Sony szykuje interesujący patent w gamingu. Poziom trudności zmieniający się w czasie rzeczywistym
Zagadnienie to było obecne od powstania pierwszych gier, a gdy zaczęły one stopniowo wchodzić coraz mocniej do mainstreamu, wszystko się jeszcze mocniej skomplikowało. Nierzadko odchodzi się od klasycznego stopniowania - nieraz w sposób bardziej ekstremalny, jak to robi od lat FromSoftware i wypromowany przez nich gatunek soulslike. Czasem też poziom trudności zmienia się w zależności od progresu gracza - można powiedzieć, że spotkamy się z tym w np. Hellblade: Senua's Sacrifice. Sony zaś chce z tym pójść jeszcze dalej.
Sony planuje wprowadzić najśmielszą jak dotąd kalibrację poziomu trudności w zależności od umiejętności danego gracza.
Ruchy Microsoftu mogą być jedynie początkiem. Przyszły rok ma przynieść wiele transakcji znaczących graczy na rynku, w tym Sony
Co jasne, koncept nie jest nowy - bardzo wielu miało w przeszłości niejednokrotny kontakt z różnymi jego postaciami, i to od dosyć dawna. Sony jednak planuje rzekomo wprowadzić go na znacznie większą skalę niż kiedykolwiek wcześniej. Zarejestrowany przez nich patent określany jest jako "Adaptive Difficulty Calibration For Skills-Based Activities In Virtual Environments" - co w wolnym tłumaczeniu oznacza mniej więcej "Adaptacyjna Kalibracja Trudności Dla Aktywności Bazujących Na Umiejętnościach W Wirtualnych Środowiskach".
Test Avatar: Frontiers of Pandora - Porównanie wersji PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS i AMD FSR
Owa technologia ma zbalansować potrzeby różnych graczy. Zarówno tych pragnących, większego wyzwania, jak i osób preferujących raczej wolną od frustracji, spokojną rozgrywkę. Dynamiczny system obejmować będzie takie aspekty, jak zdolności samego grającego, częstotliwość, z jaką pojawiają się przeciwnicy wraz z ich zdolnościami i szybkością. Ma to spersonalizować kwestię poziomu trudności na skalę dotąd niespotykaną. I znowu - trudno znaleźć w tym cokolwiek specjalnie nowatorskiego, toteż pozostaje liczyć na to, że jeżeli faktycznie ten element zostanie wprowadzany, będzie on w istocie działał tak, jak to planują.
Powiązane publikacje

Kingdom Come: Deliverance 2 - pierwsze konkrety związane z Brushes With Death, nadchodzącym dużym dodatkiem do gry
22
Frostpunk 1886 - 11 bit studios zapowiedziało remake pierwszej części. Nowa zawartość i mechaniki, a także Unreal Engine 5
25
RoboCop: Rogue City – samodzielny dodatek Unfinished Business wreszcie z datą premiery i nowym zwiastunem
5
Xbox Cloud Gaming trafia na telewizory LG. Aplikacja Xbox dostępna na webOS 24 i nowszych modelach w ponad 25 krajach
9