstwo, które znane było do tej pory z produkcji procesorów - mowa oczywiście o Intelu. Początkowo jego oferta nie była zbyt dobra z uwagi na słabe sterowniki, które nie pozwalały wykorzystać chipom pełnej mocy. Sytuacja bardzo się zmieniła, na co wskazują też nowe sterowniki.
Intel udostępnił nowe sterowniki dla układów graficznych z rodziny Intel ARC. Aktualizacja przynosi spory wzrost wydajności w kilku grach, a przy tym naprawia część występujących do tej pory błędów.
AI Playground - oficjalne narzędzie dla układów graficznych Intel ARC, które pozwala tworzyć obrazy i rozmawiać z chatbotami
Nowa wersja sterowników Intel Game On Driver o oznaczeniu 32.0.101.5768 WHQL wpływa na działanie nie tylko układów graficznych Intel ARC z serii A, ale również tych, z którymi spotkamy się w procesorach z rodziny Intel Core Ultra. Przede wszystkim dodano dla nich wsparcie dla gry Stormgate, gdzie zintegrowane układy graficzne z jednostek Intel Core Ultra zaoferują o 12% wyższą wartość FPS w rozdzielczości 1080p przy ustawieniach średnich wraz z włączoną opcją Temporal Super Resolution (TSR). W przypadku gry Yakuza: Like a Dragon na układach graficznych Intel ARC z serii A możemy liczyć na 91% wzrost FPS w rozdzielczości Full HD i ustawieniach Ultra. Te same opcje graficzne, ale rozdzielczość 1440p przyniosą o 35% więcej kl/s.
Intel ARC Graphics z nowymi sterownikami - wzrosty wydajności zarówno dla kart graficznych jak i układów Meteor Lake
Natomiast w grze Metro: Last Light Complete Edition posiadacze wspomnianych przed chwilą układów mogą liczyć analogicznie na 20 i 23% wzrost liczby FPS w konfiguracjach 1080p/High oraz 1440p/Very High. Poprawa wydajności we wszystkich trzech tytułach dotyczy wykorzystania bibliotek DirectX 11. Naprawiono także kilka błędów - w układach graficznych Intel ARC z serii A dotyczyły one gier Dirt Rally (DirectX 11), Sid Meier's Civilization V (DirectX 11), Kunitsu-Gami: Path of the Goddess (DirectX 12) i Blendera w wersji 4.2, natomiast w wypadku zintegrowanych układów Intel ARC skupiono się tylko na tym samym błędzie występującym w grze Kunitsu-Gami: Path of the Goddess (DirectX 12). Pełną listę zmian oraz wszystkie inne informacje znajdziemy pod tym adresem.
Powiązane publikacje

Kolejna usługa od Google wkrótce straci ważność. Gry bez instalacji na Androidzie odejdą jeszcze w 2025 roku
0
AMD ROCm 7 - premiera platformy obliczeniowej dla sztucznej inteligencji i rynku HPC, która przynosi znaczy wzrost wydajności
11
Bielik AI z oficjalnym wsparciem NVIDIA. Polski model językowy wkracza do europejskiej ekstraklasy
36
Android 16 już dostępny, ale bez Material 3 Expressive. Nadchodzą powiadomienia na żywo i alternatywa dla Samsung DeX
24