ntbc
AMD ujawnia szczegóły na temat Neural Texture Block Compression. Algorytm pozwoli zmniejszyć rozmiar tekstur

Jednym z problemów współczesnych gier są wymagania w zakresie przestrzeni dyskowej. Dzisiaj nikogo nie zaskakują już produkcje AAA, które zajmują ponad 150 GB. Znacząca część tej wartości to coraz bardziej szczegółowe tekstury, bez których trudno wyobrazić sobie grę z dobrą oprawą graficzną. Częściowo problem ten może rozwiązać algorytm AMD Neural Texture Block Compression (NTBC), którego szczegóły zostały zaprezentowane przez amerykańską firmę.
Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Path Tracing to piekielne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności i jakości grafiki
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
Jaki komputer do gier kupić? Polecane zestawy komputerowe na lipiec 2025. Komputery gamingowe w różnych cenach
Karty graficzne AMD Radeon RX 9000 w cenach blisko MSRP. Sytuacja architektury RDNA 4 wygląda już dużo lepiej