Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD nie będzie optymalizowało API Mantle

Arkad | 06-07-2015 12:50 |

API MantleJeszcze API Mantle nie umarło? Na początku marca firma AMD oficjalnie poinformowała deweloperów zainteresowanych tworzeniem gier wykorzystujących wspomnianą metodę renderowania o konieczności zmiany strategii - producent z Sunnyvale delikatnie zasygnalizował twórcom, że lepiej będzie się skupić na API DirectX 12 oraz Vulkan, ponieważ nowości wprowadzone we wspomnianych środowiskach pokrywają się poniekąd z założeniami Mantle. Co więcej, technologia AMD została wykorzystana przy tworzenia Vulkana od Khronosa, a więc "czerwoni" nie mają potrzeby kontynuowania swojego projektu za wszelką cenę. Okazuje się, że producent poczynił w międzyczasie kolejny krok mający na celu zwiększenie opłacalności utrzymania Mantle przy życiu.

Mantle teoretycznie żyje, ale jest to już raczej tylko wegetacja.

O ile wsparcie dla technologii Mantle jest nadal utrzymywane, o tyle po raz kolejny zmienia się jego charakter. Jak donosi serwis AnandTech, AMD do tej pory nie zoptymalizowało swojego API pod kątem kart graficznych korzystających z architektury GCN 1.2 (Radeon R9 285, R9 380 oraz R9 Fury X, jak również procesorów APU Carrizo) - co więcej, firma nie ma ponoć w planach optymalizacji dla wspomnianych GPU w przyszłości. Oznacza to, że każdy kolejny model korzystający z nowszej architektury nie będzie w stu procentach przystosowany do obsługi Mantle.

Czy kogoś dziwi taka strategia AMD? Po marcowej zapowiedzi zmiany strategii każde porzucenie wsparcia dla kolejnych elementów układanki o nazwie Mantle jest zupełnie normalne - firma czeka już tylko na premierę DirectX 12 oraz Vulkan, które będą napędzały gry komputerowe w przyszłości. Niektórzy nazywają Mantle nieudanym eksperymentem, inni przypominają o opieszałości Microsoftu w tworzeniu DirectX 12. Zdania są podzielone.

Źródło: AnandTech / DSOGaming
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 40

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.