Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel demonstruje działanie układu graficznego ARC w procesorze Meteor Lake, na przykładzie gry Dying Light 2

Damian Marusiak | 27-10-2023 21:30 |

Intel demonstruje działanie układu graficznego ARC w procesorze Meteor Lake, na przykładzie gry Dying Light 2W ubiegłym miesiącu Intel szerzej omówił nową architekturę, jaka stoi za procesorami Meteor Lake (pierwsza generacja układów Core Ultra). Podczas tegorocznego Intel Innovation dostaliśmy garść konkretów na temat architektury Redwood Cove oraz Crestmont, czyli nowymi wariantami rdzeni Performance oraz Efficient. Oprócz tego w nowym bloku SoC znajdą się dwa energooszczędne rdzenie, które będą zaprzęgane do pracy tam, gdzie nie będzie potrzeby korzystania z rdzeni z Compute Tile. Nowy będzie także układ graficzny, wykorzystujący architekturę Xe-LPG. To właśnie na nim skupił się Intel w nowej demonstracji.

Od 14 grudnia do sprzedaży trafią pierwsze laptopy z procesorami Intel Meteor Lake. Producent właśnie przygotował pierwszą prezentację, skupiającą się na nowym, zintegrowanym układzie graficznym.

Intel demonstruje działanie układu graficznego ARC w procesorze Meteor Lake, na przykładzie gry Dying Light 2 [1]

Intel Meteor Lake - charakterystyka procesorów Core Ultra 1. generacji, stworzonych z myślą o energooszczędności

Możemy oczekiwać, że im bliżej premiery układów Meteor Lake będziemy, tym częściej i śmielej będą one promowane przez producenta. Nowe wideo (umieszczamy je poniżej) prezentuje działanie techniki skalowania XeSS w grze Dying Light 2. Wykorzystano tutaj nowy, zintegrowany układ graficzny, wbudowany w procesor Meteor Lake (Core Ultra). Niestety, pomimo względnie ciekawego pokazu, zabrakło najważniejszego, a więc konkretnego licznika liczby klatek na sekundę. Dowiedzieliśmy się natomiast, jakiego przyrostu wydajności możemy oczekiwać w nowym układzie graficznym, po aktywacji techniki XeSS.

Intel demonstruje działanie układu graficznego ARC w procesorze Meteor Lake, na przykładzie gry Dying Light 2 [2]

Intel Core Ultra - do serii Meteor Lake dołączą energooszczędne jednostki. Ich nazewnictwo będzie jednak ciężkie do zrozumienia

W przypadku Dying Light 2, w zależności od sceny na ekranie, wzrost wydajności może sięgać od 65 do nawet 85% w porównaniu do bazowego licznika liczby klatek na sekundę. Wzrost wydajności nie przełoży się (lub przełoży się w sposób symboliczny, będący wręcz błędem pomiarowym) praktycznie w ogóle na pobór mocy procesora. W demonstracji widzimy, iż układ Meteor Lake wyciąga około 27 W, a więc mowa o bardzo energooszczędnej jednostce. Nam nie pozostaje nic innego, jak oczekiwać premiery nowych jednostek i liczyć na faktycznie zauważalny wzrost wydajności, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności energetycznej.

Źródło: Intel
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.