Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wiedźmin 3: Dziki Gon na pierwszym konkretnym porównaniu wersji Ultra PC oraz Ultra Plus z edycji Next-gen

Damian Marusiak | 28-11-2022 12:40 |

Wiedźmin 3: Dziki Gon na pierwszym konkretnym porównaniu wersji Ultra PC oraz Ultra Plus z edycji Next-genW ubiegłym tygodniu studio CD Projekt RED zaprezentowało długo wyczekiwaną grę Wiedźmin 3: Dziki Gon w next-genowej wersji. Aktualizacja pojawi się nie tylko na konsolach obecnej generacji, ale także na PC, oferując nowy preset graficzny określany jako "Ultra Plus". Co przyniesie next-genowa wersja popularnego Wiedźmina 3? Przede wszystkim implementację Ray Tracingu, poprawki wizualne, nową kamerę zza pleców bohatera czy wiele dodatkowych modyfikacji. W sieci pojawił się film, który najlepiej obecnie oddaje chyba zmiany wizualne pomiędzy oryginalną grą i nadchodzącą, next-genową wersją.

Na YouTubie pojawiło się pierwsze solidne porównanie graficzne gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w dotychczasowej wersji Ultra na PC oraz nadchodzącej wersji Ultra+ z edycji Next-gen.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na pierwszym konkretnym porównaniu wersji Ultra PC oraz Ultra Plus z edycji Next-gen [1]

Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji next-gen nareszcie zaprezentowany. Gameplay z wersji PC w 4K i z Ray Tracingiem

Porównanie graficzne zostało przygotowane przez popularnego YouTubera o pseudonimie ElAnalistaDeBits. Pokazuje on dotychczasową wersję Wiedźmina 3 na PC z ustawieniami Uber (Ultra, ale bez dodatkowych modyfikacji) oraz nadchodzącą odsłonę Next-gen z ustawieniami Ultra Plus, także na PC. Ponadto zaprezentowana została różnica (na tyle na ile to było możliwe biorąc pod uwagę ilość pokazanego przez CD Projekt RED materiału) konsolowych wersji - pomiędzy Xbox One X oraz Xbox Series X jak również pomiędzy PlayStation 4 Pro oraz PlayStation 5. W przypadku PC to co się rzuca w oczy to lepsza jakość tekstur, ogólnie ostrość obrazu w wersji next-gen oraz zwiększona ilość roślinności (dobrze to widać chociażby w okolicach Drzewa Wisielców). Wygląda również na to, że chmury doczekają się lepszej jakości, z kolei zasięg rysowania obiektów prezentuje podobny poziom jak w oryginalnej wersji.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - poznaliśmy ostateczną datę premiery next-genowej wersji gry

W przypadku konsol różnice także są widoczne, głównie w kontekście lepszej jakości tekstur oraz zwiększonej ilości roślinności. Przy odpaleniu trybu jakości, gdzie aktywny jest również Ray Tracing (ten zostanie wykorzystany do globalnego oświetlenia oraz okluzji otoczenia), można zaobserwować lepszą jakość oświetlenia poszczególnych scen. Ulepszone zostaną również odbicia SSR, co widać chociażby w kadrze z odbiciem słońca w jeziorze (link do filmu, w którym prezentowany jest dokładnie ten moment) jak również w kadrze z odbiciem niektórych budynków w Novigradzie (tutaj znajduje się porównanie omawianego fragmentu). Niekiedy zmiany są symboliczne, czasami są bardziej zauważalne. Premiera next-genowej wersji Wiedźmina 3 odbędzie się 14 grudnia, a sama aktualizacja będzie darmowa dla wszystkich osób posiadających grę w swoich bibliotekach.

Źródło: YouTube @ElAnalistaDeBits
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 113

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.