tekstury
AMD ujawnia szczegóły na temat Neural Texture Block Compression. Algorytm pozwoli zmniejszyć rozmiar tekstur
Jednym z problemów współczesnych gier są wymagania w zakresie przestrzeni dyskowej. Dzisiaj nikogo nie zaskakują już produkcje AAA, które zajmują ponad 150 GB. Znacząca część tej wartości to coraz bardziej szczegółowe tekstury, bez których trudno wyobrazić sobie grę z dobrą oprawą graficzną. Częściowo problem ten może rozwiązać algorytm AMD Neural Texture Block Compression (NTBC), którego szczegóły zostały zaprezentowane przez amerykańską firmę.
NVIDIA Neural Texture Compression - nowy algorytm pozwoli na uzyskanie szczegółowych tekstur bez wzrostu wymagań VRAM
Gry pochłaniają coraz więcej pamięci kart graficznych. Standard 8 GB, który do niedawna jeszcze obowiązywał, powoli odchodzi do historii. Problemem jest jednak dostępność kart z większą ilością VRAM, ponieważ charakteryzują się one dosyć wysoką ceną. Sytuację może w przyszłości poprawić nowy algorytm NVIDII, który jest w stanie dostarczać tekstury w dużo lepszej jakości, przy jednocześnie niewielkim wzroście zapotrzebowania na pamięć kart graficznych.
GTA The Trilogy - The Definitive Edition z nową modyfikacją, usprawniającą tekstury w grze GTA: San Andreas
Niedawno zadebiutował pakiet z remasterami gier: GTA The Trilogy - The Definitive Edition. Za projekt odpowiada przede wszystkim małe studio Grove Street Games, które nie do końca podołało zadaniu, skutkiem czego 11 listopada otrzymaliśmy pakiet naszpikowany błędami oraz z fatalną optymalizacją bez względu na platformę docelową. Ze względu na fakt, że gry zostały przeniesione na silnik Unreal Engine 4, wielu moderów widzi w nich spory potencjał do przygotowywania modyfikacji poprawiających jakość...
Assetto Corsa Competizione z aktualizacją na next-geny. Jeszcze w tym miesiącu zagramy także na smartfonach
Symulator wyścigowy Assetto Corsa Competizione już niebawem otrzyma drugą młodość. Wydany pierwotnie w 2019 roku produkt z PC zmierza na konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Posiadacze wersji na Xbox One i PlayStation 4 otrzymają szansę darmowej aktualizacji, a wszystko to już 24 lutego 2022. Nowa, a właściwie ulepszona wersja będzie oferować lepsze tekstury i płynność 60 klatek na sekundę. Gracze zachowają także zapisy z konsol minionej generacji. To jednak wciąż nie wszystko. Gra po aktualizacji...
Doom, Heretic, Blood i Duke 3D - klasyka FPS w nowym wydaniu
Od dystrybutorów gier bardzo często otrzymujemy protezy klasyki, opakowane w DOSBoxa i udające (w takiej formie), że wciąż są świetne. Wiele pozmieniało się od czasów kart VGA i szalonych rozdzielczości sięgających w porywach do... 320x200 pikseli. Po co męczyć się z miniaturowym oknem rozciągniętym na na cały ekran lub grą w polu o wielkości znaczna pocztowego, skoro wokół istnieje wiele mniej lub bardziej udanych source portów, zachowujących clue oryginalnej rozgrywki, a zarazem oferujących...
Gotowi na lepszego Wiedźmina 3? Skellige i Biały Sad widziane w 4K
Na serwery Nexus Mods właśnie trafił zestaw poprawionych tekstur archipelagu wysp Skellige, przeznaczony do oglądania na ekranach 4K. 3,5 GB danych wyostrzy nasze spojrzenie na otoczenie, w którym swoje pojedynki toczy Geralt. Jako uzupełnienie podrasowanego Skellige warto również pobrać z tego samego serwisu paczkę tekstur podmieniających grafikę w Białym Sadzie – to kolejne 3,9 GB danych, udostępnionych na początku września przez moddera ukrywającego się pod pseudonimem boostin4kix. Zmiany tekstur...
NVIDIA Infinite Resolution - nadchodzi rewolucja w grafice?
Rozdzielczość tekstur to kluczowa kwestia jeśli chodzi o jakość grafiki w grach komputerowych - tekstury w końcu pokrywają w zasadzie każdą wirtualną powierzchnię, dlatego jeśli są one niskiej jakości, cała rozgrywka nie będzie specjalnie widowiskowa. Twórcy gier najczęściej przygotowują odpowiedni pakiet tekstur do wyboru, w zależności od wybranej jakości. To wydawać by się mogło oczywiste prawo może jednak za jakiś czas zakończyć swoją egzystencję, bowiem inżynierowie NVIDII opracowali...
Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymuje nową paczkę tekstur HD
Udane gry to nie tylko te od wydawców-gigantów, które dziwnym trafem zgarniają praktycznie zawsze pozytywne noty od tych samych zagranicznych recenzentów, a tytuły, które doceniają sami gracze oraz duże i małe redakcje z całego świata. Niestety, czasu nie da się oszukać i ulubione produkcje z biegem lat nieubłaganie się starzeją, oferując "rozmyte" tekstury czy archaiczną rozdzielczość. Czasami też czas działa na niekorzyść twórców i by zdążyć ze wszystkim na premierę idą na pewne kompromisy....
Mod GTA V Redux - Cudowna grafika i mordercze wymagania
Seria Grand Theft Auto należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie gier komputerowych. Wizytówką GTA już od pierwszej części były radosne rozróby w otwartym dla gracza mieście, pełnym czekających na kradzież samochodów i funkcjonariuszy, gotowych przyjąć na siebie serię z karabinu maszynowego. Rockstar Games z każdą częścią kreowało również zapadające w pamięć scenariusze oraz postaci, zwłaszcza od czasu premiery kultowej odsłony Vice City. Pamiętna, czwarta odsłona...
NVIDIA GeForce RTX 5090 - jak karta graficzna wypada na tle GeForce RTX 4090? Czysty wzrost wydajności wydaje się skromny
NVIDIA GeForce RTX 5090 i RTX 5080 - poznaliśmy współczynnik TDP kart graficznych. Czas przygotować się na ogromny pobór mocy
DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania
NVIDIA GeForce RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070 Ti oraz RTX 5070 - Prezentacja nowej generacji kart graficznych Blackwell
Karta graficzna AMD Radeon RX 9070 XT ma oferować konkurencyjną wydajność w stosunku do GeForce RTX 4080