api mantle
AMD nie będzie optymalizowało API Mantle
Jeszcze API Mantle nie umarło? Na początku marca firma AMD oficjalnie poinformowała deweloperów zainteresowanych tworzeniem gier wykorzystujących wspomnianą metodę renderowania o konieczności zmiany strategii - producent z Sunnyvale delikatnie zasygnalizował twórcom, że lepiej będzie się skupić na API DirectX 12 oraz Vulkan, ponieważ nowości wprowadzone we wspomnianych środowiskach pokrywają się poniekąd z założeniami Mantle. Co więcej, technologia AMD została wykorzystana przy tworzenia Vulkana...
Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?
W tym roku branża gier komputerowych otrzyma kilka bardzo ważnych nowych narzędzi do rozwoju swoich nowych produkcji. Nie musimy już chyba wspominać, że wszyscy ekscytują się nadchodzącym DirectX 12, który zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Czy jest to jedyny powód do zadowolenia dla deweloperów? Początek tego miesiąca był bardzo gorący dla całego segmentu gier, a wszystko to za sprawą głośnych zapowiedzi i... kontrowersyjnych decyzji. Kilka dni temu AMD poinformowało o zmianie...
AMD zmienia strategię wobec API Mantle ze względu na DirectX 12
Walka pomiędzy producentami kart graficznych odbywa się na różnych polach. Nie zawsze najlepszym sposobem na pokonanie przeciwnika jest wytoczenie przeciwko niemu najpotężniejszych dział - w tym sensie rozumiemy znakomite parametry sprzętowe, które bez odpowiednich dodatków w postaci dobrego oprogramowania nic nie zdziałają. Obecne gry komputerowe tworzone przy użyciu API DirectX cechują się nadmiernym wykorzystaniem procesora, co jest spowodowane ogromem "zbędnych" funkcji mających na celu zapewnienie...
3DMark z obsługą API Mantle jeszcze w tym roku
Mierzenie wydajności kart graficznych przy pomocy gotowych benchmarków opierających się na powtarzalnych sekwencjach jest co prawda bardzo wygodne, jednak realne testy przeprowadzane w grach komputerowych pozwalają nam na bardziej miarodajną ocenę możliwości danego modelu - często okazuje się, że punkty osiągane w benchmarkach nie odpowiadają rzeczywistym wynikom czerpanym z najnowszych produkcji, które interesują graczy. Pomimo tego, oprogramowanie testujące 3DMark cieszy się nadal sporą popularnością...
Otwarte SDK dla API Mantle pojawi się jeszcze w tym roku
Potężne karty graficzne byłyby niczym bez odpowiednich sterowników, które potrafią wykorzystać moc obliczeniową każdego procesora GPU - dobre oprogramowanie sterujące od producenta to dopiero połowa sukcesu, bowiem deweloperzy tworzący gry oraz aplikacje użytkowe muszą również przyłożyć się do swoich projektów i postarać się dostarczyć użytkownikowi końcowemu jak najbardziej zoptymalizowany produkt. Gry komputerowe wykorzystują gotowe zestawy funkcji znane jako API - może to być DirectX,...
Gra Star Citizen gotowa na rozdzielczość 4K oraz 8K
Gry komputerowe coraz częściej kojarzą nam się z różnego rodzaju ograniczeniami lub limitami, a przyszłość nie zapowiada się wcale lepiej - sporą zasługę mają tutaj konsole do gier, które swoimi technicznymi możliwościami potrafią doprowadzać deweloperów do białej gorączki, szczególnie gdy muszą oni dopasować daną produkcję zarówno do urządzeń Microsoftu i Sony, jak również do pecetów. Najbardziej kontrowersyjne teorie na ten temat wygłaszają przedstawiciele studia Ubisoft, jacy próbują...
Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności z udziałem NVIDIA GeForce RTX 4090 i GTX 1660 Ti
Rynek dedykowanych kart graficznych zaliczył w 2023 roku pokaźny wzrost. NVIDIA straciła część udziałów na rzecz AMD
Test wydajności kart graficznych Horizon Forbidden West PC - Ładna grafika i rozsądne wymagania sprzętowe? Niemożliwe...
NVIDIA GeForce RTX 5000 Blackwell - nadchodzące karty graficzne z podobnymi szynami pamięci co GeForce RTX 4000
AMD Ryzen 9 7950X jest coraz częściej wykorzystywany do kopania kryptowalut. Jego główna zaleta to efektywność