.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

khronos

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan

Jednym z bardziej popularnych pojęć w branży komputerowej jest w ostatnim czasie ray tracing, czyli zaawansowana metoda renderowania, która ma szansę przynieść nam olbrzymi postęp jeśli chodzi o oprawę graficzną gier komputerowych. Co prawda przy dostępnych obecnie na rynku układach graficznych czeka nas jeszcze długa droga, zanim ten moment nastąpi, ale pierwsze kroki w tym kierunku zostały już poczynione. Jednym z najważniejszych było bez wątpienia stworzenie przez NVIDIĘ technologii NVIDIA RTX,...

Jak to jest z multi-GPU w Vulkanie? Potrzeba Windows 10 czy nie?

Jak to jest z multi-GPU w Vulkanie? Potrzeba Windows 10 czy nie?

Jedną z licznych zalet Vulkana, czyli nowoczesnego API graficznego opracowanego przez Khronos Group, miała być jego uniwersalność. Przedstawiony został jako alternatywa dla DirectX 12, która oferowałaby zbliżone do niego możliwości renderowania grafiki i niskopoziomowy dostęp do podzespołów, ale przy tym pozostałaby otwarta i dostępna dla wszystkich. "Wszystkich" oznacza w tym przypadku także osoby, którym nie uśmiecha się przesiadka na budzącego w dalszym ciągu liczne kontrowersje Windowsa 10....

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Star Citizen, największy sukces gamingowych akcji crowfundingowych, powoli zbliża się do premiery. Choć ma mieć ona miejsce w tym roku, to dokładna data nie jest jeszcze znana. Wciąż pojawiają się jednak nowe informacje dotyczące gry. Jedną z nich jest to, że studio Cloud Imperium Games postanowiło zrezygnować ze wspierania DirectX 12. Wybrali Vulkana - API od konsorcjum Khronos. Jego największą zaletą jest, według CIG, pozostawienie użytkownikom możliwości wybory sytemu. Poza tym Vulkan nie różni...

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Coraz więcej mówi się o DirectX 12 mającym trafić do nowych gier komputerowych - API stworzone przez Microsoft ma zrewolucjonizować rynek i pozwolić deweloperom na wykorzystanie mocy obliczeniowej komputerów PC oraz konsoli Xbox One. A jak będzie w praktyce? Pomimo tego, że DirectX 12 i system operacyjny Windows 10 oficjalnie zadebiutowały już jakiś czas temu, do tej pory nie ujrzeliśmy żadnej gry najwyższej klasy korzystającej z tego API. Przyszłość cyfrowej rozrywki nie należy jednak tylko do...

NVIDIA gospodarzem spotkania deweloperów API Vulkan

NVIDIA gospodarzem spotkania deweloperów API Vulkan

Kolejne miesiące mogą okazać się przełomowe dla rynku gier komputerowych. Dlaczego? W ubiegłym roku Microsoft ogłosił wsparcie dla API DirectX 12 w systemie operacyjnym Windows 10 - wtedy zaczęto spekulować na temat przyszłych gier mających obsługiwać wspomnianą technologię. Do tej pory żaden z większych deweloperów nie zdecydował się na zaktualizowanie swojej produkcji do DX12, ani na zaprezentowanie nowego tytułu wspierającego opisywane API. DirectX 12 będzie można ocenić dopiero po premierze...

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

W tym roku branża gier komputerowych otrzyma kilka bardzo ważnych nowych narzędzi do rozwoju swoich nowych produkcji. Nie musimy już chyba wspominać, że wszyscy ekscytują się nadchodzącym DirectX 12, który zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Czy jest to jedyny powód do zadowolenia dla deweloperów? Początek tego miesiąca był bardzo gorący dla całego segmentu gier, a wszystko to za sprawą głośnych zapowiedzi i... kontrowersyjnych decyzji. Kilka dni temu AMD poinformowało o zmianie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.