Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Raport specjalny PurePC.pl i Skąpiec.pl - notebooki

Najstarsza polska porównywarka cen Skąpiec.pl sprawdziła, jakimi kryteriami kierowali się polscy e-konsumenci poszukujący w sieci notebooka i które modele wzbudziły ich największe zainteresowanie. Kolejny raport specjalny Skąpiec.pl powstał w oparciu o analizę ruchu niemal 6,5 miliona internautów, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku odwiedzili w serwisie dział poświęcony notebookom. Przygotowany przez serwis Skąpiec.pl raport specjalny podzielony został na dwie części. Pierwsza z nich zawiera analizę preferencji zakupowych użytkowników porównywarki, a także zestawienie 10 najpopularniejszych modeli notebooków, druga natomiast – poradniki zakupowe i komentarze eksperckie przygotowane przez redaktorów największych magazynów i serwisów branżowych.

„Celem naszego raportu było przede wszystkim ustalenie, które atrybuty mają najistotniejsze znaczenie dla osób poszukujących w sieci notebooka. Chcieliśmy również, aby publikacja pomogła potencjalnemu nabywcy w wyborze najlepszego dla niego laptopa oraz przybliżyła mu aktualnie panujące trendy”, mówi Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl. Czytelnik dowie się z raportu m.in. czy tablety mają szansę zastąpić notebooki a ultrabooki – netbooki, jakie propozycje dla pań przygotowali producenci laptopów, a także znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące idealnego laptopa do pracy czy gier.

Czego szukamy w notebookach?

Analiza przeprowadzona przez Skąpiec.pl wykazała, że internauci, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 r. poszukiwali w serwisie informacji o notebookach, największą wagę przykładali do ekranu komputera. Z filtra „Ekran” korzystało aż 23,94% potencjalnych e-konsumentów. Drugim najistotniejszym parametrem okazał się być rodzaj procesora (18,2%), a na trzecim miejscu - z wynikiem na poziomie 14,82% wszystkich wyborów – znalazł się filtr „Producent”. Karta graficzna była najważniejszym kryterium dla 11,52% internautów, natomiast cena była istotna jedynie dla 7,33% użytkowników zainteresowanych kupnem notebooka.;

Interesujące wnioski płyną z analizy wyborów dokonywanych w obrębie poszczególnych filtrów. Gdybyśmy pokusili się o stworzenie laptopa zgodnego ze wszystkimi najczęściej zaznaczanymi przez internautów parametrami to miałby on ekran o przekątnej 15”, procesor Intel Core i5, kartę graficzną nVidia, system operacyjny Windows 7 i pamięć RAM o wielkości od 4 do 6 GB. Laptop ten kosztowałby do 2000 zł, a jego producentem byłaby firma Asus.

Najpopularniejsze modele

Badanie preferencji zakupowych użytkowników serwisu Skąpiec.pl, dotyczących notebooków nie byłoby pełne bez podania najpopularniejszych produktów z tej kategorii. Zwycięzcą rankingu TOP 10 został Asus K52JT-SX505V, który w opinii użytkowników serwisu Skąpiec.pl wyróżnia się dużą wydajnością, cichą pracą i eleganckim designem. Na podium znalazły się również laptopy Asus K53SV-SX055V oraz Acer Aspire 5742Z-P612G32.

Patroni medialni

Partnerami raportu specjalnego zostały serwisy JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Patronat medialny nad projektem objęty magazyny PC Format, CHIP i Digital Vision, a także serwisy internetowe: PCarena.pl, PurePC.pl, FrazPC.pl, PCfoster.pl, Inotebook.pl, Benchmark.pl, Videotesty.pl, Agdrtv24.pl, E-biznes.pl, Egospodarka.pl, Media2.pl oraz Opineo.pl. Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl, zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych, na podstawie analizy ruchu w kategorii notebooki. Badanie przeprowadzono w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.