Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5080 również ma problem z brakującymi ROP-ami, wbrew oświadczeniu firmy

Damian Marusiak | 24-02-2025 10:00 |

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5080 również ma problem z brakującymi ROP-ami, wbrew oświadczeniu firmy Kilka dni temu pojawiły się pierwsze raporty dotyczące wadliwych modeli kart GeForce RTX 5090, w których zaobserwowano mniejszą liczbę jednostek ROP, niż jest to przewidziane oficjalną specyfikacją. Do sprawy szybko odniosła się NVIDIA, potwierdzając że problem zaistniał i dotyczy niewielkiej grupy kart GeForce RTX 5090, GeForce RTX 5090 D i GeForce RTX 5070 Ti. Okazuje się jednak, że sprawa ma dotyczyć także niewymienionego wcześniej GeForce RTX 5080.

Wygląda na to, że problem znikających ROP-ów może dotyczyć także modelu NVIDIA GeForce RTX 5080 Founders Edition. Pierwszy taki przypadek został już uwidoczniony w sieci. Producent w niedawnym oświadczeniu wskazywał natomiast, że wada dotyczy modeli GeForce RTX 5090 (D) i RTX 5070 Ti.

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5080 również ma problem z brakującymi ROP-ami, wbrew oświadczeniu firmy  [1]

NVIDIA potwierdza brakujące ROP-y dla kart GeForce RTX 5090, GeForce RTX 5090 D oraz GeForce RTX 5070 Ti

Na Reddicie pojawiły się pierwsze doniesienia, które wskazują że problem ze zmniejszoną liczbą ROP-ów dotyczy także układu GeForce RTX 5080. Jeden z użytkowników, posiadających model GeForce RTX 5080 Founders Edition (mowa zatem o karcie bezpośrednio od NVIDII), przedstawił raport walidacji z oprogramowania GPU-Z, który jasno wskazuje, że karta posiada mniej bloków ROP, niż wynika to ze specyfikacji. Zamiast 112, do dyspozycji ma tylko 104. Przypominając niedawne oświadczenie NVIDII, w tej sytuacji taki użytkownik powinien skontaktować się bezpośrednio z firmą w celu wymiany. Czy karta będzie jednak dostępna, to już inna sprawa...

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5080 również ma problem z brakującymi ROP-ami, wbrew oświadczeniu firmy  [2]
Brakujące ROP-y w GeForce RTX 5080 Founders Edition (źródło: VideoCardz)

NVIDIA zakończyła wsparcie dla 32-bitowych aplikacji wykorzystujących PhysX w przypadku kart GeForce RTX 5000

Strata 8 bloków ROP będzie skutkowała przynajmniej kilkuprocentowym spadkiem wydajności. Dokładne wartości są uzależnione już od konkretnego testu i warunków. W przypadku GeForce RTX 5090, mowa zwykle o około 5% stracie. Dla GeForce RTX 5070 Ti mowa o przedziale od 3 do 11%, a przynajmniej tak wynika z oprogramowania 3DMark. Największa strata odnotowana została w 3DMark Time Spy (11%). W 3DMark Speed Way było to 9% na niekorzyść wariantu z brakującymi ROP-ami, a najmniejsza 3% w teście 3DMark Steel Nomad.

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5080 również ma problem z brakującymi ROP-ami, wbrew oświadczeniu firmy  [3]

Źródło: VideoCardz, ComputerBase
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 134

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.