PlayStation 5 Pro w przyszłym roku dostanie specjalną wersję skalowania AI AMD FSR 4, która zastąpi obecną wersję PSSR
Kilka miesięcy temu pojawiły się pierwsze pogłoski, jakoby skalowanie PSSR w PlayStation 5 Pro miałoby w przyszłym roku doczekać się znaczącej aktualizacji, przywodzącej na myśl AMD FSR 4. Podczas jednego z ostatnich wywiadów, Mark Cerny - główny projektant PlayStation 5 Pro - potwierdził, że nowe skalowanie jest w drodze i jest wspólnym projektem Sony oraz AMD. Dzięki nowemu rozwiązaniu, gry na PS5 Pro mają cechować się lepszą jakością obrazu po skalowaniu.
Mark Cerny ponownie potwierdza, że Sony oraz AMD ściśle pracują nad specjalną wersją AMD FSR 4, która będzie dostosowana do możliwości konsoli PlayStation 5 Pro. Skalowanie AI, które zastąpi obecną wersję PSSR, zadebiutuje w przyszłym roku
PlayStation 5 Pro i Alan Wake 2 - opublikowano porównanie, które prezentuje, jak konsola radzi sobie z grą na tle innych platform
Mark Cerny udzielił ostatnio wywiadu portalowi Tom's Guide, z którego wynika iż PSSR w przyszłym roku doczeka się dużej aktualizacji. Można to interpretować nawet jako zastąpienie obecnego rozwiązania nowszą techniką. W tym wypadku mowa o niestandardowej wersji AMD FSR 4, ale bazującej na podobnych algorytmach skalowania z wykorzystaniem sieci neuronowej. Jest to efekt ścisłej współpracy Sony (a konkretnej Marka Cerny'ego) z AMD w ramach Project Amethyst, który został ogłoszony w zeszłym roku, podczas prezentacji PS5 Pro.
PlayStation 5 Pro - szczegóły działania takich gier jak Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard i Spider-Man 2
Obecna wersja PSSR bardzo często jest krytykowana ze względu na nadmierną ingerencję w wizualia, co skutkuje m.in. ogólnym zmiękczeniem obrazu czy sporym migotaniem, widocznym na obiektach (zwłaszcza tych nieco bardziej oddalonych od gracza). Oczywiście sporo zależy od jakości implementacji, ponieważ takie gry jak Horizon Zero Dawn Remastered / Forbidden West, The Last of Us Part I i II czy Assassin's Creed Shadows mogą pochwalić się naprawdę dobrą jakością PSSR. AMD FSR 4 z kolei jest w większości chwalone za znaczące ulepszenia w jakości obrazu względem wcześniejszych wersji FSR. Implementacja pewnej formy tego rozwiązania wydaje się być naturalnym krokiem w rozwoju PSSR, dzięki czemu osoby posiadające PS5 Pro będą mogły liczyć na lepszą jakość skalowania AI oraz samej wydajności, co również podkreśla Mark Cerny w wywiadzie. Ze względu na starszą architekturę, na podobne zmiany nie będą mogły liczyć osoby korzystające z podstawowego PS5.
Powiązane publikacje

Nintendo Switch 2 - pierwsze bany konsol, opinia użytkowników i mniejsze problemy. Podsumowanie ostatnich doniesień
64
Next-genowy Xbox wykorzysta podzespoły od AMD. Microsoft potwierdza długofalową współpracę między firmami
44
PlayStation Handheld z nowymi szczegółami specyfikacji. Specyfikacja konsoli ma mieć podobieństwa do AMD Strix Halo
19
ASUS wyjaśnia, dlaczego konsole ROG Xbox Ally nie zostały wyposażone w ekrany OLED
31