Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sony szykuje interesujący patent w gamingu. Poziom trudności zmieniający się w czasie rzeczywistym

Szymon Góraj | 19-12-2023 09:30 |

Sony szykuje interesujący patent w gamingu. Poziom trudności zmieniający się w czasie rzeczywistymZagadnienie to było obecne od powstania pierwszych gier, a gdy zaczęły one stopniowo wchodzić coraz mocniej do mainstreamu, wszystko się jeszcze mocniej skomplikowało. Nierzadko odchodzi się od klasycznego stopniowania - nieraz w sposób bardziej ekstremalny, jak to robi od lat FromSoftware i wypromowany przez nich gatunek soulslike. Czasem też poziom trudności zmienia się w zależności od progresu gracza - można powiedzieć, że spotkamy się z tym w np. Hellblade: Senua's Sacrifice. Sony zaś chce z tym pójść jeszcze dalej.

Sony planuje wprowadzić najśmielszą jak dotąd kalibrację poziomu trudności w zależności od umiejętności danego gracza.

Sony szykuje interesujący patent w gamingu. Poziom trudności zmieniający się w czasie rzeczywistym [1]

Ruchy Microsoftu mogą być jedynie początkiem. Przyszły rok ma przynieść wiele transakcji znaczących graczy na rynku, w tym Sony

Co jasne, koncept nie jest nowy - bardzo wielu miało w przeszłości niejednokrotny kontakt z różnymi jego postaciami, i to od dosyć dawna. Sony jednak planuje rzekomo wprowadzić go na znacznie większą skalę niż kiedykolwiek wcześniej. Zarejestrowany przez nich patent określany jest jako "Adaptive Difficulty Calibration For Skills-Based Activities In Virtual Environments" - co w wolnym tłumaczeniu oznacza mniej więcej "Adaptacyjna Kalibracja Trudności Dla Aktywności Bazujących Na Umiejętnościach W Wirtualnych Środowiskach". 

Sony szykuje interesujący patent w gamingu. Poziom trudności zmieniający się w czasie rzeczywistym [2]

Test Avatar: Frontiers of Pandora - Porównanie wersji PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS i AMD FSR

Owa technologia ma zbalansować potrzeby różnych graczy. Zarówno tych pragnących, większego wyzwania, jak i osób preferujących raczej wolną od frustracji, spokojną rozgrywkę. Dynamiczny system obejmować będzie takie aspekty, jak zdolności samego grającego, częstotliwość, z jaką pojawiają się przeciwnicy wraz z ich zdolnościami i szybkością. Ma to spersonalizować kwestię poziomu trudności na skalę dotąd niespotykaną. I znowu - trudno znaleźć w tym cokolwiek specjalnie nowatorskiego, toteż pozostaje liczyć na to, że jeżeli faktycznie ten element zostanie wprowadzany, będzie on w istocie działał tak, jak to planują.

Sony szykuje interesujący patent w gamingu. Poziom trudności zmieniający się w czasie rzeczywistym [3]

Źródło: Insider Gaming
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 35

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.