Total War: Pharaoh - pierwsi recenzenci zabrali głos w sprawie nowej strategii. Nie zapowiada się na najlepszą grę serii, najgorszą też nie
I doczekaliśmy się wejścia nowego rozdziału wieloletniej serii od Creative Assembly. Trylogia umiejscowiona w uniwersum Warhammer Fantasy została już wprowadzona i teraz deweloperzy ją już tylko rozwijają, więc ku uciesze fanów tradycyjnej, historycznej rozgrywki można spodziewać się powolnego wychodzenia z cienia. Pharaoh ma być ważnym krokiem, dodając przy tym wartościowe elementy do sagi. A od niedawna można przyjrzeć się pierwszym opiniom.
Total War: Pharaoh spotkał się z dość umiarkowanym optymizmem wśród pierwszych krytyków, na ogół chwalących za kampanię czy nowe efekty pogodowe, ale ganiących techniczny stan gry czy brak wielu innowacji.
Total War: Pharaoh - 8-minutowy pokaz egipskiej kampanii i dokładna data premiery zapowiedzianego pudełkowego wydania
Jeżeli zatem ktoś liczył na to, że Total War: Pharaoh będzie jakimś przełomem w serii, najprawdopodobniej będzie zawiedziony. Jeśli jednak liczyliście na ciekawą odmianę w głównej mierze tego, co znamy z kilkoma usprawnieniami, prawdopodobnie warto to sprawdzić - teraz, czy gdy zawita w ramach jakiejś promocji. Tak przynajmniej można mniej więcej zinterpretować pierwszą partię recenzji. Na takim Metacriticu na obecną chwilę gra trzyma dość solidną średnią z kilkoma krytycznymi tekstami, które ją wydatnie obniżają.
Total War: Pharaoh - deweloperzy wracają z nowym materiałem. Dynamiczne warunki pogodowe i ich wpływ na rozgrywkę
Najwyraźniej deweloperzy z Creative Assembly mocno przesadzili z przekombinowanym tutorialem, usiłującym przekazać aż nazbyt dużo. Przewija się także kwestia pozostawiającej wiele do życzenia wydajności (bardzo możliwe, że ponownie chodzi o Denuvo), a gra jako całość nie stanowi jakiegoś gigantycznego kroku naprzód. Z drugiej strony jednak bardzo chwalona jest choćby sama kampania, dla wielu osób najbardziej rozbudowana w całej serii, dodając ogromną liczbę wariacji armii, jednostek i możliwości prowadzenia wojen. Promowana przez samych twórców mechanika dodająca dynamiczne warunki pogodowe także miała trafić w sedno, co podniosło ocenę samych bitew i efektów wizualnych. Wydaje się zatem, że teraz, gdy rynek bynajmniej nie jest przepełniony grami tego gatunku, dobrze dobrano datę.
- WCCFtech - 9/10
- VGC - 8/10
- IGN - 8/10
- PC Gamer - 8/10
- PCGamesN - 8/10
- CGMagazine - 7,5/10
- GameWatcher - 7/10
- GGRecon - 7/10
- Eurogamer - 6/10
- TRG - 6/10
- VideoGamer - 4/10