Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gra Star Citizen gotowa na rozdzielczość 4K oraz 8K

Arkad | 04-11-2014 15:37 |

Gry komputerowe coraz częściej kojarzą nam się z różnego rodzaju ograniczeniami lub limitami, a przyszłość nie zapowiada się wcale lepiej - sporą zasługę mają tutaj konsole do gier, które swoimi technicznymi możliwościami potrafią doprowadzać deweloperów do białej gorączki, szczególnie gdy muszą oni dopasować daną produkcję zarówno do urządzeń Microsoftu i Sony, jak również do pecetów. Najbardziej kontrowersyjne teorie na ten temat wygłaszają przedstawiciele studia Ubisoft, jacy próbują przekonać graczy do rozrywki w 30 klatkach na sekundę przy rozdzielczości mniejszej niż 1920 x 1080 pikseli. Dlaczego mielibyśmy przyzwyczaić się do takiej jakości gier komputerowych?

Gry tworzone od samego początku tylko dla komputerów osobistych mogą pochwalić się znacznie większymi możliwościami niż przekonwertowane wersje z konsol Xbox One i PlayStation 4.

Odpowiedź jest bardzo prosta - poprzeczka związana z optymalizacją kodu spadłaby jeszcze niżej, dzięki czemu Ubisoft mógłby zaoszczędzić więcej pieniędzy przeznaczanych do tej pory na dopracowanie swoich produkcji. Czy jest jeszcze szansa na uratowanie dobrej fabuły idącej w parze z grafiką cieszącą oko? Twórcy gry Star Citizen postanowili wyśmiać wspomniane wcześniej 30 klatek na sekundę oraz rozdzielczość Full HD w dosyć oryginalny sposób - deweloperzy pracują nad teksturami o bardzo wysokich rozmiarach wynoszących nawet 8192 x 8192 pikseli w celu zaspokojenia potrzeb najbardziej wymagających pecetowych graczy.

Star Citizen ma być przygotowane na erę rozdzielczości 4K oraz 8K, która dopiero nadejdzie. Przyszłościowe myślenie twórców gry jest możliwe tylko dlatego, że nie są oni związani z żadną konsolą do gier - Microsoft i Sony nie ograniczy możliwości wspomnianej produkcji, bowiem Chris Roberts nie planuje wydania swojego tytułu ani na Xboxa One, ani na PlayStation 4. Star Citizen ma szansę wytyczyć nowe granice dla jakości grafiki w grach komputerowych przy wykorzystaniu środowisk DirectX 12 oraz API Mantle. Do obsługi największej dostępnej rozdzielczości 8K będzie potrzebna naprawdę mocna konfiguracja - mówimy między innymi o trzech lub nawet czterech kartach graficznych, nie wspominając o podkręconych procesorach i sporej ilości pamięci operacyjnej.

Źródło: WCCF Tech

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 26

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.