Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

The Elder Scrolls V: Skyrim - autor modyfikacji wprowadzającej do gry technikę NVIDIA DLSS 3 chwali się wzrostem wydajności

Łukasz Stefaniak | 17-04-2023 12:30 |

The Elder Scrolls V: Skyrim - autor modyfikacji wprowadzającej do gry technikę NVIDIA DLSS 3 chwali się wzrostem wydajnościDzięki pracy modderów możliwe jest dodanie obsługi Ray Tracingu i DLSS do gier, które pierwotnie tych technik nie wspierają. Choć zazwyczaj obejmuje to starsze tytuły, to dzięki temu można odnotować znaczącą poprawę jakości oświetlenia, przy jednocześnie zadowalającym poziomie wydajności. Jeden z twórców przygotował modyfikację do gry The Elder Scrolls V: Skyrim, która wprowadza obsługę DLSS 3. Można liczyć na znaczący wzrost wydajności.

Zastosowanie w The Elder Scrolls V: Skyrim modyfikacji wprowadzającej DLSS 3, pozwala osiągnąć w grze nawet ponad dwukrotnie więcej FPS-ów, przy założeniu, że procesor jest wąskim gardłem w całej konfiguracji.

The Elder Scrolls V: Skyrim - autor modyfikacji wprowadzającej do gry technikę NVIDIA DLSS 3 chwali się wzrostem wydajności [1]

TOP 10 najlepszych sekwencji otwierających w grach PC. Przebudzenie w Skyrim, wizyta w Azylu Arkham i inne

Prace nad modem ciągle trwają, ale jego autor o pseudonimie PureDark już postanowił pochwalić się rezultatami implementacji techniki NVIDII. Żeby wyeksponować różnicę, moder obciążył dodatkowo procesor, co ma symulować sytuację, w której ktoś posiada jednostkę będącą wąskim gardłem dla pozostałych komponentów. Okazuje się, że można liczyć na ponad dwukrotny wzrost wydajności, w porównaniu z zastosowaniem samego DLSS 2. Gra była uruchomiona w rozdzielczości WQHD (2560x1440) z Super Resolution ustawionym w trybie Quality. W tym przypadku po obciążeniu procesora odnotowano wydajność na poziomie około 30 FPS-ów. Po włączeniu DLSS 3 wartość ta podskoczyła do około 70-75 klatek na sekundę.

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition - nowy mod wykorzystujący AI. Ponad 7000 linii dialogowych dla naszej postaci

Oczywiście układy graficzne, które obsługują DLSS 3, działają zazwyczaj w parze z dobrymi procesorami, więc technika NVIDII ma w przypadku tej gry na razie ograniczone zastosowanie. Skyrim to bowiem tytuł, który ma już ponad 11 lat. Można sobie jednak wyobrazić użycie DLSS 3 w przypadku zmodowanej wersji tytułu, działającej w rozdzielczości 4K lub przez osoby posiadające monitor z wysoką częstotliwością odświeżania. Dodatkowo, jeśli narzędzia NVIDIA RTX Remix zaoferują wsparcie dla tytułu Bethesdy, to DLSS 3 będzie bardzo przydatne. Potencjalne dodanie Ray Tracingu do Skyrima z pewnością zwiększy bowiem radykalnie jego wymagania sprzętowe w zakresie niezbędnych kart graficznych i procesorów. Warto odnotować, że podstawowa wersja gry ma zablokowaną liczbę FPS-ów na poziomie 60. W celu ich odblokowania trzeba skorzystać z odpowiednich modów, które zapobiegną także błędom fizyki, jakie pojawiają się przy wyższych wartościach na tej wersji Creation Engine.

The Elder Scrolls V: Skyrim - autor modyfikacji wprowadzającej do gry technikę NVIDIA DLSS 3 chwali się wzrostem wydajności [2]

Źródło: WCCFTech, YouTube
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 25

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.