Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX

Natan Faleńczyk | 02-02-2024 18:00 |

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTXSteam Deck nie jest już najwydajniejszym handheldem na rynku, a i tak potrafi czasem zaskoczyć swoimi możliwościami. Urządzenie oferuje bowiem wsparcie dla Ray Tracingu i jak na swoje dość "niepozorne" podzespoły wypada w tej kategorii całkiem dobrze (dla przykładu Doom Eternal w rozdzielczości 400p osiąga niemal stałe 30 FPS). Teraz przyszedł czas na przetestowanie jeszcze bardziej obciążającej technologii, a mianowicie Path Tracingu.

Steam Deck jest w stanie uruchomić grę Portal with RTX z włączonym Path Tracingiem i w tym zadaniu radzi sobie zaskakująco dobrze. Oczywiście sama rozdzielczość została zmniejszona, a technologia nieco "okrojona".

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX [1]

Recenzja Steam Deck OLED - odświeżona wersja handhelda do gier od Valve. Lepszy pod każdym względem, ale nie wolny od wad

Path Tracing jest bardzo wymagającą technologią, która potrafi sprawić trudność nawet najwydajniejszym obecnie układom graficznym. Eksperyment z udziałem Steam Decka musiał więc być odpowiednio dostosowany do jego możliwości. W omawianym wypadku w grze Portal with RTX wyłączona została funkcja śledzenia promieni wtórnych (Secondary Bounces), z kolei liczbę tych, które były śledzone tylko raz (bez kolejnych odbić), ograniczono do 4 (Raw Bounces). Natomiast rozdzielczość ustawiono na 864 x 486 pikseli. Dzięki wykorzystaniu oprogramowania NVIDIA RTX Remix taki scenariusz pozwolił na osiągnięcie niemal stałych 30 FPS.

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX [2]

Steam Deck OLED - pojawiła się modyfikacja, która pozwala zwiększyć częstotliwość odświeżania ekranu do 120 Hz

Całość robi wrażenie i to mimo tego, że rozdzielczość jest naprawdę bardzo niska. Nie ma co liczyć na wyraźne tekstury, więc Portal wygląda jak gra z segmentu retro, natomiast Steam Deck poradził sobie z obsługą Path Tracingu całkiem nieźle. Momentami otoczenie jest jednak zbyt ciemne, więc cały test można uznać jedynie za ciekawostkę i mały pokaz możliwości sprzętu od Valve. Jeśli chcemy sami przetestować swoje urządzenie, to autor materiału wideo udostępnia komendę, którą musimy wykorzystać przy starcie gry.

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX [3]

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX [4]

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX [5]

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX [6]

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX [7]

Źródło: YouTube @NightSightProductions, PCGamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.