PlayStation Handheld z nowymi szczegółami specyfikacji. Specyfikacja konsoli ma mieć podobieństwa do AMD Strix Halo
O przenośnej konsoli od Sony, należącej do ekosystemu PlayStation, mówi się już od przynajmniej kilku miesięcy. Urządzenie to miałoby trafić na rynek w podobnym czasie co nowa generacja, a więc PlayStation 6. Ostatnio o handheldzie usłyszeliśmy po raz kolejny, dzięki informatorowi KeplerL2, który często dzieli się zakulisowymi informacjami na temat m.in. nowych kart graficznych. Jeśli omawiane doniesienia się potwierdzą, przenośna konsola w jednym aspekcie będzie zbliżona do APU AMD Strix Halo (Ryzen AI Max).
W sieci pojawiły się nowe, nieoficjalne informacje o specyfikacji przenośnej konsoli Sony PlayStation. Jeśli są prawdziwe, to urządzenie wykorzysta dodatkową pamięć cache MALL, którą AMD zaimplementowało również do układów graficznych Radeon 8000S w układach Strix Halo.
Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4
Jeśli chodzi o pamięć, to "PlayStation Handheld" ma wykorzystać 16 GB LPDDR5X. Nie będzie to zatem najpojemniejsze urządzenie pod kątem ilości pamięci, z drugiej strony oferowana specyfikacja ma przełożyć się na względnie niską cenę produkcji. Wykorzystanie LPDDR5X przełoży się na niższą przepustowość. Według KeplerL2 (za WCCFTech) ma wynosić około 150 GB/s, a więc dokładnie 1/3 tego, co oferuje PlayStation 5 (448 GB/s). Zmianą względem innych przenośnych konsol ma być dodatkowa pamięć cache MALL (16 MB), działająca na podobnej zasadzie co Infinity Cache w kartach graficznych AMD Radeon. Dodatkowy cache MALL znalazł się również we wbudowanych układach graficznych Radeon 8000S, będących częścią APU Strix Halo. Pod tym względem zatem, niestandardowy procesor od AMD przygotowywany z myślą o przenośnej konsoli Sony, czerpie z rozwiązań zaprojektowanych początkowo w innym typie procesora.
ASUS ROG Xbox Ally oraz ROG Xbox Ally X - Przenośne konsole do gier z AMD Ryzen Z2 A oraz Ryzen AI Z2 Extreme
"PlayStation Handheld" ma ponadto skorzystać ze rozwiązania opartego na skalowaniu AI. Nie chodzi jednak o PlayStation Spectral Super Resolution, a AMD FSR 4 lub coś zbliżonego formą. Z techniki tej korzystają obecnie tylko karty AMD RDNA 4, ale przyszła architektura z pewnością również wykorzysta tego typu rozwiązanie. Biorąc pod uwagę, że zarówno handheld jak i PlayStation 6 mają posiadać układy graficzne oparte na przyszłej generacji AMD (UDNA lub jakkolwiek inaczej producent to nazwie), użycie FSR 4 lub czegoś podobnego w tej sytuacji wydaje się być prawdopodobne. Tym bardziej, że Sony opracowuje technikę działającą na podobnej zasadzie co AMD FSR 4, co zostało już wcześniej potwierdzone. Technologia ta trafi najpierw do PlayStation 5 Pro i zapewne Sony wykorzysta konsolę do testów, by później dopracowane rozwiązanie wrzucić nie tylko do PS6, ale również do przenośnej konsoli.
Powiązane publikacje

ASUS wyjaśnia, dlaczego konsole ROG Xbox Ally nie zostały wyposażone w ekrany OLED
26
Nintendo Switch 2 może umożliwić dalszą grę nawet jeśli bateria woła o ładowarkę. Producent potwierdził nietypowy błąd konsoli
14
Nintendo chwali się niesamowitymi wynikami Switcha 2. To może być najszybciej sprzedająca się konsola w historii
60
ASUS ROG Xbox Ally oraz ROG Xbox Ally X - Przenośne konsole do gier z AMD Ryzen Z2 A oraz Ryzen AI Z2 Extreme
18